waarschuwingspunten
4 4

104 berichten in deze discussie

Ik vind het allemaal erg meevallen alles lijkt op het vorige forum maar dan in een nieuw jasje ??
Misschien de dingen die niet begrepen worden even vragen hoe of wat

Verstuurd vanaf mijn SM-A710F met Tapatalk

2 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het went minder snel omdat er nog steeds nieuwe aanpassingen bijkomen, maar verder is het gewoon een forum en is al het noodzakelijke wel te vinden. Als mensen wegblijven om een nieuwe forumlayout.....oprecht jammer, maar hé, mensen blijven wel om minder weg en je kan het nou eenmaal niet iedereen naar het zin maken.

dat al die nieuwe leden niet actief worden is ook niks nieuws. Nu zie je ze allemaal door het welkomstbericht van Jeroen, maar voorheen zal het ten tijden van het uitbrengen van een nieuw model niet anders geweest zijn. Slechts een klein aantal gaat ook daadwerkelijk iets schrijven. Zie het maar als lichtpuntje...die zijn blijkbaar allemaal tevreden met hun auto 

Kom ik meteen op mijn irripuntje........al die zinloze welkomsberichten van Jeroen (sorry Jeroen, niet persoonlijk) vernaggelen de recente activiteitenlijst in het vakje rechts. Die zou m.i. alleen echte actieve topics moeten laten zien en geen automatisch gegenereerde berichten. 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Lique:

Kom ik meteen op mijn irripuntje........al die zinloze welkomsberichten van Jeroen (sorry Jeroen, niet persoonlijk) vernaggelen de recente activiteitenlijst in het vakje rechts. Die zou m.i. alleen echte actieve topics moeten laten zien en geen automatisch gegenereerde berichten. 

@Lique,

Dat ben ik helemaal met je eens. Die welkomsberichten hoef ik ook niet persé te zien. Ik zie wel dat er een nieuwe lid is als deze zich voorstelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de oude software waten die berichten er ook, maar kon je zelf instellen dat je die niet wilde zien.
Baal er ook van dat dit nu niet lijkt te kunnen.
De verdere klachten herken ik niet, omdat ik in 99% van de gevallen inlog met Tapatalk...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak maar beperkt gebruik van Tapatalk, en doe veel via de website. Heb geen problemen met de nieuwe layout en werking, mss omdat ik de vorige 'maar' 1,5 jaar heb gebruikt. Maar elk softwarepakket ontwikkelt door, en als ze dat niet doen, zullen ze op een gegeven moment wegvallen. Vind zelf de layout van de nieuwe een stuk moderner dan de vorige. En het oog wil toch ook wat, anders kopen en pimpen we toch niet allemaal een mooie Kia :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit dagelijks een paar uur op het forum en ik zal je zeggen dat ik niet eens meer weet hoe de oude layout er uit zag. ( Kan natuurlijk ook aan mijn leeftijd liggen)

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^ We begonnen bovenaan met een onrustige verzameling veelal snapshotjes en daaronder zagen we dikke rode strepen.

Dat was het wel zo'n beetje :)

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maarwel lekker overzichtelijk :-) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-11-2016 om 08:41 zei vengafan:

Sterren of puntjes wat heeft dat met een forum te maken, dacht dat iedereen hier op het forum gelijk is  maar lijkt nu meer op een rangorde van mij mag dat verdwijnen, voor de rest ziet het er heel gelikt uit en hoop dat we hier weer een tijd mee vooruit kunnen.

Helemaal mee eens.

En gewoon respect voor een andermans/vrouws mening is een groot goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie nu ineens "Laatste Berichten" aan de rechter zijkant staan met tekst van inhoud van de laatste reactie.
Handiger zou zijn zoals het was.
Gewoon groot breed schermbreed aan de linkerkant met alleen de topic-titel en als daar een nieuw bericht aan toegevoegd wordt weer boven in de rij.
Gelezen grijs, niet gelezen zwart.
Zoveel gebruiksvriendelijker.
Ik merk dat ik hier veel minder vaak kom sinds de "vernieuwing".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat maar zo zoals het nu is :)
Ik begin er nu enigszins aan te wennen.......... !

En ja, ik ben er ook minder vaak dan anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei bigwade:

Ik zie nu ineens "Laatste Berichten" aan de rechter zijkant staan met tekst van inhoud van de laatste reactie.
Handiger zou zijn zoals het was.
Gewoon groot breed schermbreed aan de linkerkant met alleen de topic-titel en als daar een nieuw bericht aan toegevoegd wordt weer boven in de rij.
Gelezen grijs, niet gelezen zwart.
Zoveel gebruiksvriendelijker.
Ik merk dat ik hier veel minder vaak kom sinds de "vernieuwing".

Dit laatste vindt ik persoonlijk wel jammer....(denk ik).

Aan de inhoud van het forum is namelijk niets veranderd, ook niet aan de leden die hier komen om info te delen/zoeken of om gewoon slap te ouwenhoeren. Iedere verandering is even wennen. Ik ben iig al aardig gewend aan de nieuwe lay-out dus dat moet jou zeker lukken ;) .

Ik hoop dus toch dat ik je weer wat vaker op het forum kan vinden.

Groet, Lourens

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aan de inhoud van het forum is namelijk niets veranderd, ook niet aan de leden die hier komen om info te delen/zoeken of om gewoon slap te ouwenhoeren.

Toch wel; die leden lijken/blijken minder vaak op het forum te komen, waardoor er minder inhoud is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze nou gewoon net zo vaak komen als eerder, dan went het nieuwe forum ook wat sneller :)

Nadeel van de nieuwste berichten bovenaan vond ik dat veel mensen nooit verder kijken dan die...hoeveel waren het...5 berichten ofzo. Maar an sich zou het me niet storen als ze weer bovenaan kwamen te staan. Zag wel dat je die huidige nieuwe berichtenkolom op de iphone niet ziet en dat is dan wel weer lastig natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik - met de computer - het linkje " Unread Content " aan klik krijg ik het forum voor m'n neus met bovenaan alle door mij nog niet gelezen topics.  Het KIAclub forum ziet er voor mij mooi en handig te overzien uit.

Iets nieuw is altijd ff wennen maar met een paar dagen had IK het zelfs door :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan er werkelijk niet aan wennen en mis waarschijnlijk een hoop.

Ik kijk het nog even aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom op BW, de vorige grote forumupgrade was veel ingrijpender qua looks en (on)mogelijkheden en daar zijn we ook  aan gewend geraakt. :)

Je kan het :)

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik ook nog niet echt kan wennen aan de nieuwe stijl. Waar ik mij vooral aan stoor is de hoeveelheid lege ruimtes in de topics.

Het begint al bovenaan bij de start van een topic (daar waar de topictitel staat). Eerst komt er een banner met reclame, daaronder de titel, topicstarter, datum en sterren. Maar omdat dat alles gecentreerd staat, is er links en rechts een hoop lege/witte ruimte. Vervolgens worden er rechts ook nog 'regels' gereserveerd voor Unread Content en Mark site read (boven) en Start new topic/Reply to this topic (onder) waardoor er nog meer onnodige lege ruimte is. Zet die 4 knoppen gewoon ergens bij elkaar, ik zie niet in waarom dit los van elkaar moet staan. Trouwens komt de banner met reclame ook terug op de profielpagina's, naar mijn idee compleet onnodig.

Vervolgens heb je bij iedere post die balk met dat plusje, quote en Like this. Daartussenin is het weer wit. Allemaal verspilde ruimte. Die 3 knopjes kunnen ook bovenin de post, op dezelfde regel als de tijd van de post, Report en share waardoor die hele balk weg kan. Die balk is ook nog eens onnodig hoog, en waarom is de functie Multiquote een plusje als icoon, en quote gewoon als tekst. Ik vind het plusje ook als icoon niet representatief voor de functie.

Daarnaast merk ik dat er enorm veel lege ruimte wordt gereserveerd voor de signatures en de informatie van de poster links. Sommige signatures zijn gewoon zo hoog als de regels tekst, bij andere is er 1 regel tekst en vervolgens veel lege ruimte eronder. Door de informatie onder de poster aan de linkerkant ontstaat daarbij onder iedere post ook nog eens witte ruimte onder de signatures.

Al met al vind ik dat er enorm veel ruimte wordt verspild aan leegtes. Ik heb het idee dat alles veel compacter kan. Te compact is ook niet goed, echter denk ik wel dat het overzichtelijker kan. Doordat er zoveel door elkaar staat vind ik het lastig om de eigenlijke teksten van de posts te onderscheiden van alle randfuncties.

Dit is geen flame richting Jeroen, die doet goede zaken en waardeer het enorm, zie het als opbouwende kritiek. Ik begrijp ook dat hij het moet doen met de kaders die de forumsoftware zet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook niet onverdeeld dolgelukkig hoor. Zeker de reclameblokken als ik ingelogd ben beschouw ik als storend, die zouden wat mij betreft voorbehouden mogen zijn aan niet-ingelogde lezers. En die open vlakken...helemaal mee eens. En soms werken er dingen niet in Chrome en in IE wel enz. 

Maarja, ik blijf er ook niet voor weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nieuwe berichten weer op de oude plek. Goeie actie Jeroen :cool:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha, het is een begin

Als "Discussies" nu nog eens aanklikbaar zou zijn en de hele lijst ipv de laatste 5 berichten zichtbaar zouden zijn, hebben we het oude gevoel weer op rit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Lique:

Ik ben ook niet onverdeeld dolgelukkig hoor. Zeker de reclameblokken als ik ingelogd ben beschouw ik als storend, die zouden wat mij betreft voorbehouden mogen zijn aan niet-ingelogde lezers. En die open vlakken...helemaal mee eens. En soms werken er dingen niet in Chrome en in IE wel enz. 

Maarja, ik blijf er ook niet voor weg.

Ik moest even denken, welke reclameblokken, ik zie niks. Maar heb altijd ghostery aanstaan, dat is een uitstekende adblocker waardoor ik dat nooit zie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze reclamedingen.

ads.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee, die zie ik niet :). Zie alleen helemaal bovenin een blokje van Joomla. Dat maakt het een stuk rustiger zonder al die reclame :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht er op mijn werk eens naar te kijken; gaat niet... Reputatie vd site is nog steeds geregistreerd als slecht, dus blokkeert de DNS van mijn werk 'm...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
4 4