Lege startaccu van de NIRO
6 6

156 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

@Preston en  @hvessen  Hebben jullie de Niro in dezelfde periode geleverd gekregen cq besteld ? Mogelijk dat er dan een slechte batch accu's geleverd is ???

Ben wel benieuwd of ze een oorzaak aandragen vanuit de garage. Stap nu steeds in met het gevoed zo van:

:no: DOET IE HET OF DOET IE HET NIET :no:
Maar nog steeds val ik onder de groep "DOET IE HET" :winkiss:

Het is hier nu -4 ga zometeen eens meten wat er voor een spanning op de accu staat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmorgen was het weer starten zonder probleem   :dup:  - ook -4 geweest hier vannacht. 

M'n dealer heeft afgelopen vrijdag geen foutcode ontdekt en accu was/is in prima staat.

Nu ben ik met een testje bezig met de dashcam (voor en achter). Tijdens het gebruik van de meegeleverde mini SD card nooit een probleem gehad. Dit is een 16G kaartje. Nu had ik gelezen in de gebruiksaanwijzing dat er max 64G in kan.  Uit China heb ik 2 64G mini SD laten komen en 1 daarvan tijdje geleden in de dashcam gezet.  Voor kenners op de 16G stond een H en op de 64G stond XS (of zoiets, want ik heb ze al weggegooid.

Na startprobleem de 64G weer vervangen en de met de camera meegeleverde 16G weer geplaatst.  Nu blijkt dat ik die 64G kaart NIET op de computer gelezen kreeg, kenners zegt het misschien iets of ze H of XS kenmerk dragen.  Op de computer was te zien dat het lampje aan/uit ging dus bleef zoeken/werken?  om kaart te lezen.

De Niro -hoorde ik in de garage - start niet meer op onder een bepaalde accuspanning - ik dacht 13.8/13.9 Volt.

De dachcam gaat bij stilstand in standbij en neemt op bij beweging of te voelen schokken. Nu zit er wel een beveiliging in dat zomerstand de cam uit gaat bij 12.1V en automatisch de wintermaanden bij 12.3 of 12.4 Volt.

Nu ben ik bang dat de chinese SD card ook door de dashcam niet goed te lezen was en dat de cam daardoor gewoon minimale stroom is blijven trekken en dat daardoor /dag niet rijden en 2 dagen maar 5km met radio/nav en airco aan/ de accu iets te laag getrokken is (?)

Nu heb ik er een nieuwe 16G SD met H kenmerk kaart inzitten ( NL shop) en dit gaat nu 2 dagen goed.  Vanmorgen zag ik wel dat het controle lampje van de dashcam uit was dus de accu minstens tot 14.3V was gezakt.

Maar zoals ik al zei, starten als een tierelier en cam werkte direkt weer mee.  We gaan het zien of 1 zo'n rot SD kaartje de hele NIRO plat kan leggen  :x :smileys-car-driving-896549: 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎16‎-‎1‎-‎2017 om 21:48 zei Preston:

Vervelend @hvessen  :?.  Is het nu weer gestart?

En ben je op een of andere manier wat wijzer geworden de hoe of wat? 

Binnen een half was de monteur ter plekke en de auto gestart. Hij vertelde wel dat dit bij dit soort auto's wel vaker voor kwam. Morgen naar de dealer om de computer uit te lezen om te zien waar het probleem zou kunnen zitten.

Inmiddels ben ik bij de dealer geweest en die heeft alles opgemeten en geen vreemde dingen waargenomen. Maar ook hier is de dashcam misschien het probleem.

Ze raden mij aan om bij het verlaten van de auto de cam uit te zetten. Gisteren startte hij weer direct dus we wachten af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei hvessen:

Binnen een half was de monteur ter plekke en de auto gestart. Hij vertelde wel dat dit bij dit soort auto's wel vaker voor kwam. Morgen naar de dealer om de computer uit te lezen om te zien waar het probleem zou kunnen zitten.

Inmiddels ben ik bij de dealer geweest en die heeft alles opgemeten en geen vreemde dingen waargenomen. Maar ook hier is de dashcam misschien het probleem.

Ze raden mij aan om bij het verlaten van de auto de cam uit te zetten. Gisteren startte hij weer direct dus we wachten af.

Een mogelijke oorzaak van lekstroom kan ook de regensenor en lichtsensor zijn. Deze voorzieningen veroorzaken ook altijd lekstroom. Dus deze niet in de auto-stand laten staan, maar gewoon helemaal uit zetten.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je dus een lek stroom zou hebben door je regen sensor of je licht sensor dan is er dus gewoon een fout in het systeem en met de mededeling dat elke keer uit te zetten moet je dan ook geen genoegen nemen

Verstuurd vanaf mijn SM-A710F met Tapatalk

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei xtra40:

Als je dus een lek stroom zou hebben door je regen sensor of je licht sensor dan is er dus gewoon een fout in het systeem en met de mededeling dat elke keer uit te zetten moet je dan ook geen genoegen nemen

Ik heb de verlichting en regensensor altijd in de automatische stand staan.

Zeker nu de regensensor niet bij starten de ruitenwissers activeert. 

Dat was bij de SP3 wel zo. Bij het starten gingen de ruitenwissers een keer aan.

Nu moet het echt regenen voordat de ruitenwissers in actie komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moest even denken wat je met auto-stand bedoelde, maar kwartje :whistling: is gevallen :-) .

Heb verlichting altijd in de auto staan, regen niet. Maar als die lekstroom hebben is het wat mij betreft ook een productiefout. Maar tot op heden heb ik nergens last van. Zit nog op de dashcam te wachten, die moet uit het verre oosten komen, dus weet niet of dat invloed gaat hebben.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb sinds half december 2016 een nieuwe Niro. Al drie keer was na een nachtje op de oprit  's ochtends de startaccu volledig leeg. Ik rij tientallen kilometers per dag. Drie keer via Kia hulpdienst met power pack gestart. Inmiddels is er door de dealer al een aantal keren gezocht naar de oorzaak voor dit lekstroomprobleem. Hij is sinds gisteren weer bij de garage en er is nog steeds geen oorzaak gevonden. Men heeft het wel over mogelijke problemen met het slimme zekeringkastje. Tja, het is een mooie auto ...Als je rijdt tenminste.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil nog niet al te blij klinken maar tot nu het lek boven water.  Door m'n dashcam en computer werden de 2 chinese mini SD kaartjes niet gelezen dus mijn vermoeden is dat bij stilstand de dash naar opslagmogelijkheid bleef zoeken en na dag stil staan en 2 dagen weinig kilometers de cam er maar aan bleef trekken en zelfs bleef zoeken ondanks de ingebouwde veiligheid bij lage Volt weergave.

Bij Bol.com 2 standaard SD kaartjes gekocht en nu werkt het als een tierelier - tot nu toe - want ik zie nu na ongever 1,5 dag bij geen gebruik van de Niro dat het controlelampje van de dashcam voor en achter uit is.

Zekerheid zal het de komende tijd pas geven verwacht ik.

Qua stroomgebruik het ik altijd radio/ nav en airco aan staan. Bij lichte dagen staat de verlichting altijd op stadslicht - omdat ik voor én achter verlichting wil voeren bij iets donkere dagen en/of s'avonds gaan de ledlampen er voor bij aan. Uit gewoonte zet ik de ruitenwisserstand alleen op "auto" bij miezer en regen. Verder staat deze uit.

Hopelijk is het bij mij nu goed.. anders horen jullie het wel natuurlijk :? :-) 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was vandaag bij de dealer en daar het probleem aan gekaard van de leeglopende accu's. Zijn antwoord was dat dit vermoedelijk gebeurd bij de uitvoeringen met een startknop. Als je met het uitschakelen van de motor de knop niet lang genoeg ingedrukt houdt, gaat de motor wel uit, maar schakelt deze in de zogenaamde accessoire-stand. Het gevolg kan dan zijn dat inderdaad de accu leegloopt, en onder de vereiste spanning komt om te kunnen starten. Ik heb zelf de First Edition en dus niet een dergelijke startknop. Heb er ook geen last van. Weet niet hoe dat bij de mensen zit die er wel last van hebben, maar dan is dat de mogelijke oorzaak. Bij het uitlezen zal je dan ook geen gekke dingen tegenkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat dit zo is.
Mijn Picanto is dan wel geen Niro, maar heeft wel een Startknop. De cycle daarbij is:
Uit -> ACC -> IGN -> Uit
Trap je de koppeling in dan start de auto en gaat 'ie meteen naar IGN.
Dit is in mijn ervaring standaard; van IGN naar Uit, zonder ACC tussendoor. Persoonlijk vind ik dit soms rete-irritant, bijv. tijdens een gesprek via de carkit; je kunt de motor dan niet uitzetten zonder dat de radio uitgaat en dus het gesprek afbreekt.

Mocht dit bij de Niro anders zijn dan ga ik er alsnog vanuit dat er in de knop een lichtje gaat/blijft branden en op het dashboard wat zichtbaar is, zoals bij de Picanto.

En dan is er volgens mij nog iets dat je de auto niet kunt afsluiten als deze "op contact" staat...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Ron, dat vind ik wel een interessante uitspraak van de dealer. Welke dealer is dat? Kan ik mijn dealer eens informeren. En zelf hoop ik uiteraard dat die knop de oorzaak voor de problemen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou moet ik heel eerlijk bekennen dat ik dit met mijn rio ook wel een paar keer heb gehad 

te snel op de start knop gedrukt bij het uitstappen deur op slot en ik loop weg en hoor achter e de radio aangaan 

en ja hoor de helft stond aan van het dasbord ???

heb dus ook een keer daar door met een lege accu gestaan 

ik wacht nu dus meestal even om er zeker van te zijn dat de boel uit is 

als ik maar goed die knop indruk is er niks aan de hand 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wolters in IJsselstein. Maar zoals ik zeg, heb zelf geen ervaring met de knop, dus hoe reëel dit is weet ik niet. Maar als ik xtra40 zo lees zit er een 'risico' in.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor andere auto's weet ik het niet maar ik focus nu op de Niro. Het lijkt mij sterk dat je na het indrukken van de startknop, bij het verlaten van de auto, dit niet goed doet. Als je op de startknop drukt om de auto "uit" te zetten zie je in het dashboard display je gereden km's, het op dat moment behaalde gemiddelde etc. Tevens klinkt er dan een melodietje wat duidelijk hoorbaar is. Het komt mij dus onwaarschijnlijk over dat je niet in de gaten hebt dat de Niro niet uit staat maar op de acc stand. Zelf druk ik altijd echt heel kort op de knop maar heb nog niet meegemaakt dat ik dan in de acc-stand uitkom.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was bij mij het zelfde alleen na een minuut ging het weer aan bij mij heb dit een keer of 3 gehad lijkt mij ook stug dat dit bij de Niro ook gebeurt maar je moet het niet uitsluiten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei xtra40:

Was bij mij het zelfde alleen na een minuut ging het weer aan bij mij heb dit een keer of 3 gehad lijkt mij ook stug dat dit bij de Niro ook gebeurt maar je moet het niet uitsluiten

Absoluut niet lullig bedoeld maar kan dat bij de Rio iets te maken hebben door de diverse bijgeplaatste accessoires. Door de vaktechnische mannen " Pimpen". genoemd. Ik wil het voor de Niro ook niet uitsluiten maar het komt mij voor de Niro erg onwaarschijnlijk over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee dit is niet mogenlijk maar het gebeurde ook alleen maar als ik zeer gehaast op de knop drukte is mij opgevallen dus nu druk ik hem tot de aanslag in en is het niet meer gebeurd
Ik heb mijn gehaaste gedrag afgeleerd en het probleem daar mee opgelost

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei xtra40:

Nee dit is niet mogenlijk maar het gebeurde ook alleen maar als ik zeer gehaast op de knop drukte is mij opgevallen dus nu druk ik hem tot de aanslag in en is het niet meer gebeurd
Ik heb mijn gehaaste gedrag afgeleerd en het probleem daar mee opgelost emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

Gelukkig dat het nu is opgelost. Ik wilde al naar je toekomen om te kijken of ik het probleem voor je op kon lossen. :-). :-). :-) :ninja:

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei xtra40:

Zoals je zegt, let hier op of dit de oorzaak niet is. Daarmee kan je een mogelijke reden uitsluiten, of heb je het probleem opgelost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Specialmade:

Gelukkig dat het nu is opgelost. Ik wilde al naar je toekomen om te kijken of ik het probleem voor je op kon lossen. :-). :-). :-) :ninja:

kijk das een echte vriend die komt tenminste helpen met me probleem :smileys-car-driving-838223:

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang ik de Niro heb druk ik even de knop in en zie in het middenscherm de door Specialmade genoemde gegevens. WEL blijft dan de radio spelen EN scherm gaat nog niet uit, dat gebeurt pas als ik de deur open doe om uit te stappen.  Volgende keer zal ik de knop eens langer ingedrukt laten om te kijken of radio/nav dan ook helemaal uitschakelt.

Tot nu toe nog geen 2e startprobleem gehad en de dashcam stond vanmorgen nog steeds standby.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag weer niet kunnen starten. Ik liep op de auto af en zag de spiegels opgeklapt staan en toen was ik al voorbereid op ellende.

De deur ging nu ook niet open dus moest de sleutel gebruiken. Het is nu de tweede keer in een week. Als ik met de hond gaat wandelen en loop langs de auto gaan klappen de spiegels open en als ik doorloop gaan ze weer dicht, zoals het moet. maar deze keer zijn ze open blijven staan om de een of andere reden.

Ik wordt hier niet blij van zal morgen maar weer de wegenhulp bellen zodat ze me weer aan de gaan krijgen.

Vind het wel bizar wat je allemaal niet moet doen om je auto de volgende keer weer te kunnen starten. Je moet de dashcam beter uitzetten je kan beter de auto licht en ruitenwissers uitzetten, de knop goed indrukken. Ben gewend om me auto te parkeren en de volgende dag gewoon te starten maar daar heeft de Niro andere gedachten over lijkt het wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hvessen: mijn Niro heeft me al drie keer met een lege accu laten staan. Bij de laatste keer zag ik de rechtermistlamp in de voorbumper nog flauwtjes branden. 10 minuten later was ie uit en de accu volledig leeg! Oorzaak probleem nog steeds niet gevonden......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
6 6