Jump to content

Carkit herkent namen en nummers niet

Gonda
 Share

Recommended Posts

Wanneer ik de carkit wil gebruiken dan herkent deze niet mijn contactpersonen en ook de telefoonnummers niet (nummers +31 ervoor gezet).
Is mjin carkit niet juist geïnstalleerd? Ik heb de taal inmiddels kunnen omzetten naar NL.

Ik hoor het graag.

Hallo Gonda,

carkit leest je contacten vanaf je simkaart of van je telefoon. Als ze op je simkaart staan kopieer via het menu in je telefoon naar je telefoon - of andersom.Staan ze in je telefoon kopieer ze dan naar de simkaart.

Ga je later een nieuw contact toevoegen dan altijd zorgen dat deze op het voor je carkit leesbare deel komt. Dat je een kopie simkaart/telefoon op je smartfoon hebt staan is dan weer makkelijk bij vervangen/vernieuwen van simkaart of smartfoon  :wink:

succes. 

• Like 1

Hoe bedoel je dat ze niet herkend worden? Ik weet niet welke radio je hebt, maar bij mijn Picanto TA kan ik de nummers niet op de fabrieksradio bekijken of selecteren, dit kan enkel via stembesturing.
En die werkt wat omslachtig...

Probeer eens om met een nummer in je telefoonboek naar jouw telefoon te bellen. Als de sync werkt zie je dan naam/nummer in de display.

Bellen doe je via de knoppen op het stuur.

- Druk op het groene hoorntje en "ze" zegt [bellen, zeg een nummer of een contact]
- nu moet je daadwerkelijk "nummer" of "contact" zeggen. Als voorbeeld gebruik ik "Contact".
- je hoort nu [de naam alstublieft]
- zeg nu (en dit is het verwarrende) "Achternaam, Voornaam".
- als er meer nummers zijn opgeslagen volgen de labels (voorbeeld is thuis, werk, mobiel)
- [op welk nummer wilt u bellen? Thuis, op werk, op mobiel]
-"mobiel" is mijn keus.
-nu herhaalt ze je keuzes: [bellen, Achternaam, Voornaam, op mobiel. Zeg ja om door te gaan of zeg nee of annuleren]
-"ja"
-Je hoort nu piepjes terwijl het nummer gekozen wordt.

Op de display komt gespreks-info te staan.

Maar als je geen fabrieksradio hebt zal het anders zijn.

• Like 1

4 uur geleden zei Murcielaygo:

Hoe bedoel je dat ze niet herkend worden? Ik weet niet welke radio je hebt, maar bij mijn Picanto TA kan ik de nummers niet op de fabrieksradio bekijken of selecteren, dit kan enkel via stembesturing.
En die werkt wat omslachtig...

Probeer eens om met een nummer in je telefoonboek naar jouw telefoon te bellen. Als de sync werkt zie je dan naam/nummer in de display.

Bellen doe je via de knoppen op het stuur.

- Druk op het groene hoorntje en "ze" zegt [bellen, zeg een nummer of een contact]
- nu moet je daadwerkelijk "nummer" of "contact" zeggen. Als voorbeeld gebruik ik "Contact".
- je hoort nu [de naam alstublieft]
- zeg nu (en dit is het verwarrende) "Achternaam, Voornaam".
- als er meer nummers zijn opgeslagen volgen de labels (voorbeeld is thuis, werk, mobiel)
- [op welk nummer wilt u bellen? Thuis, op werk, op mobiel]
-"mobiel" is mijn keus.
-nu herhaalt ze je keuzes: [bellen, Achternaam, Voornaam, op mobiel. Zeg ja om door te gaan of zeg nee of annuleren]
-"ja"
-Je hoort nu piepjes terwijl het nummer gekozen wordt.

Op de display komt gespreks-info te staan.

Maar als je geen fabrieksradio hebt zal het anders zijn.

Zo zeg hoe simpel kan het zijn... Helemaal top, gelukkig hoefde ik niet de contacten over te zetten naar mijn telefoon of simkaart :dup:

• Like 1