LED koplampen Niro
3 3

58 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Het is inderdaad logischer te veronderstellen dat vanwege de ribbels in de kraag, de kraag OM de lampunit moet.

Dat is bij mij dus niet mogelijk omdat rechts een bevestigingspunt van de lampunit iets van 2mm van de rand zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, ik bedoel autoLEDplaza. ik heb https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k lampen erin zitten, zelfde als Asqr9.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-9-2017 om 22:21 zei PeterSelie:

In het forum item "Xenon......" heb ik 2 foto's geplaatst van de door mij gemonteerde kappen. Dit zijn 90 mm kappen welke aan buitenzijde zitten. De ribbels zitten aan binnenzijde hals en zorgen ervoor dat het 100% afsluit. Je moet geen kolenschoppen van handen hebben, maar als het zit is het perfekt.

Bedankt. Was even zoeken maar ik heb je foto's gevonden op:

Het lijkt dat de rubber dop van jouw rechter lamp net als bij mij nauwelijks over de rand van de lampunit valt.

Samenvatting:

2 rijders met de originele dust cap

1 rijder met de rubberdop gelijmd op rand dust cap

1 rijder met rubberdop om de rand lamphuis

Ik heb tijdelijk de rubberdop even IN het rechterlamphuis maar zoek nu even verder naar een andere oplossing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ron Penguin

Bij het bestellen van mijn Niro heb ik naar de LED koplampen gevraagd. Men was hier niet bekend mee, en ik wacht al een week op een antwoord of men het al dan niet kan plaatsen.

Weet jij een Kia-dealer die hier wel bekend mee is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ReneM:

@Ron Penguin

Bij het bestellen van mijn Niro heb ik naar de LED koplampen gevraagd. Men was hier niet bekend mee, en ik wacht al een week op een antwoord of men het al dan niet kan plaatsen.

Weet jij een Kia-dealer die hier wel bekend mee is?

Mijn dealer levert het ook niet. Het is geen formeel product. Volgens mij heeft @Specialmade het via de dealer geregeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Ron Penguin:

Mijn dealer levert het ook niet. Het is geen formeel product. Volgens mij heeft @Specialmade het via de dealer geregeld.

Ik heb deze LED lampen idd via mijn dealer maar elke dealer kan deze bestellen bij Zandbergen. zie eerste pagina. Dit was bij mij om te testen of er geen foutmeldingen zouden komen bij het gebruik van deze soort lampen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie antwoord.

Morgen toch nog contact met Kia Schiedam, dan zal ik de naam Zandbergen doorgeven!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Update...

Dealer wil geen LED-lampen plaatsen als het niet van Kia zelf komt.
Dus ga ik het zelf doen als de auto binnen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb (weliswaar in een andere auto) voor het eerst een set met Philips Luxeon Lumineds LED lampen gebruikt van 4000 lumen (6500k). Zeer tevreden. Veel helder wit licht en prima lichtbeeld. Set kostte compleet 109,- (met gratis verzending bij xenonlamp.nl).

Deze LED lampen hebben een passieve koeling (geen ventilator) en de koelribben kunnen worden omgedraaid zodat de lampen minder diep worden. Wellicht passen deze lampen wel goed in de Niro. Heb zelf een Niro met standaard Xenon dus ga/kan het niet proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De goedkoopste oplossing:

Investering 22 euro.

lampen via dx.com zie dit draadje pag 1 HenkM

Verder hoef je niets te kopen, maar heb je wel een verfafbrander nodig.

Demonteer het deksel van de lampenkap. Verwijder de O ring en verwarm het deksel met de verfafbrander aan de binnenkant waar je de kunststof wilt oprekken. Zie foto. De kunststof gaat glimmen als deze zacht wordt. Druk het deksel dan op iets ronds, bijvoorbeeld de kogel van de trekhaak.

Verwarm opnieuw en nogmaals over de kogel, totdat de juiste bolling bereikt is. Afkoelen met een beetje water. Vergeet de O ring niet.

Originele halogeen lampen zijn 60 W, 1700 lumen en 3200K.

DX lamp 36 W 3600 lumen en 6000 K

Dat is 40% minder stroom en 118% meer licht.

IMG_3571.JPG

IMG_3573.JPG

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk. Knap stukje huisvlijt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei ReneM:

Update...

Dealer wil geen LED-lampen plaatsen als het niet van Kia zelf komt.
Dus ga ik het zelf doen als de auto binnen is.

Dat was bij mijn dealer hetzelfde. LED lampen die ik heb passen er gewoon in, hoef dus niet de deksel aan te passen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Ron Penguin:

Dat was bij mijn dealer hetzelfde. LED lampen die ik heb passen er gewoon in, hoef dus niet de deksel aan te passen.

Welke LED-lampen zijn dit? En waar heb je ze gekocht? Ik zit er ook over te denken om LED-lampen te installeren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei gvdijk23:

Welke LED-lampen zijn dit? En waar heb je ze gekocht? Ik zit er ook over te denken om LED-lampen te installeren

https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zojuist de lampen besteld via de link die jij gaf, Ron. Bedankt en ik ga hier nog achterlaten hoe moeilijk/gemakkelijk het ging!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Ron Penguin:

Dit zijn dezelfde lampen met omkeerbaar passie koel element als ik gebruikt heb in een Peugeotje maar dan in enkele uitvoering (ik had H4-bi groot/dim). Zeer goede lampen met veel licht en ook prima lichtbeeld. Is zeker bij groot/dim in normale reflectoren niet altijd het geval. Ben benieuwd of die in de behuizing van de Niro passen zonder modificatie van de dop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Derrek:

Dit zijn dezelfde lampen met omkeerbaar passie koel element als ik gebruikt heb in een Peugeotje maar dan in enkele uitvoering (ik had H4-bi groot/dim). Zeer goede lampen met veel licht en ook prima lichtbeeld. Is zeker bij groot/dim in normale reflectoren niet altijd het geval. Ben benieuwd of die in de behuizing van de Niro passen zonder modificatie van de dop.

Ja dus, dat had ik al vermeld. Daarvoor hoef je de passieve koeling niet eens om te draaien, die kan je laten zoals het is. Enige wat je moet doen is de LED's verdraaien zodat deze in dezelfde stand komen te staan als bij de originele halogeenlampen. Dit om het juiste lichtbeeld te krijgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zojuist de lampen gemonteerd. 
Erg mooi en sowieso past de kleur nu ook bij de led-strips en de dagrijverlichting.

Het was niet nodig om de koelringen om te draaien. Alles past precies. 
Vanavond nog eens goed kijken of ze niet te hoog staan. Heb voor nu maar even de instelling op '1' gezet, op het dashboard.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-10-2017 om 13:27 zei ad7je:

De goedkoopste oplossing:

Investering 22 euro.

lampen via dx.com zie dit draadje pag 1 HenkM

Verder hoef je niets te kopen, maar heb je wel een verfafbrander nodig.

Demonteer het deksel van de lampenkap. Verwijder de O ring en verwarm het deksel met de verfafbrander aan de binnenkant waar je de kunststof wilt oprekken. Zie foto. De kunststof gaat glimmen als deze zacht wordt. Druk het deksel dan op iets ronds, bijvoorbeeld de kogel van de trekhaak.

Verwarm opnieuw en nogmaals over de kogel, totdat de juiste bolling bereikt is. Afkoelen met een beetje water. Vergeet de O ring niet.

Originele halogeen lampen zijn 60 W, 1700 lumen en 3200K.

DX lamp 36 W 3600 lumen en 6000 K

Dat is 40% minder stroom en 118% meer licht.

IMG_3571.JPG

IMG_3573.JPG

Die lampen lijken gekoeld te worden met een ventilatortje. Geeft dat geen problemen met de kapjes zo? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is genoeg ruimte tussen de ventilator en de opgerekte kap. Had deze lampen al een tijdje thuis liggen en heb ze een paar weken geleden op deze manier geïnstalleerd. Inmiddels ca. 3x keer in donker ritten mee gemaakt. Veel licht. Wel hoor je, als je uitgestapt bent en de lampen nog even blijven branden, buiten de ventilatortjes. In de auto als je rijdt hoor je ze niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dat setje gemonteerd, er zitten bij mij geen ventilatortjes bij en ik hoor ook niks zoemen...
We hebben het toch over LEDverlichting he? Dat wordt toch nooit zo warm, dat je het met ventilatortjes moet koelen?

Even gekeken; je hebt inderdaad kleine ventilators achter op de lamp!!
Dat is dan idd het verschil met het type wat ik er nu in heb, en daarom passen die zonder aanpassing van het afsluitdeksel...

bewerkt door ReneM
aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had het in ieder geval over dit setje: http://www.dx.com/p/mz-9005-h10-hb3-72w-7200lm-cob-led-car-headlight-bulbs-pair-458453#.WYotCravNeo

En daar staat dit bij: Refined heatsink streamlines heat away from the LED 13000RPM TurboCool fan,Shoots cold air directly through an aerodynamic vent to evenly cool every component

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2017 om 11:53 zei Asqr9:

Dimlicht en grootlicht is bij de Niro 1 lamp, een mechanisme zorgt voor de omschakeling

Dankje, ik was al op zoek naar hoe het werkte. Ik ken eigenlijk alleen systemen met dubbele lampen (1 voor dim en 1 voor grootlicht)

Of met 1 lamp en 2 spiralen en een spiegeltje. Ik zag maar 1 lamp, en in de doos met reservelampjes zat alleen een lamp met enkele spiraal.

Was even het spoor bijster.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-10-2017 om 10:51 zei ReneM:

We hebben het toch over LEDverlichting he? Dat wordt toch nooit zo warm, dat je het met ventilatortjes moet koelen?

35 watt betekent bij Led dat circa 15% wordt omgezet in warmte, dat is dus niet veel. Echter, Led verlichting is veel gevoeliger voor warmte dan halogeen of een gloeilamp. De warmte die wordt geproduceerd moet dus wel worden afgevoerd, doorgaans zitten er daarom koelribben op de led lampen. Warmte ontwikkeling verkort de levensduur van een Led lamp behoorlijk.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
3 3