Ga naar inhoud
Lique

Viva La Vida 2.0

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei Murcielaygo:

Tof!
Hebben die mensen ook nog spul voor de Picanto?

Ik heb even voor je gekeken, maar helaas. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 uur geleden zei Lique:

Iets wat bij de vorige Sorento hoog op het verlanglijstje stond, maar niet meer aan te komen was, waren skidplates. Dus voor deze maar meteen op jacht gegaan, want dat voorkantje zag wel erg kaaltjes zoals die was. 
Wederom mazzel met de aanschaf. Tussen alle koreaanse en andere oosterse aanbieders stond ineens een bedrijf uit de UK, die een garage hadden overgenomen en in de krochten kelder nog een stapel KIA-accessoires hadden gevonden. Aangeboden op onderdeelnummer, dus het vroeg nog wat speurwerk, maar uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat dit passende skidplates moesten zijn. En zo kocht ik voor minder dan €100,- 2 orginele KIA-skidplates. Altijd een prettig gegeven wat betreft de pasvorm. Ook in deze, schoonmaken, primer erop, lijmen en klaar was Klara  Lique.
De levering was ook supersnel, maar het installeren moest even wachten op dagtemperaturen boven nul. Gisteren was het dan zover, nog wel een blower erop gezet en plakken maar.
Ik ben iig weer tevreden met het resultaat, het past en staat 'm alsof die er mee geboren is.

Zo, genoeg tekst...fotoooooos :mrgreen:

kia221g.jpg

kia221c.jpg

kia221a.jpg

Let hier vooral even op de elegante en zeer beschaafde uitsparing voor de trekhaak. 

Hoi Lique,

Dat is wel een hele mooie upgrade en zeker voor die prijs.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

*Schokkend*

Hij rijdt gemiddeld 1 op 15 c035.gif

*Die verdiend zichzelf terug* 13.gif

En nou niet zeggen dat dat aan mijn rechtervoet ligt hé 18.gif

Fotootje dan maar :mrgreen:

kiaxm131d.jpg.5880a616fc4badbbfb5972fba54f3403.jpg

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is zeker zuinig, hoe heb je dat berekend? Via de boordcomputer, die zeer optimistisch is, of aan de hand van tankbeurten en km standen.

Ik heb jaren een zelfde Sorento gereden AWD en handgeschakeld maar 1 op 12 moest ik rustig  voor rijden, dat deed ik dan meestal ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kilometers en liters. Dacht na de 1ste tankbeurt......zal wel niet op 0 gestaan hebben. Dus dacht nu bij bijna 800km..ik ga maar tanken, want dat deed ik bij de vorige altijd nog voordat die op 600 stond. Nah, meer dan 54 liter wilde er niet in.

ik moet nog uitfvioleren hoe die bc precies werkt, heb er geen boekje bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zie jij een boekje van de xm staan dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeer mooi die skidplates lique :o 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uur geleden zei Lique:

Zie jij een boekje van de xm staan dan?

Nee, maar dat boekje van 2016 zal toch niet heel erg verschillen van die van 2011 ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 31-1-2017 om 17:45 zei Lique:

*Schokkend*

Hij rijdt gemiddeld 1 op 15 c035.gif

*Die verdiend zichzelf terug* 13.gif

En nou niet zeggen dat dat aan mijn rechtervoet ligt hé 18.gif

Denk dat het komt door de baksteen die ligt onder het pedaal :whistling:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een sorento 2010 instructieboek(je) digitaal, alleen de engelse uitgave als je die wilt moeten we ff afspreken hoe we dat doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei bigwade:

Nee, maar dat boekje van 2016 zal toch niet heel erg verschillen van die van 2011 ?

Geen idee, had 'm verder niet bekeken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden zei BdB:

Ik heb een sorento 2010 instructieboek(je) digitaal, alleen de engelse uitgave als je die wilt moeten we ff afspreken hoe we dat doen.

Dank voor het aanbod. Ik heb inmiddels al een nederlandse versie gevonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

OK, maak er een mooie Sorento van hou ons op de hoogte. Altijd leuk jouw bijdragen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat lijkt heel goed , complimenten.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Happy Valentine (wat moet een mens nou met rozen hé :mrgreen: )

valentine.thumb.jpg.10c493f8415784b6c86484199954e45f.jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden zei Lique:

Happy Valentine (wat moet een mens nou met rozen hé :mrgreen: )

valentine.thumb.jpg.10c493f8415784b6c86484199954e45f.jpg

Rozen met een hele lange steel? :-)

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste roos.....

Raketwerper voor op het dak ?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eindelijk je side bars??

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Nieles:

Eindelijk je side bars??

Yes :mrgreen: (zonder handleiding *(&)(*^&%(*&)(*&) :?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ge t niet meer wit, gebruik pur of kit

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Nieles:

Als ge t niet meer wit, gebruik pur of kit

Haha, dat zou wel handig zijn :mrgreen: (nadat we de hamer en decoupeerzaag terzijde hebben gelegd :mrgreen: )

Puntje is meer dat als je uitgevonden hebt hoe het allemaal moet zitten, je tot de conclusie komt dat als de side bar erop zit je niet meer onder de auto kunt rollen en je daar nog wel moet zijn om 2 beugels te bevestigen in gaten die je eerst nog moet boren. Hij zou dus eigenlijk even een brug op moeten want om nou in dat ding te gaan boren als die op een paar van die 3lettersteuntjes staat is ook zo wat. 

Ik ga straks maar even mijn garagemeneer lief aankijken.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen rozen of skudraketten dus maar gewoon een paar side steps/running boards :)

Ze er "even" opzetten viel toch wat tegen. Ze konden niet over de orginele dorpels heen, dus die moesten eraf. Netjes alle schroefjes opgezocht en uitgegraven en dan moest die eraf kunnen. Maar helaas zat er maar heel iets beweging in en moest er...nadat we er zeker van waren dat er nergens meer schroeven zaten....toch maar grof geweld ingezet worden. Voelde niet fijn zeg maar, al dat spul wat onder je handen afbrak, maarja, wat moet moet.

kiarb1.thumb.jpg.c7ea29f852e1802639c9976f12bc491a.jpg

Het slachtoffer.

kiarb3.thumb.jpg.d3c40f25683210d27f198abaa5a9c110.jpg

Toen we zicht kregen zagen we dat het van die klikdingen waren die afgebroken waren, en dat was niet zo'n probleem. Doortrekken dan maar. Toen maar even de boel netjes schoongemaakt en kon de nieuwe side step er tegenaan. Nou ja, nadat er eerst tig nieuwe gaatjes geboord waren. De koreaanse jongens hebben best stevig staal gebruikt want er zijn 3 boortjes op zo'n 10 gaatjes gesneuveld:)

kiarb2.thumb.jpg.5fc52c604f3cc0d16607b39935c81616.jpg

Goed, de nieuwe zat er tegenaan, maar we hielden nog beugels over, die er toch ook echt nog onder moesten. Het was alleen nog niet helemaal duidelijk hoe. Het is 2017, als je iets niet weet, vraag je het google, of in deze youtube en daar vond ik gelukkig wat filmpjes die wat meer duidelijkheid verschaften. Onder de verwijderde dorpel waren een aantal gaten tevoorschijn gekomen en die correspondeerden met de gaten in de beugels. Best wel onsnugger was dat ik naar aansluitpunten had zitten zoeken voordat die oude dorpel eraf ging en ik zodoende dus niet die gaten had gezien. Er hoefde dus niet geboord te worden en de beugeltjes konden er zo onder.

Overbodig te vermelden dat de 2de side step plaatsen een stuk vlotter ging :mrgreen:

Afijn....feauteauss 

kiarb4.jpg.d6874dcc3917aa93d9c6b3104d473d41.jpg

kiarb5.jpg.737495048d020f9f45955b3af219bafa.jpg

De oplettende kijker heeft al gezien dat er nog wat ontbreekt daar in het midden. Er was een naamplaatje meegeleverd in toch wel de meest ranzige koreaanse blingbling uitvoering die je je voor kan stellen.

kiarb6.jpg.afd0ea6cc5283b7a4993b244e0ab33cd.jpg

Die gaat er dus zo niet op natuurlijk, die krijgt eerst een dipje. Het grote maandagmorgenvraagstuk is dan...maak ik 'm rood of zwart. Rood past natuurlijk leuk bij de geplande rode remklauwen, maar tot die tijd is het dan een gek rood plaatje die hooguit leuk bij het achterlicht kleurt. Zwart is maar zwart natuurlijk, maar past wel overal bij aangezien je het plaatje dan niet meer ziet.:rolleyes:  Grijs is ook nog voorbijgekomen, maar aangezien je nooit het titaniumgrijs of opstapjegrijs krijgt wordt het al snel zo'n 50tintengrijs gedoe, dus dat doen we ook maar niet. Het zou ook nog kunnen dat ik ergens 2 nieuwe plaatjes laat snijden van rvs ofzo. Keuzes keuzes....

Zo, dit was dan mijn zelfgekochte cadeautje die toevallig op valentijnsdag arriveerde. Wederom een aankoop in de UK. Mooi prijsje en snel geleverd. Geen OEM deze keer en dat toonde zich direct door een pasvorm die voor 98% door mocht gaan. Niet perfect, maar wel acceptabel.

• Like 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen