Ga naar inhoud
Nirofan

Software updates

Aanbevolen berichten

Op 21-11-2017 om 18:49 zei jacobl:

Ik heb mijn Niro sinds oktober, staat wel weer nieuwe software op;

IMG_20171111_112811.jpg

Fijn om te zien dat er een nieuwere versie is. Als de informatie op dit forum representatief is dan is dit de eerst bekende update sinds maart.

Aan de nummers te zien schijnt er zelfs een nieuwe kaart beschikbaar te zijn!

Ik hoop dat dit niet alleen voor jouw modeljaar 2018 (=veronderstelling) is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor je info, heb een afspraak over 2 weken kan ik het vragen. Hoop dat ze ook update hebben voor mijn cruise control want die is ook een beetje van de wap!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net gekeken, ik heb ook deze versie.  Kaartmateriaal is nog steeds niet echt super in deze versie. Jammer.

2017-11-26 12.31.26.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 26-6-2017 om 06:38 zei metbril:

Ben vrijdag langs de dealer geweest en heb zowel de CC update als Apple CarPlay ontvangen. En een lekkere kop koffie.

20170626_195846.jpg

Vandaag bij de dealer geweest voor de trekhaak modificatie. Gelijk gevraagd voor de software-update. Blijkt dat de nieuwe Niro's deze versie vanaf fabriek krijgen, maar dat de dealers hier niet over beschikken om de bestaande Niro's te updaten. Vind het wel een apart verhaal, kaarten zijn al relatief oud, en vervolgens leveren ze de update ook nog later uit dan dat deze beschikbaar is.  Blijkbaar is de bestaande klant niet zo belangrijk dan de nieuwe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Ron Penguin:

Vandaag bij de dealer geweest voor de trekhaak modificatie. Gelijk gevraagd voor de software-update. Blijkt dat de nieuwe Niro's deze versie vanaf fabriek krijgen, maar dat de dealers hier niet over beschikken om de bestaande Niro's te updaten. Vind het wel een apart verhaal, kaarten zijn al relatief oud, en vervolgens leveren ze de update ook nog later uit dan dat deze beschikbaar is.  Blijkbaar is de bestaande klant niet zo belangrijk dan de nieuwe.

Ja, het zou mooier zijn als ze de distributie van het kaartmateriaal vrij zouden geven via een internet portal. Maar over het algemeen is het ingewikkelder dan je zo 123 denkt. Verschillende talen, landen, kaarten, firmware, juridische beperkingen et cetera.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Ron Penguin:

Dat is inderdaad teleurstellend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Roland2017:

Kennelijk heb ik niet de laatste software release? Niro is begin oktober geleverd.

Niro systeeminfo.jpg

Mogelijk een auto uit de 'oude' voorraad?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen week de 45.000 km beurt gehad maar geen update van software. Deze is zoals hierboven beschreven nog steeds de actuele voor bestaande klanten!

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 1-12-2017 om 11:35 zei Brat Pit:

Ja, het zou mooier zijn als ze de distributie van het kaartmateriaal vrij zouden geven via een internet portal. Maar over het algemeen is het ingewikkelder dan je zo 123 denkt. Verschillende talen, landen, kaarten, firmware, juridische beperkingen et cetera.

Vraag me dan toch af hoe TomTom dat wel voor elkaar heeft. En bijv. Volkswagen met hun Discover navi sysemen om maar eens een autofabrikant te noemen.

Het kan dus wel, maar ze moeten het wel willen!

Volgens mij is het een puur 100% commerciele reden om je zo de klanten te verplichten om naar de dealers te moeten gaan voor een update.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Derrek:

Vraag me dan toch af hoe TomTom dat wel voor elkaar heeft. En bijv. Volkswagen met hun Discover navi sysemen om maar eens een autofabrikant te noemen.

Het kan dus wel, maar ze moeten het wel willen!

Volgens mij is het een puur 100% commerciele reden om je zo de klanten te verplichten om naar de dealers te moeten gaan voor een update.

Dat denk ik ook.

Mijn nu een maand oude Niro heeft software die gedateerd is op januari 2017. Dat is dus de datum dat de software geüpdatet is, met toe al verouderde informatie. Het nieuwe stuk A4 bij Delft geopend december 2015 staat er niet op.... Gelukkig hebben we nog CarPlay, maar afgezien van de data vind ik de standaard meegeleverde navigatie behoorlijk lekker werken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zozo, dat lijkt wel vers uit september.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah leuk. Als je auto in maand 9 net een beurt heeft gehad dan loop je zomaar 2 jaar achter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei Nir00tje:

Ah leuk. Als je auto in maand 9 net een beurt heeft gehad dan loop je zomaar 2 jaar achter.

Hang me er niet voor op, ben zelf nog wachtende op mijn bestelde auto.

Dit is wat ik lees op internet. 

trouwens in een andere topic lees ik dat begin feb er weer 1 uitgekomen is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn diverse update per jaar, volgens de papieren 4 X per jaar. Ook getuige de schermfoto's hierboven zie je veel verschillende data van updates. Die van mij is van januari 2017, maar de kaart is dan bijgewerkt tot ongeveer halverwege 2015. Je loopt dus zo 3 jaar of meer achter.

De oplossing is het gebruiken van Android met Google maps, iPhone kaarten zijn iets beter dan die ven Kia maar ook niet 100% up to date.

Het Kia systeem werkt overigens wel erg intuïtief en de knoppen op het dashboard zijn ook handig. Een knop werkt over het algemeen in de auto veel handiger dan een touch screen. 

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
47 minuten geleden zei Paulpega:

Heeft iemand ervaring of dealers ook update willen uitvoeren buiten de beurten om?

Ja, geen probleeem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 14-2-2018 om 13:47 zei Brat Pit:

Er zijn diverse update per jaar, volgens de papieren 4 X per jaar. Ook getuige de schermfoto's hierboven zie je veel verschillende data van updates. Die van mij is van januari 2017, maar de kaart is dan bijgewerkt tot ongeveer halverwege 2015. Je loopt dus zo 3 jaar of meer achter.

De oplossing is het gebruiken van Android met Google maps, iPhone kaarten zijn iets beter dan die ven Kia maar ook niet 100% up to date.

Het Kia systeem werkt overigens wel erg intuïtief en de knoppen op het dashboard zijn ook handig. Een knop werkt over het algemeen in de auto veel handiger dan een touch screen. 

Ik gebruik Apple CarPlay en dat is echt een verademing t.o.v de data die de ingebouwde navigatie van de Niro gebruikt. Ja de ingebouwde navigatie is mooier, ziet er gelikt uit en werkt intuïtief, maar man, man, wat is dat dat verouderd. (Niet dat mij dat verbaasd, hiervoor verschillende Nissan’s gehad en ook daar was het kaartmateriaal altijd verouderd.) Ik gebruik nu Apple CarPlay en die kaarten zijn stukken meer up to date dan die van de ingebouwde navi. Ik gebruik geen Andriod, maar als ik googlemaps bekijk is die iets sneller up to date dan apple, maar het ontloopt elkaar niet veel. Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een smartphone, ik raad iedereen aan die te gebruiken ipv de ingebouwde navigatie. Bij apple werkt het prima m.b.v. Siri, heeft ook rijbaan begeleiding en de kaarten zijn up to date. (Bijvoorbeeld de A4 achter Delft staat er gewoon op, net als alle aanpassingen bij de A1 en A6 ter hoogte van Almere, Muiderberg en Amsterdam.) Wanneer ik weer een andere auto zou kopen moet deze in ieder geval Apple CarPlay en/of Android ondersteunen. (Dit was één van de redenen dat ik niet weer een Nissan heb gekocht). Ik denk dat ingebouwde navigatie z’n langste tijd heeft gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen week ook een update ontvangen. Altijd even controleren wat er nieuw is.  (dezelfde versie als foto Ronald66)

Op zich niet veel nieuws onder de zon. Android auto heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Een prettige nieuwe optie is om het radio volume automatisch te laten verlagen wanneer in achteruit wordt geschakeld. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen