Ga naar inhoud
Nirofan

Software updates

Aanbevolen berichten

Hallo Koos,

Heb je toevallig ook een First Edition ?? Als ik het zo lees dan hebben de andere Niro modellen er geen problemen mee.

Ik durf de CC inmiddels niet meer te gebruiken (veel te gevaarlijk). Eerst dacht ik nog dat ik het systeem verkeerd gebruikte, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Volgens mij was er een aparte thread over op dit forum, maar die kan ik niet meer vinden.

Contact met Kia service leverde niets op, ze doen heel geheimzinnig over de updates.. niks bekend van het probleem en niks bekend over een oplossing

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-3-2017 om 16:40 zei BvE:

Gisteren de Niro  een update gehad, alle instellingen verdwenen. 

Is dat bij diegene die ook een update hebben laten uitvoeren ook het geval ?

Bij mij zijn ook alle instellingen netjes blijven staan.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik heb de First Edition (5 wkn jong) en vind ook dat de CC zich eigenaardig gedraagt.
Eigenlijk hetzelfde probleem als JosV, bij inschakelen gaat CC terugschakelen gas erbij en daarna pas naar de ingestelde snelheid.
(Welke dat is kan ik nergens aflezen).
Ga je bv tunnel uit dan gaat de CC terugschakelen en ook dan gas erbij.
Zeeeer hinderlijk rijden, gebruik'm maar niet meer. Bij mijn 3 vorige auto's ging alles vloeiend en rustig.

Ook iets vreemd, rij je 60-65km/hr en zet dan de schakel op Manual dan gaat versnelling naar 5 (toerental hoor je afnemen). Dus eigenlijk nog zuiniger.
Zet je na ong 3 min weer auto met dezelfde snelheid hoor je gelijk toerental omhoog gaan dus naar 4.

Denk toch dat KIA hier nog aardig werk aan heeft om de problemen op te lossen.
Zal volgende week dealer  contacten.
Maar ook een groot pluspunt. 1100 km met zowel grote weg 100-130 waar mogelijk en binnendoor geeft boardcomp een mooie 1:20.3 aan.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei PeterSelie:

Ook iets vreemd, rij je 60-65km/hr en zet dan de schakel op Manual dan gaat versnelling naar 5 (toerental hoor je afnemen). Dus eigenlijk nog zuiniger.
Zet je na ong 3 min weer auto met dezelfde snelheid hoor je gelijk toerental omhoog gaan dus naar 4.

Volgens mij schakelt hij niet naar de 5 maar zet je hem in S = Sport. 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden zei Ron Penguin:

Volgens mij schakelt hij niet naar de 5 maar zet je hem in S = Sport. 

Als het Sport is wat jij bedoelt, hoe kan het zijn dat bij switchen van auto naar manual (sport) het toerental afneemt cq opschakelt dus geen echte sportstand. Weet het zelf ook niet, daarom mijn vraag maar vind het wel vreemd. Je zou denken dat manual sport is dat deze dan terugschakelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei PeterSelie:

Als het Sport is wat jij bedoelt, hoe kan het zijn dat bij switchen van auto naar manual (sport) het toerental afneemt cq opschakelt dus geen echte sportstand. Weet het zelf ook niet, daarom mijn vraag maar vind het wel vreemd. Je zou denken dat manual sport is dat deze dan terugschakelt.

Door hem in S te zetten schakel je zowel de benzine als de electromotor in, zodat je al het vermogen hebt. Dat heeft volgens mij dan niet automatisch het gevolg dat er geschakeld gaat worden. Je merkt had als je relatief rustig aan het accelereren bent en hem dan in de S zet, dan voel je bij een gelijke stand van het gaspedaal direct een versnelling.

Maar hoe die samenwerking verder precies in elkaar steekt weet ik niet, ik kan mij voorstellen dat hij bij het terugzetten in de automaat (S is ook gewoon automaat trouwens) hij in vermogen terugschakelt en daardoor minder acceleratie heeft en dus een versnelling hoger gaat, met als gevolg minder toeren.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 3/11/2017 om 10:43 zei Ron Penguin:

Deze update is er vanochtend opgezet.

Betreft:

1. de firmware van de navigatie

2. nieuwe kaarten

3. bluetooth update

2017-03-11 10.16.33.jpg

Heeft iemand inmiddels een nieuwere versie (deze is alweer meer dan anderhalve maand oud) ?

Vooral de firmware update lijkt me interessant 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2017-4-28 om 11:44 zei JosV:

Heeft iemand inmiddels een nieuwere versie (deze is alweer meer dan anderhalve maand oud) ?

Vooral de firmware update lijkt me interessant 

Tja, in die zin is het geen computer dat er wekelijks nieuw updates zijn, gelukkig niet :wink:. Maar bij de servicebeurt van mijn Niro op 14 april was dit nog de meest actuele versie.

Voor zover ik weet is er alleen de CC-updte te verwachten, helaas nog niks gehoord, dus lijkt toch weer de maand mei te worden.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Ron Penguin:

Tja, in die zin is het geen computer dat er wekelijks nieuw updates zijn, gelukkig niet :wink:. Maar bij de servicebeurt van mijn Niro op 14 april was dit nog de meest actuele versie.

Voor zover ik weet is er alleen de CC-updte te verwachten, helaas nog niks gehoord, dus lijkt toch weer de maand mei te worden.

Ik ga toch maar niet meer op de update wachten heb ik besloten.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei olympus:

Ik ga toch maar niet meer op de update wachten heb ik besloten.

Heb besloten om de niro in te ruilen, kreeg een erg goed aanbod vd dealer en erg veel korting op de pulsar, dus was het eigenlijk niet zo moeilijk.

IMG-20170428-WA0002.jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is verrassend Olympus. Maar niet alleen om de CC , daar had je niet zo een last van dacht ik? Vanwaar de switch?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

nee niks mis met de niro hoor, en veel kleiner is hij eigenlijk niet, de kofferbak misschien maar eigenlijk heb ik op de achterbank meer ruimte. Ik kreeg echt een hele goede inruil voor de niro terug en de nissan was in de aanbieding , kreeg korting omdat het een voorraad auto was en extra inruil zodat het bijna zo omruilen was. En moet zeggen dat ik heel plezierig in de niro heb gereden. En ik weet nu al dat ik de automaat ga missen.

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van Tweakers.net:

Google: auto's met Android Auto kunnen niet gehele levensduur updates krijgen

Door Arnoud Wokkemaandag 22 mei 2017 14:1535 reacties • Feedback

Android Auto zal niet voor de hele levensduur van de auto updates kunnen krijgen. Dat zegt een Google-topman in gesprek met Tweakers. Het is volgens Patrick Brady onmogelijk om het nieuwste besturingssysteem goed te laten werken op tien jaar oude hardware.

Hoewel auto's veel langer meegaan dan bijvoorbeeld telefoons, hoeven gebruikers niet te verwachten dat de updates zullen blijven komen. "We hebben niet aangekondigd hoe lang we updates garanderen, en dat is ook aan de autofabrikanten om dat te bepalen", aldus Brady. Tweakers sprak de Google-topman op het hoofdkantoor van het Amerikaanse bedrijf, tijdens ontwikkelaarsconferentie I/O. "Ze hebben aangekondigd om de nieuwe versie van Android Auto binnen twee jaar te gaan gebruiken, dus ze hebben de tijd om te bepalen hoe ze het willen doen."

Het is in elk geval de intentie van de fabrikanten om zowel updates voor het besturingssysteem als patches voor beveiligingslekken uit te brengen. "Veel automakers hebben nu geen systeem om over the air updates te leveren aan auto's, dat moet wel gaan kunnen."

Google wijst er bovendien op dat het niet alleen exploits tegengaat via updates. "Wij scannen elke dag miljarden installaties van apps op zoek naar exploits van bekende kwetsbaarheden. Er zijn meerdere lagen van beveiliging en op deze manier kun je voorkomen dat een exploit zich verspreidt. Zo'n aanpak gaan we op ook autogebied nastreven."

Bovendien heeft het systeem, op verzoek van autofabrikanten, geen toegang tot data als de hoeveelheid brandstof die nog in de tank zit. "Dat vergelijken we met Android op telefoons, waarbij ontwikkelaars ook niet bij data over de radio kunnen. We zien wel een verschuiving dat automakers steeds meer data openstellen via api's." Volgens Brady is Google er niet op uit om zoveel mogelijk data uit auto's bijeen te harken. "Integendeel, wij denken dat er veel info online is die nu niet beschikbaar is in auto's en wij werken er nu al tien jaar aan om die toegankelijk te maken."

De zoekgigant presenteerde vorige week op zijn ontwikkelaarsconferentie een nieuwe versie van Android Auto in samenwerking met Volvo. Daarin is CarPlay van Apple optioneel beschikbaar als app, terwijl de auto geen telefoon nodig heeft om het Android-systeem te draaien.

Het infotainmentsysteem in de nieuwe Audi's en Volvo's zal bestuurders de mogelijkheid geven om onder andere de airconditioning, het zonnedak en de ramen te bedienen. Het nieuwe Android-systeem zal voor de besturing zorgen van zowel het centrale touchscreen als het digitale dashboard achter het stuur. Google Assistant zal ook beschikbaar komen, naast alle apps en functionaliteiten die al beschikbaar zijn via Android Auto. Het nieuwe systeem zal nog niet verantwoordelijk zal zijn voor de controle op veiligheidssystemen van de auto.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Ron.

Ben vandaag voor een kleinigheidje in de garage geweest en ze hebben op mijn verzoek gelijk de laatst bekende software en kaarten geladen.

De versies zijn nog steeds gelijk aan die van jou dus er is (nog) geen nieuwere.

Hans

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn nieuwe Niro is afgeleverd op 01-09-2017, zou de meest recente software zijn volgens de dealer. Is dus nog hetzelfde als metbril heeft.

Mijn cruisecontrol werkt trouwens vlekkeloos (DynamicLine). 

Software 01-09-2017 Kia Niro.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn KIA is 15-09-2017 geleverd. Heb de zelfde software als Arnold. Ik heb wel problemen met mijn cruise control en heb morgen afspraak met dealer.59e66bf793f0e_unnamed(9).thumb.jpg.e9c200fc34d9df4518e6308762440600.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moest vandaag bij Havik Groningen zijn voor anders aansluiten Anti Marter kastje . (Stond constant aan en nu alleen als contact uit is.)

Zei de man aan de balie dat er ook andere werkzaamheden gepland stonden, ik zag op de bon: vervangen kabel ivm terugroep actie en

Software upgrade voor "improvement engine". Alles gratis..

Ik kreeg de bon niet mee  dus die kabel was me niet helemaal duidelijk.. de beste man achter de balie kon er ook niks over zeggen..

Dit ff ter info.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei SatJunk:

Moest vandaag bij Havik Groningen zijn voor anders aansluiten Anti Marter kastje . (Stond constant aan en nu alleen als contact uit is.)

Zei de man aan de balie dat er ook andere werkzaamheden gepland stonden, ik zag op de bon: vervangen kabel ivm terugroep actie en

Software upgrade voor "improvement engine". Alles gratis..

Ik kreeg de bon niet mee  dus die kabel was me niet helemaal duidelijk.. de beste man achter de balie kon er ook niks over zeggen..

Dit ff ter info.. 

Heb vrijdag de 30.000 km beurt voor de Niro. Zal er is naar vragen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren de servicebeurt laten uitvoeren. Bij mij geen vervanging kabel, maar wel onder garantie een Pcb block assy vervangen. Begreep dat dit te maken had met het leeglopen van de accu.

Had er zelf geen last van maar is dus preventief vervangen. Er werd verteld dat dit automatisch op de bon komt te staan als je een onderhoudsbeurt maakt, maar dat het wel per model en serie kan schelen wat het is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Nir00tje:

Geen software update?

Zag het niet op de bon staan en ook niet naar gevraagd eerlijk gezegd. De versies in de navigatie zijn hetzelfde dan ik had, dus geen kaartupdate in ieder geval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mijn Niro sinds mei dit jaar. First edition. Ik had ook problemen met de CC. Dat sloeg echt nergen op. Hij deed de raarste dingen. Ik heb dit een aantal weken geleden bij de dealer gemeld. ik kon meteen een afspraak maken voor een update. Er is een update gedaan voor de CC, voor de motor en gelijk hebben ze de navigatie update uitgevoerd.

Ook nog uitgezogen en gewassen :-)

Nu werkt de CC zoals het hoort. De navigatie is wel bijgewerkt, maar nog zeker niet alles staat er op.

Gr. Erik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Kirebo:

Ik heb mijn Niro sinds mei dit jaar. First edition. Ik had ook problemen met de CC. Dat sloeg echt nergen op. Hij deed de raarste dingen. Ik heb dit een aantal weken geleden bij de dealer gemeld. ik kon meteen een afspraak maken voor een update. Er is een update gedaan voor de CC, voor de motor en gelijk hebben ze de navigatie update uitgevoerd.

Ook nog uitgezogen en gewassen :-)

Nu werkt de CC zoals het hoort. De navigatie is wel bijgewerkt, maar nog zeker niet alles staat er op.

Gr. Erik.

Is er een manier om te zien tot wanneer de navigatie is bijgewerkt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen