Jump to content

Recommended Posts

Fijn welkom te worden geheten en dan moet je jezelf natuurlijk ook voorstellen.

Op een forum als dit is de auto het belangrijkste.

Het is een Soul geworden en wel het nieuwe type dat jammer genoeg niet in Nederland wordt geleverd.

En ze is zo een mooi ding! Roomblanke huid (mag je tegenwoordig niet meer vermelden), zwarte haren, mooie lach en brede heupen.

Mijn Kia Soul 1.6 CRDi Spirit komt dus uit Duitsland, is nu twee jaar oud en ik ga haar overmorgen ophalen.

Nu eerst wat problemen oplossen met de BPM omdat niemand weet welke bedragen er ingevuld moeten worden op de aanvraag.

Dus wordt vervolgd.

Groet, Bas.

• Like 1

Whaaaa Ben ik even jaloers...

Ik ben overgestapt op de Rio omdat (nu 2 jaar geleden) er geen nieuwe soul meer te krijgen was. Zelf ook nog wel eens zitten kijken voor een import Soul.

Maar ik vindt dat ze daar echt de hoofdprijs voor vragen, en die ik zie staan zijn bijna altijd de diesel uitvoering. 

Bij importwereld.nl hebben ze ervaring met het importeren van Soul's misschien kunnen die je helpen met de BPM waarde.

Maar welkom op het forum en nogmaals wat een TOP wagen.

P.s. dit waren mijn Soul's ;)

3668ce90.jpg

66402fdadcfbdc2f011a96982a0e3759.jpg

Ik heb hier een Soul club om de hoek, 3514 Utrecht.

Staat 1 zilvere en soms komt er een zwarte bij.

Mooi man...

• Like 1

Guest Warmentuuter

Welkom op het Forum Bas.

Veel plezier en veilige kilometers met de nieuwe Soul. 

Welkom Bas, veel lees- en postplezier op ons forum!

Wij vreten foto's van nieuwe leden, dus graag!!

Hallo Bas,

Ik ben wel nieuwsgierig of het BPM probleempje al is opgelost. En of je de Soul al in bezit hebt.

Maar ineens schiet mij de vraag te binnen, Ga je hem zelf importeren of heb je dit uit handen gegeven / koop je hem bij een auto importeur?

Groet,

Lourens

Hallo Bas,

Ik ben wel nieuwsgierig of het BPM probleempje al is opgelost. En of je de Soul al in bezit hebt.

Maar ineens schiet mij de vraag te binnen, Ga je hem zelf importeren of heb je dit uit handen gegeven / koop je hem bij een auto importeur?

Groet,

Lourens

Dag Soulvrienden.

Jawel, geïmporteerd en al. Ik koos voor een diesel i.v.m. het koppel. Een hoger koppel is wel handig bij het caravan trekken. En nog mooier is het lagere toerental, dus meer rust in de auto.

Ik vond voldoende benzine uitvoeringen op mobile.de. maar koos voor de diesel. Zoekterm voor de afstand is bij mij altijd KLEVE (Kleef) met PLZ 47533 en dan 100km of een slag hoger.

Ik kocht mijn Soul (ze heet "Rozy", al mijn auto's zijn meisjes en de namen gaan op alfabet...) bij Engbert in Datteln. Een heel grote KIA dealer, naar hun zeggen de grootste van Duitsland.

Aankoop € 16500, 33.000 km uitvoering Spirit, dus alle luxe met daarbij pakket 1 en 2, dus heel luxe (zie kia.de) en ik showroomconditie, met een recente APK en"Ünfallfrei".

Belangrijk was ook de EZ, de erstzulassung. Bij mij juni 2014. Dat is erg van belang voor de bepaling van de te betalen BPM.

In mijn geval € 4748 en dat bedrag werd bepaald door AutoTelex.nl aan de hand van de prijs van een "vergelijkbare"wagen de Venga.

Doe geen moeite dit zelf te berekenen, zij geven de alternatieve berekeningen (die zijn er) en het kost maar € 19.75.

Auto zelf opgehaald met een autoambulance, te huur voor € 50.

De import bij de RDW stelt niet voor, kost alleen € 105. Geen afspraak maken, zorg dat je vroeg aanwezig bent. In mijn geval in Arnhem, op een dagnummerbord, heel eenvoudig en snel aan te vragen via internet en die mag je dan zelf op een stuk karton schrijven. Op maandag na half tien komen daar de wat luiere handelaren maar toen was ik allang weg, de hele afhandeling inclusief keuren kostte minder dan vijf kwartier.

En het allermooiste was dat ik mijn oude auto tijdens de keuring al verkocht aan een handelaar die ook daar was voor een keuring en wel voor een zeer fraaie prijs.

Nu nog even met smart wachten op het kenteken en ondertussen studeren in het dikke handboek om iets te begrijpen van het audio/navigatie systeem.

Mijn foto's krijg ik niet van mijn telefoon af, die komen later. In welke rubriek moeten die dan?

Groet, Bas.

PS: De Souls die ik in NL tegenkwam, ik noem ze maar "type I" zijn duidelijk :-) anders :-) dan het type II en niet alleen qua uiterlijk, vooral het onderstel is veel beter. En onze oosterburen houden wel van veel luxe. Ik ook.

• Like 1

Hallo Bas,

Goed om te horen dat alle vlotjes is verlopen. En gezien de sleurhut snap ik de diesel versie. Zelf ben ik wel al een aantal type 2 op Nederlands kenteken tegen gekomen. Nu staat er zelfs een benzine uitvoering bij een Nederlandse dealer te koop.

Je foto's kan je zowel in deze topic plaatsen als in de garage van je eigen profiel.

De foto's kan je het makkelijkste plaatsen door tapatalk op je telefoon te installeren. Via die app kan je heel makkelijk het forum volgen en foto's rechtstreeks vanaf je telefoon plaatsen.

Groet en heel veel plezier met de Soul.

Lourens

Gefeliciteerd!

Nu nog de foto's waar we met z'n allen op wachten....kom d'r maar in!

@Lourens

Ik heb Tapatalk geinstalleerd op 2 toestellen ,echter wanneer ik probeer in te loggen op Kiaclub blijven de 2 toestellen verbinden met server en dat blijft duren ?

hmmm tja...... oftewel geen idee, bij mij en vele andere werkt het prima.

Wel jammer ben namelijk echt nieuwsgierig naar de Soul.

Zojuist nog even een nieuwe telefoon geprobeerd (Samsung note met android) ook daar zonder probleem kunnen installeren en inloggen.