Ga naar inhoud
Ron Penguin

LED koplampen Niro

Aanbevolen berichten

De LED lampen van Hilox (zie eerder in deze discussie) hebben een afgeschermde kabel om juist dit soort storing problemen te voorkomen. Ik heb met die Hilox lampen in ieder geval geen centje pijn. Wellicht dat de dealer goedkopere varianten heeft gemonteerd met dus helaas mogelijk geen afgeschermde kabel. Ik zou verhaal halen bij de dealer, zij zouden dit echt moeten weten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden zei Dik voor Mekaar:

De LED lampen van Hilox (zie eerder in deze discussie) hebben een afgeschermde kabel om juist dit soort storing problemen te voorkomen. Ik heb met die Hilox lampen in ieder geval geen centje pijn. Wellicht dat de dealer goedkopere varianten heeft gemonteerd met dus helaas mogelijk geen afgeschermde kabel. Ik zou verhaal halen bij de dealer, zij zouden dit echt moeten weten.

oh ja...ik heb de dealer gisteren al geïnformeerd (verkoper is er als het goed is vandaag weer) en wacht even zijn reactie af. Dit is hoe dan ook niet acceptabel. Ik zal jouw opmerking mbt het merk Hilox onthouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden zei Tallguy:

oh ja...ik heb de dealer gisteren al geïnformeerd (verkoper is er als het goed is vandaag weer) en wacht even zijn reactie af. Dit is hoe dan ook niet acceptabel. Ik zal jouw opmerking mbt het merk Hilox onthouden.

Welk merk Led lampen heb je nu?  Ik heb lampen  geleverd door Zandbergen (via de Kia dealer) en nu Philips Led lampen in mijn Niro zitten maar geen enkel probleem. Ik heb deze klacht  op het forum ook nog niet eerder gezien. En er zijn toch een aantal Niro’s waar Led lampen in gezet zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Specialmade Geen idee wat de dealer erin heeft gezet. Maar goed...dit is iets wat hij mag gaan oplossen. Ik betaal niet voor andere lampen die mijn radio ontvangst zo verstoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17-4-2018 om 08:38 zei Tallguy:

. Anders laat ik alsnog de Xenonlampen erin zetten (wat het originele plan was).

Bij Xenon ook oppassen want ik had er chinese troep in en die stoorde ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De chinese led lampen van 10 euro storen ook niet, misschien zit er een stekkertje niet helemaal vast?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De dealer is aan het uitzoeken wat er mis is met de bekabeling zodat het opgelost kan worden. Dus dat komt wel goed. Nu afwachten op zijn seintje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb, mede enthousiast geworden door dit topic, ook led koplampen besteld in China bij dx, zoals een ander ook eerder in dit topic aangaf.  Alleen ben ik nu 3 weken verder en nog niets ontvangen. Hoe lang hebben anderen op hun lampen moeten wachten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

3 weken zou snel zijn, 4 tot 5 is normaal, na 8 weken zou ik twijfelen of het nog wel komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-4-2018 om 09:04 zei Specialmade:

Welk merk Led lampen heb je nu?  Ik heb lampen  geleverd door Zandbergen (via de Kia dealer) en nu Philips Led lampen in mijn Niro zitten maar geen enkel probleem. Ik heb deze klacht  op het forum ook nog niet eerder gezien. En er zijn toch een aantal Niro’s waar Led lampen in gezet zijn.

Ook ik heb nu ruim een jaar de set van Zandbergen Philips LED en tot nu toe geen enkel probleem. Zeer tevreden.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat ik ook graag me standaard Halogeen lampen wil vervangen voor led had ik hier al verschillende keren gekeken hoe en wat ivm plaatsen van de leds.

Ik wilde toch voor de zekerheid vragen aan de verkoper van autoledplaza of ze daadwerkelijk passen in een Niro 2018.

https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k

Het antwoord van autoledplaza:

"Beste 

Als u mininaal 4.5cm vrij heeft achter de lampflens en 5cm breed dan zou het kunnen. Ik weet niet of uw hb3 9005 in of buiten de koplamp unit zit."

Mijn vraag aan de leden hier:
past het goed en is dit echt een appeltje eitje en binnen 10 minuten gedaan of komen er nog verrassingen bij ?
Ik zag namelijk sluitdoppen die bol waren in dit topic en heb zelf een ander type zoals op de foto.

IMG_20180705_154744kia.jpg

IMG_20180705_154908kia.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op mijn nieuwe BusinessLine Niro door de dealer bij aflevering  9 juni jl dat Autoledplaza LED lampen laten monteren en waar van toepassing afstellen. Prima licht, ik krijg geen signalen van tegenliggers over verblinden, etc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de ledlampen van autoledplaza wordt een ballast meegeleverd. Heb je die ook echt nodig of kun je ze ook gebruiken zonder die ballast? Scheelt nl weer ruimte in de koplamp. Was nu redelijk proppen om alles erin te krijgen. De functie van die ballast is mij onduidelijk en het wordt ook niet uitgelegd in de verpakking. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat de LEDdriver of ballast nodig is en adviseer deze niet te verwijderen. Ea past ook in de koplampbehuizing en is verder geen probleem om het weg te werken.

Je kunt ook nog een email naar Autoledplaza sturen te verificatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De driver zorgt voor een constante stroom (amperage) naar de led's. M.i. Zeker niet verwijderen.

Zelf het ik LED's waar de driver in het huis is geïntegreerd, scheelt weer wat wegmoffelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb net de ledverlichting van autoledplaza geplaatst en dit was in 15 minuten gedaan en de ballast kan je kwijt in de behuizing en de originele kap kan er gewoon  nog op 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb de Niro Executive line besteld, volgens dealer zit er af fabriek LED verlichting in

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet in mijn versie van 5 weken gelden. 

Maar wellicht zijn de laatste versies aangepast. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook niet in de mijne, die ik vanmorgen heb mogen ontvangen.
Zit xenon in als hoofdverlichting, je hebt alleen LED dagrijverlichting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of hij moet in belgie of duitsland besteld zijn. Daar leveren ze volgens mij met led

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens de dealer zit in model 2019 LED koplampen. Pas besteld, levertijd ca 3 tot 4 maanden. Als de auto er is zal ik weer hier reageren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou wel mooi zijn. Ik verbaaste me al dat in NL ze geen led leveren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, casper zei:

Of hij moet in belgie of duitsland besteld zijn. Daar leveren ze volgens mij met led

Op de site van kia.be en .de staat ook gewoon xenon voor de duurdere uitvoeringen, nergens iets over led te vinden op de drl en achterlichten na.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen