Ga naar inhoud
Hempie

Winterbanden voor de Niro

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, henk smit zei:

de maat van winter wielen. van een Kia nero is 205 60 16

Dat is de maat van de banden. We hebben het hier over de maten van de velgen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, henk smit zei:

de maat van winter wielen. van een Kia nero is 205 60 16

Er is geen aparte maat voor. Winterspelen. Als je wilt kun ook gewoon 18 velgen met winterbanden eronder leggen.

Deze maat die je noemt is de standaardmaat voor de gewone Niro. Hierop is bijvoorbeeld je km teller afgestemd. 

Mss eens verstandig om je te verdiepen velgen, bandenmaten, et waardes enzo.

En bv deze site

https://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb geen standard Kia maar de meest verkochte Kia. de dijnamiline. daar zitten standard. 16inch sport velgen om heen. de maat van de banden 205,60,16, inch

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-12-2018 om 20:52, Hippe lip zei:

Dat stalen velgen voor de winterbanden snel roesten is dus echt een fabeltje. 

Nou dat is dus geen fabeltje, het is eigenlijk meer een grote uitzondering dat jouw stalen velgen nog niet geroest zijn en daar heb je dan geluk mee.
Het is voornamelijk afhankelijk van de lak-dikte van de velg, en of deze gepoedercoat zijn of gespoten.

Volgens mij weet ook iedereen dat staal veel sneller ROEST dan dat lichtmetaal (aluminium) oxideert !!!
Dit wordt veroorzaakt door het strooizout dat op de weg ligt en als je bv. door steenslag een beschadiging op je velg hebt, een verbinding aangaat met het staal (= roesten).
Maar goed, jij hebt zoals gezegd dus geluk met je stalen velgen en waarschijnlijk een dikke laklaag waardoor er nog geen beschadigingen zijn door steenslag.
Vooral houden zo!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om van alle roest/oxidatieproblemen af te zijn kun je stalen velgen nemen met kunststof wieldoppen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

op mark plaat staan twee originele Kia sets met cros climate vier seizoenen banden tekoop en tpms  voor minder wat een losse band kost.           

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

was het eigenlijk niet van plan. maar heb toch maar een zet orzinele.. Michelin cros climate lichtmetalen velgen gekocht. voor mijn Kia nero.     

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)

nIro :-|

En als het de juiste sensors zijn leren ze zichzelf in.

aangepast door gjcvro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minuten geleden, gjcvro zei:

nIro :-|

Nee, Henk z'n auto is zwart.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, henk smit zei:

Henk kocht een zet,  moet tpms nieuw ingekeerd worden. volgens de display van Kia nero .   

Beste Henk, taalfouten oké: we begrijpen dan best wel wat je bedoeld, maar ëën ding moet je toch echt verbeteren: we rijden een Kia Niro en geen Nero!  (Nero was een Romeinse Keizer) Verder leuk dat je zo actief aan het forum mee doet, mijn complimenten!

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja maar jij staat op nr 1. Daardoor zijn je berichten wat mij betreft elke keer zeer onaantrekkelijk om te lezen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, henk smit zei:

er zijn meerdere Kia niro rijders. die wel eens verkeert spel fouten maken. 

Een spelfout lees ik over het algemeen wel overheen ook over meerdere, maar als iemand het continu verkeerd schrijft mag er toch wel een keer een opmerking over gemaakt worden? 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ben dislekties er zijn meer mensen die dat hebben.

Geen probleem hoor, lekker doorgaan :smileys-car-driving-838223:.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ben dislekties er zijn meer mensen die dat hebben.       

Geeft niets Henk en iedereen maakt wel eens spelfouten, niemand neemt jou dat kwalijk. Het viel mij alleen op dat je "Nero"bleef gebruiken i.p.v. NIRO, bovendien heb je ook in je profiel "Nero"i.p.v. NIRO staan. Ik zou zeggen, probeer dat aan te passen en gebruik in het vervolg de juiste benaming en ga net zo actief verder zoals je nu mee doet, spelfouten of niet, je doet hier geweldig leuk mee!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ben licht autist en dyslectie. komt veel voor bij ons in de familie. maar heb wel  veertig jaar een goede baan bij Rabobank nederland.  in de ietec .ik schrijf tegen woordig in wort als het mij luk op mijnvier en zeventig ze binnen ver jaar dag          

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Henk, ik zie dat je je profiel hebt aangepast. :dup:  Je doet lekker mee en je probeert het goed te doen. Lekker doorgaan zo.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, henk smit zei:

ben licht autist en dyslectie. komt veel voor bij ons in de familie. maar heb wel  veertig jaar een goede baan bij Rabobank nederland.  in de ietec .ik schrijf tegen woordig in wort als het mij luk op mijnvier en zeventig ze binnen ver jaar dag          

Beste Henk,  gewoon fijn doorgaan zo super!!!!!!! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, henk smit zei:

Ben bekend met Autisme (heb het zelf niet). Einstein was Autist en Jan de Bouvries is dyslectisch. Om er maar even twee te noemen. Zijn beide veel slimmer als ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-1-2019 om 11:52, Kia de Niro zei:

Beste Henk, taalfouten oké: we begrijpen dan best wel wat je bedoeld, maar ëën ding moet je toch echt verbeteren: we rijden een Kia Niro en geen Nero!  (Nero was een Romeinse Keizer) Verder leuk dat je zo actief aan het forum mee doet, mijn complimenten!

Beste Kia de Nero (:tt2:), als je iemand op dingen gaat wijzen is het wel handig om zelf geen foutjes te maken. Het is niet "ëën ding", maar "één ding".

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.