Ga naar inhoud

Garantie accupakket


Derrek

Aanbevolen Berichten

Beste forumleden,

Eens Kia rijden en je wordt automatisch een fan! We hebben, na een Kia Rio, nu ruim 1 maand de Kia Niro en heb nog nooit een dergelijk fijne auto gereden!

Ik heb inmiddels ook weer een account op "Mijn Kia". Ik kan echter nergens officiële Kia informatie vinden over de garantie specifiek van het (hoogspannings) accupakket van de Niro.

De garantie informatie die bij de Niro staat is dezelfde als bij de Rio en ik neem aan ook dezelfde als bij alle andere Kia's.

Kia spreekt in de garantie informatie over “Garantie basis” (3 jaar), Garantie Basis Plus (7 jaar), Garantie aandrijflijn (7 jaar), Garantie Lak (5 jaar), Garantie Carrosserie (12 jaar) en Garantie accu (2 jaar). Die 7 jaar Kia garantie is blijkbaar niet helemaal consistent.

Zo staat er bij de Niro dus ook 2 jaar voor de accu, maar ik neem toch aan dat daarmee de garantie van de standaard 12 Volt accu bedoeld wordt. Het zal toch niet zo zijn dat Kia maar 2 jaar garantie geeft op het accupakket waar de concurrentie 8 jaar (Honda Civic hybride) tot levenslang garantie geeft op het accupakket?

Misschien kijk ik niet goed, maar weet iemand dan waar de officiële Kia garantievoorwaarden van het accupakket te vinden is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden zei Derrek:

Beste forumleden,

 

Eens Kia rijden en je wordt automatisch een fan! We hebben, na een Kia Rio, nu ruim 1 maand de Kia Niro en heb nog nooit een dergelijk fijne auto gereden!

 

Ik heb inmiddels ook weer een account op "Mijn Kia". Ik kan echter nergens officiële Kia informatie vinden over de garantie specifiek van het (hoogspannings) accupakket van de Niro.

 

De garantie informatie die bij de Niro staat is dezelfde als bij de Rio en ik neem aan ook dezelfde als bij alle andere Kia's.

 

Kia spreekt in de garantie informatie over “Garantie basis” (3 jaar), Garantie Basis Plus (7 jaar), Garantie aandrijflijn (7 jaar), Garantie Lak (5 jaar), Garantie Carrosserie (12 jaar) en Garantie accu (2 jaar). Die 7 jaar Kia garantie is blijkbaar niet helemaal consistent.

 

Zo staat er bij de Niro dus ook 2 jaar voor de accu, maar ik neem toch aan dat daarmee de garantie van de standaard 12 Volt accu bedoeld wordt. Het zal toch niet zo zijn dat Kia maar 2 jaar garantie geeft op het accupakket waar de concurrentie 8 jaar (Honda Civic hybride) tot levenslang garantie geeft op het accupakket?

 

Misschien kijk ik niet goed, maar weet iemand dan waar de officiële Kia garantievoorwaarden van het accupakket te vinden is?

 

Hallo,er is wel degelijk 7jaar garantie op de batterij(zie kia.com) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden zei Dannyd:

Hallo,er is wel degelijk 7jaar garantie op de batterij(zie kia.com) 

Het ligt aan mij, maar ik kan het ook op kia.com nergens (duidelijk) vinden...

Maar belangrijker, ik kan het ook nergens vinden in de garantiepapieren van de Niro.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden zei Derrek:

Het ligt aan mij, maar ik kan het ook op kia.com nergens (duidelijk) vinden...

Maar belangrijker, ik kan het ook nergens vinden in de garantiepapieren van de Niro.

 KIJK EENS OP WWW.Kia.Home Models Kia Motors Belgie officiele website

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 24-12-2016 om 11:52 zei Dannyd:

 KIJK EENS OP WWW.Kia.Home Models Kia Motors Belgie officiele website

Dank voor je reactie.

Ik heb gekeken op de site van Kia België en daar staat inderdaad ergens "7 jaar garantie die zelfs geldig is op de batterij".

Ik vind dit wel een omweg hoor om degelijke informatie van Kia ergens "op schrift" te vinden. Gelukkig is er dit forum met adviezen!

Maar wettelijk kan ik zeggen dat een vermelding op een buitenlandse website niet rechtsgeldig is in een ander land. Überhaupt is de rechtsgeldigheid van een website discutabel. En daar ik de Niro niet in België heb aangeschaft al helemaal niet......

Ik geloof wel dat Kia 7 jaar garantie ook op het accupakket wil geven, maar dit staat dus nergens officieel in de papieren en daar begrijp ik geen snars van. Wel dat de accu 2 jaar garantie heeft (geen 7 jaar dus). De "batterij" op de Belgische site kan ook als de standaard 12 Volt "batterij" (= Belgisch woord voor "accu"?) Uitgelegd worden.

Kia geeft 7 jaar garantie en maakt daar terecht veel reclame over. Maar er zijn uitzonderingen die in de documentatie vermeldt worden waaronder bijvoorbeeld het audiosystemen en ook de "accu". Het hybride batterijpakket is ook een "accu" en daarom kan gezegd worden dat ook deze "accu" hieronder valt en er dus (maar) 2 jaar garantie zit op ook deze "accu".

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Derrek

Dit geeft de kia site: http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/kia-garantie/

7, ZOWEL VAN BINNEN ALS VAN BUITEN

De 7 jaar Kia garantie is niet alleen de langste van Europa, 
maar volgens ons ook de beste van Europa. 

Elke Kia wordt geleverd met een fabrieksgarantie van 7 jaar. 
Maar weinig onderdelen zijn uitgesloten van dit unieke aanbod. 
Er zijn geen verborgen kleine lettertjes of verrassingen achteraf. 
Gemoedsrust wordt nu dus standaard geleverd bij elke nieuwe Kia.

1. Motor
2. Elektronische besturingseenheid (ECU)
3. Versnellingsbak
4. Elektrisch systeem
5. Interieurafwerking en bekleding
6. Carrosserie incl. doorroesten en glas
7. Ophanging incl. schokbrekers en veren

De garantietermijn van 7 jaar is van toepassing op alle auto's die na 1 januari 2010 zijn gekocht en geregistreerd bij een erkende Kia-dealer. Elke Kia geniet van 7 jaar volledige fabrieksgarantie met een beperking van 150.000 km. Voor de eerste 3 jaar geldt geen kilometerbeperking. 

Garantievoorwaarden per model
Voor alle Kia-modellen gelden de algemene garantievoorwaarden zoals beschreven in het boekje "Garantie & onderhoud". 

Carrosseriegarantie
12 jaar carrosseriegarantie zonder kilometerbeperking

Lakgarantie
5 jaar met een maximum van 150.000 km

Audio-navigatiegarantie
3 jaar met een maximum van 100.000 km

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 29-12-2016 om 09:18 zei Specialmade:

@Derrek

Dit geeft de kia site: http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/kia-garantie/

7, ZOWEL VAN BINNEN ALS VAN BUITEN

De 7 jaar Kia garantie is niet alleen de langste van Europa, 
maar volgens ons ook de beste van Europa. 

Elke Kia wordt geleverd met een fabrieksgarantie van 7 jaar. 
Maar weinig onderdelen zijn uitgesloten van dit unieke aanbod. 
Er zijn geen verborgen kleine lettertjes of verrassingen achteraf. 
Gemoedsrust wordt nu dus standaard geleverd bij elke nieuwe Kia.

1. Motor
2. Elektronische besturingseenheid (ECU)
3. Versnellingsbak
4. Elektrisch systeem
5. Interieurafwerking en bekleding
6. Carrosserie incl. doorroesten en glas
7. Ophanging incl. schokbrekers en veren

De garantietermijn van 7 jaar is van toepassing op alle auto's die na 1 januari 2010 zijn gekocht en geregistreerd bij een erkende Kia-dealer. Elke Kia geniet van 7 jaar volledige fabrieksgarantie met een beperking van 150.000 km. Voor de eerste 3 jaar geldt geen kilometerbeperking. 

Garantievoorwaarden per model
Voor alle Kia-modellen gelden de algemene garantievoorwaarden zoals beschreven in het boekje "Garantie & onderhoud". 

Carrosseriegarantie
12 jaar carrosseriegarantie zonder kilometerbeperking

Lakgarantie
5 jaar met een maximum van 150.000 km

Audio-navigatiegarantie
3 jaar met een maximum van 100.000 km

 

Dank voor je reactie.

Het geeft echter (helaas) geen duidelijk antwoord op mijn vraag.

Kia adverteert inderdaad met 7 jaar garantie, echter er blijken vervolgens  verschillende garanties te bestaan (bron “Mijn Kia”):

Garantie Basis (2 jaar), Garantie Basis Plus (7 jaar), Garantie Aandrijflijn (7 jaar), Garantie Lak (5 jaar), Garantie Carrosserie (12 jaar) en Garantie Accu (2 jaar).

Waar valt de hybride accu dan onder?

Ik zou graag zien dat Kia duidelijk aan haar klanten de duur en ook de voorwaarden communiceert van het specifieke hybride accupakket zoals bij welke accucapaciteit (laadvermogen) ontstaat recht op vervanging? De capaciteit van de cellen van accu’s lopen in de jaren terug. Zo geeft Mitsubishi bijvoorbeeld duidelijk de garantievoorwaarden aan (8 jaar garantie op het hybride accupakket en recht op vervanging bij 70% laadvermogen).

Over de Niro zelf ben ik overigens zeer tevreden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik heb inmiddels met betrekking tot de garantievoorwaarden een antwoord ontvangen van Kia Motors Nederland.

Kia heeft het boekje Garantie & Onderhoud Kia personenauto’s uitgebreid met de informatie over de fabrieksgarantie op de hoogspanningsaccu. KMNL heeft het boekje  ook als pdf bijgevoegd zodat ik het nu ook duidelijk op schrift heb  staan.

Het komt er op neer dat er inderdaad 7 jaar garantie of 150.000 km. gegeven wordt op de hoogspanningsaccu waarbij een accu capaciteit van 70% als ondergrens wordt aangehouden. Er kan in geval van een capaciteit van minder dan 70% zowel een nieuw als een gereviseerd accupakket worden geplaatst waarbij ook dit vervangingspakket minimaal 70% capaciteit (geen 100% dus) moet hebben.

Het is mij nu duidelijk!

Ik begrijp echter niet waarom dit herziende garantieboekje niet bij “Mijn Kia” bij de Niro in de download staat. Je krijgt als Niro bezitter nog altijd het oude niet herziende boekje in pdf waarin de garantie van de hoogspanningsaccu niet vermeldt wordt….

Link naar reactie
Delen op andere sites


43 minuten geleden zei Derrek:

 

Ik begrijp echter niet waarom dit herziende garantieboekje niet bij “Mijn Kia” bij de Niro in de download staat. Je krijgt als Niro bezitter nog altijd het oude niet herziende boekje in pdf waarin de garantie van de hoogspanningsaccu niet vermeldt wordt….

Een idee dat boekje hier te plaatsen bij de handleidingen. DAn kan iedereen er over beschikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 10-1-2017 om 22:24 zei arco:

Staat er heel duidelijk in de folder 

Ja, het kan wel in de folder staan, maar dat heeft weinig juridische waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 10-1-2017 om 20:08 zei Ron Penguin:

Een idee dat boekje hier te plaatsen bij de handleidingen. DAn kan iedereen er over beschikken.

Wil ik graag even doen. Ik heb het in pdf, maar kan nergens in het forum de discussie "gebruiksaanwijzingen" vinden om dit te uploaden...:no:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 16-2-2017 om 17:38 zei Ron Penguin:

 

Dank voor je link, maar daar staat alleen het instructieboekje van de Niro in en het gaat om het "Grantieboekje inclusief HEV".

De laatste versie (inclusief het accupakket dus) heb ik hier in pdf van Kia ontvangen. Ik wil het wel op die link bijplaatsen, maar ik weet niet hoe dit bestand te uploaden.....

Heb ook geprobeerd om dit pdf bestand in een persoonlijk bericht even naar je toe te sturen, maar dat lukt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...