Boordcomputer geeft niet goed aan
0

7 berichten in deze discussie

Hallo ik heb een vraagje ik heb een Kia venga, en heb ik die 3 weken en valt het me op dat de boordcomputer aangeeft in de stad 7.5. Ik heb ondertussen een paar keer getankt en dan begint die hoog Bv op 9.9 maar in 3 km staat die op de 7.5. Nu tankte ik laatst gaf de boordcomputer aan 12.5. En nu staat die vast op 9.8. Ik heb zojuist even getankt voor een paar euro en staat de boordcomputer na 3 km op 8.4. Wat is een mogelijke oorzaak van een computerstand die niet klopt weet iemand dit en wat kan ik hier aan doen. Ik heb garantie maar hoop dat ik wat antwoorden krijg van de leden van de kiaclub zodat ik Na contact met de werkplaats goed antwoord kan geven mochten ze me een kletsverhalen op de mouw spelden. Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Leonocento:

Hallo ik heb een vraagje ik heb een Kia venga, en heb ik die 3 weken en valt het me op dat de boordcomputer aangeeft in de stad 7.5. Ik heb ondertussen een paar keer getankt en dan begint die hoog Bv op 9.9 maar in 3 km staat die op de 7.5. Nu tankte ik laatst gaf de boordcomputer aan 12.5. En nu staat die vast op 9.8. Ik heb zojuist even getankt voor een paar euro en staat de boordcomputer na 3 km op 8.4. Wat is een mogelijke oorzaak van een computerstand die niet klopt weet iemand dit en wat kan ik hier aan doen. Ik heb garantie maar hoop dat ik wat antwoorden krijg van de leden van de kiaclub zodat ik Na contact met de werkplaats goed antwoord kan geven mochten ze me een kletsverhalen op de mouw spelden. Groetjes

Zijn dat km/liter of ltr/100km ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zullen liters/100km zijn verwacht ik, aangezien de cijfers icm de beschrijving mij namelijk totaal NIET vreemd overkomen.
Sowieso is dat ding op korte stukken niet echt betrouwbaar, dus deze manier van "meten" is dat zeker niet.

In mijn ervaring is de BC meestal wat optimistisch, scheelt ca. 0,7l/100km dat 'ie te weinig aangeeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Leonocento:

Zowel bij km/liter of ltr/100km waren de getallen nagenoeg gelijk 9.5. Totdat ik Getankt had. Vanm

10 ltr/100km = 10km/ltr :ninja:

Het is zoals ML zegt: "Die BC is niet zo betrouwbaar!
Beter is na enkele keren tanken de afstand delen door de gebruikte liters brandstof, dat geeft een reëler beeld van het verbruik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om je een idee te geven; zet de BC eens op actueel verbruik en kijk eens naar de cijfers bij accelereren en remmen op de motor...
Remmen op de motor, verbruik (bijna) nul, optrekken kan met een beetje zware voet zo boven de 30l/100km (1 op 3!) uitpakken.

Mijn Picanto geeft net na het voltanken vaak bij het tankgemiddelde tegen de 14 aan, maar als de tank leeg is zit het gemiddelde altijd onder de 7...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
0