Ga naar inhoud
Ron Penguin

LED koplampen Niro

Aanbevolen berichten

Vandaag een setje ontvangen.

Nog geen 10 euro , binnen 2 weken uit China. Nou nog een keertje er in zetten.

2017-12-09 18.13.30.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmmm.. Kom ze alletwee tegen in dit topic.. En eerlijk gezegd heb ik niet meer in de auto gekeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uur geleden zei gjcvro:

Hmmm.. Kom ze alletwee tegen in dit topic.. En eerlijk gezegd heb ik niet meer in de auto gekeken.

Zit idd HB3 in. Heb zelf ook led gemonteerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Werd in verwarring gebracht door de eerste post in dit topic,  Als je trouwens bij de niro accessoires op de website kijkt bieden ze ook een H7 setje aan..

Naja, dan maar een dagje spenderen om ze in de MX5 te monteren, dat is zeker H7.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Deaken:

Passen deze ook met de standaard "doppen"?

Helaas niet, ik heb met een grote gaten zaak hen midden uit de originele doppen gezaagd en DEZE  er overheen gelijmd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze zijn wel voordelig maar ik kies liever niet voor LED lampen met geforceerde koeling (ventilatortje achterop die koelt). Ten eerste is dit een mechanisch bewegend onderdeel dat slijt en dus een beperkte levensduur heeft waarbij de vraag is hoe dat is bij deze ventilatortjes is bij deze LED lampen van een toch onbekende kwaliteit. Maar het voornaamste verschil bij inbouw met niet-geforceerde koeling is de inbouwdiepte door het extra ventilatortje.

Ik weet niet bij de Niro, maar ik heb Philips LED lampen ingebouwd in een Picanto (uitvoering met lens-koplampen zoals de Niro) en daar passen ze gewoon in de koplamp achter de standaard deksel zodat alles goed waterdicht blijft. De koelelementen zijn afschroefbaar en ook omgedraaid op de LED lamp te monteren (afhankelijk van de ruimte).

Ik heb deze LED-lampen na inbouw laten controleren/afstellen bij de garage met hun meetapparatuur hiervoor. Afstellen was niet nodig  (niet veranderd met deze lampen) en het lichtbeeld was prima. Niet onbelangrijk voor je mede-weggebruikers en later ook geen probleem bij de APK.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bewust voor deze gekozen i.c.m. de ruime ronde doppen.

Ze zijn erg goedkoop, heb een setje reserve lampen in de auto voor als er al eentje kapot gaat (had ik ook altijd toen halogeen de enige optie was).

Mochten deze niet lang genoeg meegaan is er economisch geen man overboord.

Passieve koeling i.c.m. de vlakke doppen leek mij minder effectief vanwege de beperkte ruimte (onvoldoende luchtcirculatie). De ronde doppen had ik dus sowieso gemonteerd. Bij overstap naar Xenon moeten de originele doppen toch "gesloopt" worden.

Het lichtbeeld is identiek aan de halogeen lampen, ook laten controleren en ook hier geen afstelling nodig, strooilicht is niet aanwezig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8-10-2017 om 12:55 zei ReneM:

@Ron Penguin

Bij het bestellen van mijn Niro heb ik naar de LED koplampen gevraagd. Men was hier niet bekend mee, en ik wacht al een week op een antwoord of men het al dan niet kan plaatsen.

Weet jij een Kia-dealer die hier wel bekend mee is?

Kia Tiel heeft ze gewoon liggen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-12-2017 om 11:23 zei HenkM:

Passieve koeling i.c.m. de vlakke doppen leek mij minder effectief vanwege de beperkte ruimte (onvoldoende luchtcirculatie). De ronde doppen had ik dus sowieso gemonteerd. Bij overstap naar Xenon moeten de originele doppen toch "gesloopt" worden.

Indien de efficiëntie van de lamp minder goed is geeft hij dus meer warmte af (bij dezelfde lichtopbrengst) en moet er meer en dus geforceerd gekoeld worden. Bij lampen met een betere efficiëntie (de lamp zelf geeft minder warmte af) is dat niet nodig en volstaat een passieve koeling met alleen de koelvin.

De ventilator koelt alleen de koelvin van de lamp, niet de koplamp(behuizing) waardoor die circulatie niet anders is bij passieve of actieve koeling.

Dat de doppen bij Xenon ook gesloopt moeten worden kan wel zo zijn, maar het is beter om bij LED  de doppen origineel te laten als dat kan. Toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Derrek:

maar het is beter om bij LED  de doppen origineel te laten als dat kan. Toch?

Bij passieve koeling lijkt het me net van belang dat er voldoende ruimte rondom het koellichaam aanwezig is om warmte a te voeren. Nu zal ik als de levensduur van mijn lampen tegenvalt misschien wel passief gekoelde exemplaren overwegen (i.p.v. Xenon), ik hoef dan immers geen ballasten weg te werken. Door de aanpassing heb ik nu voldoende ruimte.

Ergo ieder moet dat doen wat hem het beste lijkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Andere setje is ook binnen. Ben nu bezig het probleem van de 'dop' op te lossen. Past nog niet helemaal perfect, maar het begint de goede kant op te gaan.5a53759a1ff3e_2018-01-0814_22_41.thumb.jpg.cf620d0d2db3afb3b841594352302363.jpg5a53757d37ef7_2018-01-0814_35_04.thumb.jpg.8bf5483fb7f91a610b5908086de6c817.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20-12-2017 om 19:46 zei ziggy:

Kia Tiel heeft ze gewoon liggen....

Weet jij ook de prijs bij deze dealer?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh, hier 30 eurie en een uurtje werk (incl.  extra stofkappen). Mijn uurloon komt niet in de buurt van 170 euries :wink: .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden zei ziggy:

200€ incl inbouw

Dank je, aardig prijsje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moet toch eerst eens onder de motorkap duiken (snap het verhaal van de doppen niet helemaal), ben a-technisch en als ik de ervaringen lees, doppen etc. wordt ik een beetje huiverig om het zelf te gaan doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja rubberdoppen passen niet eens. Moet de eerste foto van een passende rubberdop nog tegenkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Nir00tje:

Ja rubberdoppen passen niet eens.

Passen idd niet op de unit. Ik heb ze op de originele doppen gelijmd nadat ik hier het binnenste deel uit heb gezaagd (grote gaten zaag).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik het ontwerp goed krijg zal de dop op thingiverse komen te staan. Kun je ze (laten) printen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei gjcvro:

Als ik het ontwerp goed krijg zal de dop op thingiverse komen te staan. Kun je ze (laten) printen.

Leuk en een goed idee. Als dat er op komt bestel ik ook een paar van die LED lampen. Had jij ze gekocht bij DX.com?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden zei Brat Pit:

Leuk en een goed idee. Als dat er op komt bestel ik ook een paar van die LED lampen. Had jij ze gekocht bij DX.com?

Sinds ik met de LED-lampen rijd, heb ik nog steeds de originele doppen erop zitten zonder aanpassingen. Geen centje pijn, blijf het de mooiste oplossing vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Ron Penguin:

Sinds ik met de LED-lampen rijd, heb ik nog steeds de originele doppen erop zitten zonder aanpassingen. Geen centje pijn, blijf het de mooiste oplossing vinden.

Graag een link waar jij ze gekocht heb.

Begrijp ik het goed en is het dus net zo eenvoudig als een (origineel) dimlicht vervangen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
46 minuten geleden zei Brat Pit:

Nee, ik heb ze via Ebay gekocht. Zijn erg goedkoop (11 euro) dus ik weet nog niet wat de kwaliteit is. Voor mij nu goed genoeg, als het bevalt komen er wellicht duurdere voor terug, maar ook dan is en wat ruimere kap niet verkeerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen