Software updates
8 8

80 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Kia geeft aan dat ze tijdens de onderhoudsbeurt software en navigatiekaart updates doorvoeren. Voor mij betekend dit 1x per jaar.
In theorie kan ik dan 364 dagen achter lopen indien de updates 1 dag na mijn onderhoudsbeurt beschikbaar komen.
Mijn dealer geeft aan dat ik tussentijds altijd mag informeren of er een update is en dat ze die dan wel willen installeren.
Dat kost ze namelijk nauwelijks tijd. Stekkerje aan de auto en de update wordt automatisch uitgevoerd. Bakkie koffie en na 20 minuten kan je weer naar huis. 

Het zou mooi zijn als Kia updates (met beschrijving van verbeteringen) zou aankondigen op hun website zodat de klant zelf kan besluiten om een tussentijdse update te laten uitvoeren. (Mocht deze site reeds bestaat dan hoor ik dit graag).

Zo niet dan is het misschien een idee dat forumleden een soft of firmware update hier te melden.
Ik weet overigens niet of dit haalbaar is want mogelijk dat elk type (Fist edition, Business-, Sports-, Executive line) unieke software hebben.
Ik verwacht dat de Kaart versies wel overal gelijk zijn.

Dit is mijn versie: Executive line Eind Nov 2016.
Mijn dealer heeft aangegeven dat er een update beschikbaar is voor een onregelmatig lopende motor. Daar heb ik geen last van en laat geen tussentijdse update uitvoeren.
 58a4b6e73aa70_KIAsoftware.JPG.b712e32c66909eb97e6e72d0ef85245f.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt me een prima idee van Nirofan om updates van software (NIET beperkt tot navigatiesysteem) aan te kondigen en een overzicht van softwareversies aan te leggen. Maar HOE kan ik zien welke softwareversie ik gebruik? Voor het navigatiesysteem is de afbeelding van Nirofan wel handig, maar de echt interessante updates zullen vooral met motor- en systeemmanagement te maken hebben.

Zo heb ik geen idee welke softwareversie mijn Cruise Control is (Kia Niro First Edition van begin 2017), maar weet ik wel dat mijn Cruise Control (geen 'adaptive' versie) niet naar behoren werkt en dat daar een update voor zou komen.

Ook zou er volgens KIA een ECO-DAS / Predictive Energy Control beschikbaar zijn/komen op de Niro, maar vanaf welke software versie? ...en welke softwareversie heb ik nu?

Kortom: Het lijkt me een prima initiatief om software-updates aan te kondigen (door KIA), en anders inderdaad een overzicht door gebruikers. Maar HOE weten we welke software we NU gebruiken (muv de softwareversie van het navigatiesysteem, die is duidelijk af te lezen / vinden). Heeft iemand misschien al ervaring met een OBD II stekker en een KIA Niro ? Ik gebruikte de stekker bij mijn vorige auto, in combinatie met Torque Pro, voor diagnose en daar komt veel informatie uit naar voren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen vrijdag de software update laten uitvoeren. Het lijkt erop dat het probleem van het inhouden en 'stotteren' is verholpen. De Niro rijdt weer als een zonnetje. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

28 febr mag ik voor de 1e 15000 km beurt.
Ik zal dan het stotteren en inhouden aangeven....... dan moet automatisch de update worden uitgevoerd! Dacht ik....... :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geleverd in augustus 2016 zelfde SW.

SW_Niro.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze update is er vanochtend opgezet.

Betreft:

1. de firmware van de navigatie

2. nieuwe kaarten

3. bluetooth update

2017-03-11 10.16.33.jpg

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden zei Ron Penguin:

Deze update is er vanochtend opgezet.

Betreft:

1. de firmware van de navigatie

2. nieuwe kaarten

3. bluetooth update

Zit daar ook Apple car play in/bij ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja klopt. Je moet natuurlijk wel de app op je telefoon zetten om het plaatje compleet te krijgen, maar de Niro is er na de update helemaal klaar voor.:)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden zei Ron Penguin:

Ja klopt. Je moet natuurlijk wel de app op je telefoon zetten om het plaatje compleet te krijgen, maar de Niro is er na de update helemaal klaar voor.:)

Gebruik je zelf Apple car play ? Want daar is geen app voor nodig.

Anders is dat bij Android 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb een iPhone maar idd nog niet in de auto gebruikt. Dan hoef je dus geen app te installeren :blush:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe zie ik nu welke update/software van welke datum ik heb?

IMG_6833.jpg.51897b54c4f1b0551b6db555b51cc572.jpg

WP_20161204_14_41_54_Pro.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Wimis on:

Hoe zie ik nu welke update/software van welke datum ik heb?

IMG_6833.jpg.51897b54c4f1b0551b6db555b51cc572.jpg

WP_20161204_14_41_54_Pro.jpg

FF hierboven kijken Ron  heeft de nieuwste  software. 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt de voorgaande versie Wim. Het getal met de 16 erin, is de datum. Bij mij november december 2016, die van jou april mei 2016.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net gebeld met mijn dealer en aangegeven dat ik ook de nieuwe software wil ontvangen en kan volgende week donderdag terecht hiervoor.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag de 15.000 km beurt gehad en de navigatie en motor zijn geupdate. Deze zomer komt nog de cruise control update. De kaarten waren net twee weken binnen bij de dealer.
De versienummer zijn gelijk aan die van Ron...

Maar wat er veranderd is konden ze me nog niet vertellen. Wel staat Android auto en Apple carplay. Ook bij instellingen telefoonprojectie (wat dat is?)..

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren de Niro  een update gehad, alle instellingen verdwenen. 

Is dat bij diegene die ook een update hebben laten uitvoeren ook het geval ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moest wel mijn telefoons opnieuw pairen . Hij synchroniseerde mijn belgegevens niet meer goed. Verder waren volgens mij alle gegevens bewaard. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Ron Penguin:

Ik moest wel mijn telefoons opnieuw pairen . Hij synchroniseerde mijn belgegevens niet meer goed. Verder waren volgens mij alle gegevens bewaard. 

Bij mij ook en de adressen in het navigatiesysteem ook, bij andere auto's bleef alles erin staan. MINPUNTJE NIRO

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uur geleden zei BvE:

Bij mij ook en de adressen in het navigatiesysteem ook, bij andere auto's bleef alles erin staan. MINPUNTJE NIRO

Vandaag ook de update gedaan bij de dealer. Alle adressen, voorkeuren en telefoongegevens waren gewoon aanwezig.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden zei Specialmade:

Vandaag ook de update gedaan bij de dealer. Alle adressen, voorkeuren en telefoongegevens waren gewoon aanwezig.

Zal het bij mijn dealer navragen hoe dat komt .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft er al iemand (met een First Edition) ervaring of de bug in de cruisecontrol opgelost in deze update ?

In mijn Niro First Edition (lijkt echt een specifiek probleem voor de First Edition, niet voor de executive/business) is de cruisecontrol vervelend en gevaarlijk, ik zou toch verwachten dat KIA daar iets mee doet (= basis functionaliteit en veiligheid).

Auto geeft plankgas na het activeren (SET) van de cc, en valt later flink terug. RESume werkt ook niet.

Als ik bij 130km/u de CC inschakel (SET)...schiet ie soms door tot flink boven 140. Hoe hoger de snelheid bij het inschakelen, hoe groter het verschil met de ingestelde snelheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft er al iemand (met een First Edition) ervaring of de bug in de cruisecontrol opgelost in deze update ?
In mijn Niro First Edition (lijkt echt een specifiek probleem voor de First Edition, niet voor de executive/business) is de cruisecontrol vervelend en gevaarlijk, ik zou toch verwachten dat KIA daar iets mee doet (= basis functionaliteit en veiligheid).
Auto geeft plankgas na het activeren (SET) van de cc, en valt later flink terug. RESume werkt ook niet.
Als ik bij 130km/u de CC inschakel (SET)...schiet ie soms door tot flink boven 140. Hoe hoger de snelheid bij het inschakelen, hoe groter het verschil met de ingestelde snelheid.

Bij mijn dealer hoorde ik vorige week dat de verwachting is dat over 3 à 4 weken de update beschikbaar komt.
En er is toen ook een nieuwe diffuser besteld.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn Niro is afgelopen week geleverd met software versies die hier boven zijn beschreven als de laatste.

De CC gedraagt zich eigenlijk heel netjes. De hierboven geschetste fenomenen heb ik gelukkig (nog) niet ervaren. Wel reageert deze trager als wat ik van de Sportage was gewend (in de handleiding staat dat dit normaal is). Ik gebruik de CC bijna altijd, ook kortere stukjes bij 50km/h (scheelt een bak bonnen).

Wat voor mij een zeer prettige eigenschap is dat de snelheid perfect wordt gehandhaafd bij het afrijden van een heuvel (en we hebben er zat in het Heuvelland). Bij een handgeschakelde bak wordt het gas losgelaten, terugschakelen moest ik zelf ;) .

Het verbruik is echt een giller, 4,5 l op de 100 km en dat heuvel op en af met ca 20% snelweg met 120 km/h.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-3-2017 om 09:42 zei JosV:

Ik heb hetzelfde probleem, waar ik ook last van heb is dat als je de snelheid wil verlagen dat hij dan vaak ook versneld. Een beetje lullig als je voorganger langzamer gaat rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
8 8