Jump to content

Dimlicht werkt niet

Rene kuipers
 Share

Recommended Posts

Hallo.

Mijn vader heeft een kia cee'd van 2011.

Gisteren ging zijn ene dimlicht uit.

Hij heeft 2 nieuwe h1 lampen gehaald en is naar mij toe gereden gisteravond. Onderweg ging dimlicht 2 ook uit.

Ik heb de lampen vervangen zonder resultaat..

Daarna heb ik de zekering vervangen.. maar oude was naar mijn mening niet kapot.

Toen heb ik het relais verwisseld met die van de claxon .. zonder resultaat.

Als je de hendel bedient, dan klikt het relais wel.

De lampen heb ik los getest op de accu. En ze zijn allemaal goed..

Ik heb zelfs getest als de auto op contact staat met lampen aan op hendel, om de lamp rechtstreeks stroom van de accu te geven...  geen licht.. toen alleen aarde op de lamp... ook geen licht.. dus geen kabel breuk lijkt me.

Het grote licht doet het wel...

Het rare is dat met het nog een keer verwisselen van 1 lamp, beide lampen even gebrand hebben... paar seconden..

Wie snapt hier iets van?

Gr rene

buiten onder de motor kap zitten 2 zekeringen voor de koplampen links en rechts hebben hun eigen zekering 

en binnen in de auto zit dan 1 zekering t.b.v de koplamp dus 3 zekeringen totaal

Edited by xtra40

• 5 years later...

Ik heb nu net exact hetzelfde probleem gekregen. Groot licht idd wel werkend. Vervangen H1 lampen ging gesmeerd (en ja handschoentjes etc) maar idd geen resultaat. Ik ga straks naar een garage in de hoop dat die meer weten maar had stiekum gehoopt hier al oplossing te vinden

En inmiddels de oplossing waardoor ik me heel dom voel. De binnenkant ziet er net anders uit dan mijn vorige kia's waardoor ik de verkeerde heb geopend en bij t grootlicht (H1) uitkwam terwijl aan de buitenkant ervan (andere zeer goed verstopte dop) het licht zat wat ik wilde vervangen (H7). Even reservoir koelvloeistof losmaken van chassis (2 schroeven)

• Like 1