LED koplampen Niro
7 7

157 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Ik heb net de dop er op gehad, inclusief de originele o ring. Past wel, maar nog net te strak want ik kreeg de dop er bijna niet meer af :| Dus nog wat finetunen. Ik heb de nokjes wat afgevijld, nu lijkt het beter te gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Ron Penguin:

Ja, dit zijn inderdaad de beste die er zijn. Ietsje duurder dan de Chinese maar zonder de storingsgevoelige mini-ventilatortjes. Die zijn bij deze lampen niet nodig. Je kunt de koelvin ook nog omdraaien zodat er nog iets minder ruimte nodig is in de lampunit. Ik heb deze in een Picanto gemonteerd en in een Peugeot 107 en zonder geklooi met het molesteren van doppen. Die passen gewoon!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Derrek:

Ja, dit zijn inderdaad de beste die er zijn. Ietsje duurder dan de Chinese maar zonder de storingsgevoelige mini-ventilatortjes. Die zijn bij deze lampen niet nodig. Je kunt de koelvin ook nog omdraaien zodat er nog iets minder ruimte nodig is in de lampunit. Ik heb deze in een Picanto gemonteerd en in een Peugeot 107 en zonder geklooi met het molesteren van doppen. Die passen gewoon!

Klopt. Ik heb niet eens de koelvinnen omgedraaid. Er is overigens nu een setje met een hogere lichtopbrengst, maar daar kan je de koelvin niet bij omdraaien.  Dus let wel op de maatvoering.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Super oplossing. Is de pasvorm GOED?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik vind van wel, maar het ontwerp is natuurlijk wel afgesteld op mijn eigen printer. Dit is versie 6 of zo.. Elke keer iets aanpassen voor een betere fitment. Ik heb alleen de nokjes nog wat afgevijld.

Draait strak aan, vergelijkbaar met de originele.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-1-2018 om 09:18 zei Derrek:

Onze Niro gisteren ook voorzien van deze led lampen. De dame des huizes is er heel blij mee, vond het kleurverschil eerst toch echt een minpunt. Deksel paste er zonder verdere aanpassingen op idd.

hoe hebben jullie de voeding overigens vast gemaakt..? Ligt er nu los in, lijkt  me niet de beste manier..? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Netjes gemaakt hoor, de kappen. DE voeding heb ik er idd los in liggen, merk er verder niks van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb de voeding er ook los in liggen bij de Picanto met de standaard doppen. Geen probleem mee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-1-2018 om 15:04 zei gjcvro:

De Led lampen zitten er eindelijk in, moet nog kijken hoeveel licht dit geeft in het donker. Nieuwe afdekkapjes gemaakt met wat meer ruimte voor de lamp.

5a634c2b33085_2018-01-2013_45_53.thumb.jpg.bba47f33de1fc3bec5bd05b9f8ace528.jpg

Ontwerp is hier te vinden:

https://www.thingiverse.com/thing:2763409

Ik wil je nog even bedanken.

Schoonzoon kende van zijn hts tijd nog iemand met een 3d printer en heeft 2 stuks via hem uitgeprint. Inderdaad nokjes iets vijlen en het past perfect!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg al de vraag of ik ze niet kan leveren.

Daar begin ik liever niet aan, maar via https://www.3dhubs.com/ kun je eenvoudig een 3d printer bij je in de buurt vinden en ook zien wat het zou kosten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn belgische Niro heeft LED verlichting af-fabriek. Heeft bijgevolg ook iets andere koplampen dan wat ik op de foto's op dit forum zie. Ziet er wel mooi uit. In NL niet leverbaar neem ik aan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-10-2017 om 22:00 zei ReneM:

Update...

Dealer wil geen LED-lampen plaatsen als het niet van Kia zelf komt.
Dus ga ik het zelf doen als de auto binnen is.

klopt ook wel dat de dealers ze niet willen monteren. Ledlampen  hebben geen ECE keurmerk en mogen officieel niet in je auto zitten. Zou ook wel vreemd zijn als de dealer niet goedgekeurde verlichting zou installeren/leveren  . 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lang leve de EU:no:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Slaat die keuring dan ook op het pitje? Ik dacht dat vooral om de behuizing ging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei joophensen:

klopt ook wel dat de dealers ze niet willen monteren. Ledlampen  hebben geen ECE keurmerk en mogen officieel niet in je auto zitten. Zou ook wel vreemd zijn als de dealer niet goedgekeurde verlichting zou installeren/leveren  . 

Opmerkelijk dat, als deze niet in je auto mogen zitten, ze dan geen afkeur geven bij de APK....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat als het lichtbeeld klopt ze niet gaan checken of de lamp wel of geen ECE keurmerk heeft .

onderstaand staat ook op de site van autoLEDplaza op andere sites had ik dit ook gelezen. Maar buiten dat het niet mag zal ik ook op zoek gaan naar LED of bijv van philips white vision om de verlichting zoveel als mogelijk op elkaar af te stemmen.

Het verschil in kleur is af en toe wel erg groot  tussen de LED en de gemonteerde Halogeen. 

image.png.c732789c6c639e0ef70bab12b8956a24.png

Knipsel.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is bij de APK ook niet voorgeschreven om het keurmerk van de lampjes te bekijken en dat is ook niet nodig. Het lichtbeeld wordt gecontroleerd omdat ook bij gebruik van de standaard lampjes het lichtbeeld soms-vaak niet goed is, meestal door verkeerd geplaatste lampjes in de fitting door de berijder zelf.

Natuurlijk staan LED koplampen qua kleur beter bij de DRL verlichting en dat is mooi meegenomen, maar de reden dat ik altijd voor Xenon of tegenwoordig voor LED kies en niet voor halogeen "Xenon-look" imitaties etc. is toch de veel betere lichtopbrengst (en ga me nu niet vertellen dat die imitatielampen ook 3 x zoveel licht geven). Daarbij reflecteert een witte LED lamp ook beter op de weg en de belijning.

Tja, als je wat ouder wordt dan gaan je ogen toch wat achteruit..... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-2-2018 om 18:30 zei Kevo:

Mijn belgische Niro heeft LED verlichting af-fabriek. Heeft bijgevolg ook iets andere koplampen dan wat ik op de foto's op dit forum zie. Ziet er wel mooi uit. In NL niet leverbaar neem ik aan?

Welke uitvoering is dat dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sense. Maar ik zag deze uitvoering ook al met Xenon, dus het lijkt wel of KIA er in flikkert wat er toevallig op het schap ligt. Of misschien een wijziging voor model 2018?

2018-02-24_09.47.02_HDR.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens de folder zou het inderdaad Xenon zijn.

Maar elders wordt ook bochtverlichting genoemd, die zie ik ook niet terug in de online gegevens. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
7 7