Hoe bevalt de parkeerrem in de praktijk?
1 1

16 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Beste Niro rijders,

Ik heb een proefrit in de Niro gemaakt en dat is me goed bevallen. Maar zoals vaak kom je er dan later achter dat je niet alles hebt uitgeprobeerd. De parkeerrem is er daar één van.

Hoe bevalt de parkeerrem in de praktijk? Het leek mij een wat onhandige opstelling en ik moet ook zeggen dat ik na de proefrit de automaat in P heb gezet en daarna ben weggelopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb hem nu sinds september, en kan mij niet herinneren dat ik hem heb gebruikt. Zet hem idd in de P en verder niet. Weet niet hoe dat van de zomer zal zijn in de Oostenrijkse bergen.

En heb verder geen last van de plek waar de rem zit.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik sluit mij aan bij Ron, een keer geprobeerd en daarna altijd de automaat in de P-stand. Hij zit in ieder geval niet in de weg of zo.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Normaalgesproken gebruik ik de parkeer rem nooit maar altijd in de P stand.

In mijn stad hebben wij een parkeergarage met een behoorlijk lange en stijle hellingbaan en juist daar gebruik ik hem wel en dat gaat perfect!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hiervoor altijd Mercedes gereden, weet dus niet beter.Nooit hinder gehad van het pedaal daar.  

Verder, gebruikte ik alleen de handrem op een helling, anders volstaat de "P". 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De parkeerrem met voetbediening in de Niro bevalt prima.

De rem is bestemd om de auto vast te zetten als je hem op een hellend vlak parkeert en met een voetrem kun je dit dan met minder kracht doen dan een handbediende rem. Een handrem wil nogal eens niet helemaal goed aangetrokken staan en daar heb je met een voetrem geen last van. In het vlakke Nederland is dat ook nog eens niet zo vaak nodig zodat we hier de handrem minder gebruiken en de wagen vaak in de versnelling of (bij een automaat) in "P" zetten.

Daarnaast leren we bij de rijlessen om de handrem te gebruiken bij de "hellingproef". Maar dat is bij de Niro helemaal niet nodig (en ook niet mogelijk) omdat de Niro standaard een zeer goed werkende "Hill Assist" heeft. De wagen rolt (gedurende een paar seconden) niet achteruit op een helling omdat de remmen dit automatosch tegenhouden en daarbij is het wegrijden van een hybride op de elektromotor met het zeer hoge koppel vanaf 0 toeren is een fluitje van een cent.

Ik begrijp deze keuze daarom wel van Kia!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn vorige auto had een elektronische handrem. Te bedienen met een mooie schakelaar langs de versnellingspook. Dat zou in de Niro ook zeker niet hebben misstaan. 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden zei Wimis on:

ik gebruik hem niet :no:

Heb je hem ook niet gebruikt toen je in de bergen zat tijdens je vakantie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei Ron Penguin:

Heb je hem ook niet gebruikt toen je in de bergen zat tijdens je vakantie?

:no:
Gewoon tegen een randje parkeren of....... niet nodig in P :winkiss:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Nirofan:

Mijn vorige auto had een elektronische handrem. Te bedienen met een mooie schakelaar langs de versnellingspook. Dat zou in de Niro ook zeker niet hebben misstaan. 

Toch zijn er mensen die met een elektronische handrem de grootste moeite hebben.. :wink:  :-)  :ninja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei Specialmade:

Toch zijn er mensen die met een elektronische handrem de grootste moeite hebben.. :wink:  :-)  :ninja:

Die hebben mss geen Hill Assist?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Wimis on:

:no:
Gewoon tegen een randje parkeren of....... niet nodig in P :winkiss:

Je kunt ook een baksteen meenemen....

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden zei Derrek:

Je kunt ook een baksteen meenemen....

Laat ik die nu niet bij hebben.......... ?
Ook niet gemist, dat dan weer wel :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga met Nirofan mee dat een elektronische rem fraaier was geweest. Heb ik nu ook en bevalt prima. Deze gebruik ik eigenlijk ook altijd als ik mij auto (met handmatige versnellingsbak) parkeer.

Daarom vind ik het goed om te lezen dat jullie de voetbediende parkeerrem in de Niro niet of nauwelijks gebruiken. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik de parkeerrem ook niet. Misschien moet je hem zo af en toe intrappen zodat de boel niet vast gaat zitten... de dealer adviseerde wel om hem in de bergen te gebruiken. 

Het is alleen wel jammer dat ik geen handrembochtjes meer kan maken :-) maar goed, ik verwacht voorlopig geen sneeuw....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
1 1