Ga naar inhoud
Karel S

onregelmatig rijden Kia Niro

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

ik had de hier in deze groep genoemde problemen ook(zie vorige berichten) en ben uiteindelijk half december voor de 3e keer weer terug gegaan naar mijn dealer. Ik heb toen ook Kia Nederland op de hoogte gesteld van mijn terugkerende problemen. Kia Nederland heeft ook contact opgenomen met mijn dealer, die overigens tot nu toe uitstekend zijn werk heeft gedaan maar ook de structurele oorzaak kennelijk niet kon vinden. Deze keer lijkt Kia het probleem getackeld te hebben, het had te maken met de luchttoevoer in de cilinders die zorgde voor het stotteren. Tijdens de proefrit constateerde de monteurs ook dat de auto niet alleen stotterde bij bepaalde snelheden maar blijkbaar in het gehele toerentalbereik niet optimaal vermogen leverde. Dat laatste was mij niet opgevallen, blijkbaar was ik hier aan gewend. Na overleg met Kia Korea bleek dat  een gemodificeerd onderdeel van de cilinderkop het probleem structureel kon oplossen. Dit onderdeel moest wel uit Korea komen en dat heeft 3 weken geduurd. In de tussentijd heb ik van de dealer een prima gelijkwaardige vervangauto gekregen met automaat. Sinds vorige week dinsdag heb ik de Niro weer en hij rijdt probleemloos......Ik ga er van uit dat het probleem nu echt is opgelost en alleen een software-update bleek niet afdoende. Een software-update bied slechts even soelaas en dan heeft het zelflerende motormanagementsysteem zich weer 'aangepast' met de stotterproblemen als resultaat. Kortom, Nirorijders met 'stotterproblemen' kunnen voor meer informatie mogelijk verwijzen naar de oplossing zoals deze bij mij is doorgevoerd. Mijn dealer is Auto Wassink in Doetinchem....de service hier is te prijzen, zoals het uiteindelijk ook hoort :-)

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fijn dat uw problemen opgelost zijn !!

En goed om te horen dat KIA de problemen in ieder geval serieus lijkt te nemen (hoewel ik daar met die trekhaken nog niet helemaal van overtuigd ben)

Het lijkt overigens of dit een probleem van de First Editions is/was?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haida:

Ook ik met mijn FE rijdt al div. maanden met het schokken tussen 60-90 km/hr.
Vooral als je regelmatig op de 60/80 km wegen zit.
Boven 95 km/h rijdt het als een zonnetje van 35 gr/c.

Auto is pas geweest voor updates en alles zou goed moeten zijn. Niet dus.
Vandaag bij dealer gebracht en kreeg belletje dat er idd schokjes in zaten, wat ook door de computer was bevestigd.
(Was al blij, dacht eerst dat het aan mij lag.)
Vlgs. "dealertechneut" lag het aan een bepaalde serie "foute" cilinderkop. Met sommige koppen schijnt wat mis te zijn met de klepzittingen oid.
Heeft met frezen te maken. Nu zal bij mijn auto de cilinderkop gedemonteerd worden, nagekeken worden en event. gemodificeerd worden.
Anders nieuwe kop. Zulke dingen kunnen gebeuren, maar is toch altijd slikken bij een auto met 8500 km.

Allemaal heel mooi uitgelegd en nergens omheen draaien. Heb dat weleens anders meegemaakt.

Ik weet dat bij de "premiums" ook regelmatig probs zijn, maar blijft er toch rillerig over.
Uiteraard heb ik het volste vertrouwen in de dealer, dus maar afwachten. Duurt ca een week.
In tussentijd wel een andere Niro van paar maandjes oud meegekregen. Wat een verschil met rijden......... Ik mis mijn schokjes!!!

Ik hou dit forum op de hoogte van de afhandeling............... Komt alles prima in orde vlgs de dealer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier een vervolg op bericht hierboven.

Auto staat nu 3 weken bij dealer. Zij hebben mij paar keer gebeld dat cilinderkop binnen is (nu 11 dagen geleden) en dat ze ermee bezig zijn.( Is al 3x hetzelfde verteld). Krijg er slapeloze nachten van. Heb absoluut geen vertrouwen in dat het op korte termijn goed komt. En dan ook nog met die auto, mocht die dan al klaar zijn, over 10 dagen naar Italie.  Ik weet dat het aan de FE ligt gezien andere comments. Zoals gezegd rij ik nu in Niro van een paar maanden en dit rijdt als een zonnetje.

Mocht iemand nog interesse hebben in een FE 02-2017 met 8500km hoor ik dat graag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, gjcvro zei:

Kun je niet met de leenauto naar italie? Scheelt een hoop kopzorgen.

Ook aan gedacht maar... je hebt eigenlijk een nieuwe auto en wil daarmee op vakantie.
Is je auto in die tussentijd gerepareerd of niet en hoe betrouwbaar is deze dan nog. 
Dit zijn dingen die in je hoofd blijven ronddolen. Ook tijdens vakantie!!

En dan een auto met 8500 km, je halve motor wordt "gesloopt" volgens after seales medewerker zijn ze er al 7 dagen mee bezig ?????? (na demontage) en moet ik dan nog vertrouwen in deze auto hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net zolang doorgaan tot het volledig opgelost is. De dealer is in dit geval verantwoordelijk. Daar moet je vertrouwen in houden, totdat ze het tegendeel bewijzen. Al wisselen ze de gehele motor uit. Uiteindelijk is het maar apparatuur en daar kan iets mee aan de hand zijn. Aan Kia de taak om het op te lossen.

Lossen ze het niet op, geef ze een redelijk termijn om het alsnog op te lossen, lukt dat niet: koop ontbinden. Dat vinden ze niet leuk en zullen ze willen voorkomen, maar daar heb je gewoon recht op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag plots naar dealer gegaan en schrok. Lag idd een oude cilinderkop naast de auto met een paar koppakkingen.
Heel veel spullen erbij. Achterzijde alles los.

Kreeg bijna hartaanval en dacht dit moet ik niet meer willen. Wat nu?
Via werkplaatschef (zeer aardig en begripvol) en receptie naar de verkoopafdeling gegaan

Opgelost...... nee en ja.

Nee: Men weet nog niet echt wat er loos is. Ze hebben contact met KiaNL en fabriek, maar dat schijnt door tijdverschil ook niet best te vlotten.
Hoe lang het ging duren wist men niet.

Ja: Ik heb een nieuwe besteld. Verkoper heeft echt zijn best gedaan en idd voor auto van 1.5 jr met 8500 km ben ik erg tevreden met wat er bij moet.
Daar gaat het om. ca 10 dagen wachten........... en dan op vakantie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-2-2017 om 22:02, Ron Penguin zei:

Herken het ook wel, zijn inderdaad de schakelmomenten van EV en binzinemotor. Na de update is het beter, maar lijkt of het toch weer iets meer voelbaar wordt, vooral van benzine naar EV.

Maar ik vindt het niet in die mate dat het hinderlijk is, maar kan beter.

Ik heb het zelfde probleem met mijn Niro, stotteren op C.controle 80/90 . Al enkele malen voor terug geweest, maar tot nu toe geen verbetering. As vrijdag gaat hij weer terug en gaan ze weer iets proberen. Het is een bekend probleem en ze zoeken naar een oplossing. Bij mij hebben ze software voor motor manegment en batterij manegment vervangen. Dit loste niets op. Ik hoop niet dat het bij mijn ook de kop is!  

aangepast door Scharleo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het zelfde probleem met mijn Niro, stotteren op C.controle 80/90 . Al enkele malen voor terug geweest, maar tot nu toe geen verbetering. As vrijdag gaat hij weer terug en gaan ze weer iets proberen. Het is een bekend probleem en ze zoeken naar een oplossing. Bij mij hebben ze software voor motor manegment en batterij manegment vervangen. Dit loste niets op. Ik hou jullie op de hoogte als het enige verbetering gaat brengen. 

Ook ik heb het zelfde probleem met mijn Niro FE.
Begin oktober gaat deze voor een beurt naar de dealer en blijft daar een week. Dan wordt na demontage van het spruitstuk gekeken naar een nummer op de cilinderkop. Als dit in de bewuste serie is worden deze onderdelen vervangen. Het probleem is gelukkig bekend en momenteel ook bij een andere klant in behandeling. Nu eerst op vakantie naar Spanje en zal niet zo veel in de 80/90 range rijden waarbij het stotteren het heftigste is.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik heb het zelfde probleem met mijn Niro FE.
Begin oktober gaat deze voor een beurt naar de dealer en blijft daar een week. Dan wordt na demontage van het spruitstuk gekeken naar een nummer op de cilinderkop. Als dit in de bewuste serie is worden deze onderdelen vervangen. Het probleem is gelukkig bekend en momenteel ook bij een andere klant in behandeling. Nu eerst op vakantie naar Spanje en zal niet zo veel in de 80/90 range rijden waarbij het stotteren het heftigste is.

Mijn Niro FE 11-2016 heeft na en week in de garage een beurt gehad en een nieuwe cilinderkop gekregen onder garantie.
Eerste bevindingen zijn positief en nu maar hopen dat dot zo blijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Onze kia Niro met dezelfde klachten als boven vermeld , staat sinds maandag bij onze garage. Als het nummer op de cilinder klopte met het nummer dat storing veroorzaakt mocht het vervangen worden als garantie. Na toestemming van Kia Nederland. Het nummer was inderdaad van de serie die de storing geeft. Heel vlot heeft onze garage de HELE auto uit elkaar gehaald. Auto staat als lege huls op de brug.   Nadeel ; er is nog helemaal geen nieuwe cilinder te verkrijgen. Kan nog weken duren. W S .pas eind november.  Al die tijd ligt onze auto daar in een hele berg onderdelen op de garage vloer op de grond .Ik word daar naar van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen