Jump to content

stuur staat scheef

Axisissi_NL
 Share

Recommended Posts

Als ik rechtdoor wil rijden met mijn Picanto dan staat het stuur iets naar rechts gezien vanaf de middenstand.zo,n 2 tot 3 cm

De pica trekt ook niet naar links of rechts

De auto is uitgelijnd en heb de banden verwisseld/geroteerd en zelf nog gecheckt met een set winterbanden en daarbij blijft het probleem.

Hebben meer leden hier last van ?

Kan ik het stuur demonteren en dan gewoon recht terugzetten ? dus een paar graden naar links monteren ?

Ik irriteer me er hevig aan :weather01:

Als ze hem hebben uitgelijnd dan hebben ze hier in een foutje gemaakt en moet je terug gaan
Het verplaatsen van het stuurwiel is alleen je probleem verplaatsen en is dus ook niet aan te raden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1

Hoi,

Nee je kan het stuur niet zomaar demonteren en een paar graden verdraaien. Simpelweg omdat er fixed punten zijn waar het stuur op de kolom op vastgrijpt. Je kan die vaste punten eenvoudig zien als je even googled op stuur kia picanto en dan naar afbeeldingen gaat. De achterzijde heeft met behulp van metalen strippen een fixed point op de stuurkolom.dat is ook nodig om de kracht van het sturen over te brengen. Andere automerken hebben een getande stuuras (VW golf).

Sleutelen aan het stuur is tegenwoordig niet zonder gevaar. De airbag kan geactiveerd worden als niet de juiste voorzorgen genomen worden.

Het ziet er naar uit de scheefstand veroorzaakt wordt door een wat minder geslaagde uitlijning. Gewoon ff terug gaan en vragen of ze het vene " recht" kunnen zetten.:)