Lege startaccu van de NIRO
6 6

156 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Hier ook zo'n 45Ah accu.
90 Ah is eerder voor diesels ......... toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

blijft een kleine accu ik het er standaard een 55 amp accu in staan ??? in me 1.2 rio

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei bigwade:

50Ah in de 1.4 fiat

en dat je dat hier zonder schroom hier durft te vermelden F... :-)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vandaar met kleine letters.

Ben ook maar gedoogd lid..

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei HenkM:

De startaccu van de Niro heeft een capaciteit van 90Ah.

Ik zie op de accu 45 Ah staan. Dan zitten we al op de helft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat plaatje in het instructie boekje daar staat ook bij dat het een voorbeeld is 

dus het kan ook een andere accu zijn 

en dat klopt dus het is dus een andere :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
On 28-1-2017 at 6:26 PM, Specialmade said:

Wat ga je de werkplaatschef dan voorleggen ? Wil je mij/ons daarvan op de hoogte houden want ik ben benieuwd naar het antwoord van je dealer c.q. werkplaatschef.

Beste Cor,

Allereerst dank voor je bericht.

Ik neem het op met KIA motors NL.

Als je een keer in de buurt bent bij ons, rij even binnen zodat wij een foto van de accu en de stikker op de accu kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

/knip

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

als of ze daar geen niro hebben staan 

en dan daarvan even een foto van de accu kunnen maken 

daar staat vast de zelfde in :balloon_11:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, het is een vreemde vraag van de dealer. Op een foto van een accu is niet zo veel te zien. Als en niets bijzonder is uit te lezen met de computer dan lijkt het me beter (en zinvoller) om "ouderwets" even de lekstroom te meten van de Niro met een mA meter tussen de accukabel na het uitzetten van de Niro.

In het begin zal er een wat hogere lekstroom zijn omdat enkele stroomgebruikende onderdelen niet meteen uitschakelen maar pas na een poosje. Tenslotte zal er een kleine lekstroom blijven voor de voeding van het (draadloze) startsysteem, het alarm, etc. Is de lekstroom hoger dan Kia maximaal aangeeft, dan moet de dader te vinden zijn door verder te meten.

Ook ik rijd veel kleine stukjes en heb bovendien een MiFi router en een Tracker vast aangesloten op de accu (dus altijd aan). Deze beide laatste verbruiken ongeveer 45 mA aan stroom. Bovendien rijdt ik altijd met radio en airco aan en tevens vaak stoelverwarming, stuurverwarming en soms zelfs achterbankverwarming aan en heb nog geen last gehad van een lege accu. Het lijkt er op dat het een exemplarisch probleem is en geen algemeen Niro probleem. Maar dat maakt het niet minder vervelend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Preston:

Beste Cor,

Allereerst dank voor je bericht.

Ik neem het op met KIA motors NL.

Als je een keer in de buurt bent bij ons, rij even binnen zodat wij een foto van de accu en de stikker op de accu kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

/knip

@Preston,

Inderdaad een vreemde vraag van je dealer. Alsof er bij jou een andere accu in zit als bij al die andere. Ben erg benieuwd waarmee hij straks als antwoord komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Screenshot van de de technische gegevens ( KMNL) van de Niro die in Nederland geleverd wordt.  Accu is standaard dus 45Ah.

Gegevens via Toyota verkregen van de C-HR  Hybrid (ook)  45Ah   en met 1.2Turbo   60Ah. 

Accu van 45Ah schijnt dus voldoende te zijn voor een Hybrid.  Dit is ook zo als je wat meer Km maakt per dag.  Geen rekening is gehouden - volgens mij - die de Niro 1-2 dagen niet gebruiken en daarna per dag enkele korte stukjes rijdt, dus meerdere malen de startknop indrukt. 

Heb nog wel wat plannen maar daar zal wel wat tijd overheen gaan en indien nodig hier op het forum een update melden.

5891dddd188a8_KMNLNiroscreenshot.thumb.jpg.20a8c101b6b56ef98d1c08f174bb2e88.jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ook mij is het overkomen.. vanuit Almelo naar Eindhoven rijden, auto (niro businessline) parkeren bij vliegveld.

5 dagen later terug en "nada niente" kompleet dood. Ook bij mij was de service er netjes in 20 minuten. Starten- lopen!

Ik heb geen dashcam. Ben naar de dealer geweest, die hebben het elektrisch systeem na-gemeten en ook geen afwijkingen gevonden.

Zij zouden Kia berichten..

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet elke reactie gelezen, maar ik neem aan dat de dealer vragen heeft gesteld als:

- blijft er een lamp aan staan in of buiten de auto

- zijn er afwijkende geluiden te merken bij het uitzetten van de auto

Dit zijn zaken die handig zijn voor een dealer of monteur om diagnose te stellen. Dit kunnen oom oorzaken zijn van de leegloop.

De reden waarom er een 45Ah accu in zit is omdat de accu alleen de batterijpack opstart en een ondersteuning biedt voor wat boordapparatuur. Meer niet eigenlijk. Dat een Picanto of Rio een grotere accu heeft komt omdat deze nog een startmotor hebben aan te sturen. De Niro gebruikt hiervoor het hoogvoltage batterij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vakantie geweest dan is het aannemelijk dat je de kofferbak open hebt gehad. Zelf heb ik al meegemaakt dat ik iets uit de kofferbak had genomen en na 30 minuten per toeval langs de auto liep. En daar zag ik nog verlichting aan door een niet goed gesloten koffer bak. 

Ik moet best wel een swiep geven om de kofferbak geheel te sluiten. Is een puntje bij de eerste beurt.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei niro:

Op vakantie geweest dan is het aannemelijk dat je de kofferbak open hebt gehad. Zelf heb ik al meegemaakt dat ik iets uit de kofferbak had genomen en na 30 minuten per toeval langs de auto liep. En daar zag ik nog verlichting aan door een niet goed gesloten koffer bak. 

Ik moet best wel een swiep geven om de kofferbak geheel te sluiten. Is een puntje bij de eerste beurt.

Dat de kofferklep een zwiep nodig heeft zal de dealer niet veel aan kunnen doen. De kofferklep is lichter gemaakt om te compenseren voor de zware HEV-onderdelen. Dus zullen de dempers licht gaan 'tegenwerken' bij het laatste stuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij al mijn voorgaande auto's ging de bagageruimte verlichting na enkele minuten automatisch uit. Dat kon je dan uitschakelen door de schakelaar stand te wijzigen. Ik verwacht(te) dit ook van de Niro. Nog eens even in het instructieboekje gekeken en inderdaad, bij de Niro gaat de lamp NIET uit. Blijft branden zolang de bagageklep open staat. Vreemd........want wie vergeet de klep wel eens dicht te doen. Ik denk dat ik dat lampje er eens even uit ga schroeven! Hopelijk blijven er geen waarschuwingslampjes op dashboard branden.

Bagaeverlichting.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als er een portier open blijft staan kun je de Niro niet afsluiten, tenminste dat had ik!
Zelfs als de motorkap geopend wordt....... heb je dacht ik, een lampje op het dashboard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit probleem lijkt toch wel structureel te zijn, zie ook deze Engelse review:

I bought this Kia Niro for its reliable reputation and economical hybrid technology in a practical crossover format. In 2 months of use and 2800 km, I have had electrical problems, where the car won't start or the battery appears dead. Today, a roadside service boost was required to get it started , but after starting, the battery showed half charged and even switched to EV. Aside from the electrical problems, the Niro has been good, but not great for the price. The MPG is good, but gives 5.5 litres per 100km vs 3.8 claimed. Drive is comfortable and very quiet, with good handling on 16inch tires. Auto shifting is impressive - very smooth, but sluggish above 60 km/hr in normal mode. Sport mode is much more responsive - even passing at 130 km/hr on highways, but requires ~6 litres per 100 km. Luggage space with all seats used is another issue. Much less that the 400+ litres claimed. I suspect the inflated value assumes the bulky styrofoam spacer is removed. This spacer gives a flat floor, but should be more clever and flexible. (Kia should at least modify the compartments to store the emergency kit). I would give 4 stars except for the electrical issues - which I hope will be resolved soon.

Problems 

Electrics

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Binnenkort voor 5 dagen naar London, ben benieuwd wat de auto doet bij terugkomst, tot nu toe geen probleem bij 3 dagen stilstand.

Je zou bijna zeggen ik ga wel met de trein naar Schiphol, maar ik heb vertrouwen in deze fijne auto, dat hij vrolijk aanslaat, omdat hij blij is mij weer te zien.

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-3-2017 om 09:57 zei JWS:

Binnenkort voor 5 dagen naar Londen....

Dit lijkt me een goede test, ik ben benieuwd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paar weken terug heeft de Niro 8 dagen op het vliegveld gestaan, het was starten en rijden toen we weer terug waren niets aan de hand.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de Niro (Touring) in de USA hebben ze een oplossing standaard ingebouwd.  Te zien vanaf 18.45 minuut.  :dup:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het schijnt dat de Amerikaanse versie meer verschillen heeft dan alleen een extra knop.

Deze uitleg vond ik op een UK forum.......

The Niro is started by the hybrid system - not by a 12V starter motor.

The battery in the boot just works with the initial tests and is responsible for 12V driven things - AV, AC, lights..... and it´s charged by the high voltage LiJon battery via a converter.

If the battery in the back is empty, the hybrid system can´t get the OK-  and the car can´t be started!

The recently presented US-version of Niro does not have an ordinary 12V battery in the boot, but a small LiJon battery next to the high voltage battery under the back seat - also charged by the large battery.

"A unique aspect of the Niro is that instead of using a regular 12-volt battery for starting the car and powering the accessories, Kia decided to install a small lithium-ion battery underneath the rear seat, alongside the hybrid system’s 1.56-kWh battery pack. If the small battery runs out of juice, the owner can simply press on a dash-mounted button labeled BATT RESET, and the bigger battery will transfer a portion of its energy to the smaller one."

Filmpje werking (waar echter de 12V accu geen rol toebedeelt krijgt): 

Edited by fullkoll - 19 Feb 2017 at 4:06pm

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
6 6