Ga naar inhoud

Underseat sub aansluiten/inbouwen


Hagens86

Aanbevolen Berichten

Ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een Kia Rio Executiveline. Alleen vind ik het geluid wat tegenvallen. Nu wil ik beginnen met een audio upgrade, en een underseat sub in gaan bouwen. Heeft iemand hier ervaring met een dergelijke sub van Pioneer of Kenwood? En zijn deze makkelijk aan te sluiten op het huidige audio systeem? Ben bang problemen te gaan krijgen met de navigatie/achteruitrijcamera.

Bij de dealer kost en inbouwen van een Pioneer ts-wx120a een slordige €400,- terwijl de Pioneer sub momenteel aangeboden wordt voor rond de €150,- dit is voor mijn het overwegen waard om het zelf aan te gaan sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb in mijn Picanto TA de Pioneer TS-WX11A die ik ook in mijn Aygo had. In de Aygo was deze aangesloten op een HU van Kenwood met sub-uitgang, dat werkte prima.
Nu in de Picanto is de sub aangesloten via High Level input op de achterspeakers. Bij gebrek aan een remote-uitgang is deze op het contact aangesloten.
Ik ben zeer tevreden over het geheel. In de Aygo was alles net wat lekkerder af te regelen door de Kenwood radio, maar nu met de Picanto is het inmiddels zo dat ik niet meer HOEF bij te regelen. De afstandsbediening ligt dan ook met klittenband op het tapijt bij de stoel/deur.
Montage heb ik laten doen, omdat ik de auto net 4 dagen had en mijn CC-inbouwer dat voor een vriendenprijs ook meteen kon doen. Nu zou ik het zelf doen, zoals ik het bij mijn (en een paar andere) Aygo ook deed.
Kabelboom over de linker dorpel, sub met haakjesklittenband vastgezet op de vloerbedekking tegen het stoelframe.
€400,- is echt veel te veel, de sub koop je idd voor ongeveer €150,- inbouwen is 1 à 1,5u als je enige ervaring hebt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie en uitleg. Ik denk ook dat ik er zelf aan ga beginnen. Moet ik hiervoor ook een andere iso stekker gebruiken achter de radio? Want in de huidige aansluiting zal ook de achteruitrijcamera aangesloten zitten. Daar heb ik nog schrik voor dat die het straks niet meer doet. Aangezien de auto net 2 weken oud is, weet ik niet of dit invloed heeft op de garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij zijn de draden van de sub gesoldeerd aan de draden achter de stekker. Er is dus geen extra stekker ofzo geplaatst.
"Gewoon" de kabelboom geopend, draden gestript, nieuwe draden bij gesoldeerd, isoleren en alles netjes weer als kabelboom "inpakken" met textiel-tape speciaal hiervoor.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...