Jump to content
ff4266

Nieuwe banden onder de Cee'd

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb 2 nieuwe voorbanden nodig, en ben even benieuwd wat anderen er van vinden.

Ik heb zelf geen rij ervaring met Hankook, maar deze bied de dealer mij dus aan(zelfde als wat er nu onder zit, ik heb de auto recent, 2 banden zijn versleten), tegen een best wel knalhoge prijs van 280 euro inclusief montage.

Ik dacht, laat ik eens verder shoppen, voor dat geld kun je volgens mij wel beter krijgen, aangezien Hankook nou ook weer niet nummer 1 is. Zo kom ik uit op Vredestein Sportrac 5 voor 185 euro inclusief montage! Dat scheelt bijna 100 euro voor een volgens mij betere band.

Wat zijn de ervaringen bij jullie met Hankook banden, danwel de Vredestein banden? Zou ik beter voor Hankook kunnen gaan? Ik vind het toch zonde dat de dealer er zoveel voor rekent. Ik gun ze best wat te verdienen, maar dat gaat me wel wat te ver..

Groet!

Ik rijd zelf met Hankook Vetus Prime denk de beste en fijnste band die ik heb gehad.

heb wel 17 inch.

Daarvoor conti sport 5, dat was echt een drama onder de cee'd terwijl dat de beste band was volgens de testen

Ik rij ook op hankook v12, en ook ik ben zeer te spreken over de banden. Enig nadeel is het cuppen, maar daar hebben bijna alle banden last van op de achteras van de Rio.

Had ik met conti bij de cee'd 15.000km was het raak. Hankook zit er nu ruim 25.000 onder en heb ik dit niet. Denk dat ze nog 15.000 mee gaan en dan zijn ze wel echt op.

De Hankook banden onder onze sw en pro ceed hadden vrij snel last van cuppen. De michelin pilot sport 4 vonden wij daarna een geweldige band. De wegligging werd ook een stuk beter. Maar de levensduur kan ik je niet vertellen want we hebben de auto's niet meer. 

Onze huidige Pro ceed staat weer op Hankook a fabriek helaas. 

Ik lees wel meer negatieve verhalen op internet over Hankook onder de Kia's... 

Volgens mij zag ik bij de dealer dat er nu fabriek af een ander merk onder zit, kan dat? Ik denk toch dat ik de Hankooks links laat liggen en voor die Vredesteins ga elders... Niet alleen voor het geld, ook voor het gevoel..

De Pro ceed van ons is nu 3 weken oud en staat wel op Hankook a fabriek. De Sportage en Niro zaten bij onze dealer respectievelijk Conti en Michelin onder.

Maar geen idee of dat standaard is. 

Onder mijn Cee'd zaten Michelin premacy 3