Jump to content
Loekscheveningen

Wat is up dit moment de kaartupdate

Recommended Posts

Ik heb een vraagje, ik heb een Kia venga, 2012. Mijn vraag is of er iemand is die weet wat op dit moment de kaartversie en fitmware is van de Kia navigatie / lg 2017 zodat ik dat kan vergelijken met mijn navigatie. Alvast bedankt 

Slecht nieuws voor je, heb een zelfde Venga uit 2013. Voor 7 jaar updates bijgekocht en al twee maal laten updaten. Dacht ik...... Vandaag weer geweest voor een een grote beurt en weer een udate en wat denk je? Niets veranderd. Navigatieversie 2015 en Kaartversie nog steeds 115E7AA en even getest en hele verlengde A4 bij Delft is nog gewoon een weiland. En dat is al meer dan een jaar een tunnel weten we allemaal. Je wordt gewoon bij de neus genomen. Als ze het niet kunnen leveren OK maar dan wil ik wel een eerlijk verhaal en mijn geld terug. Jammer want ik vindt het een lekkere auto maar dis is een ergernis van jewelste!Venga.thumb.jpg.b722be4b08381da078b2b7927f741e8a.jpg

Guest Warmentuuter
3 uur geleden zei Wilhelm:

Vandaag weer geweest voor een een grote beurt en weer een udate en wat denk je? Niets veranderd. Navigatieversie 2015 en Kaartversie nog steeds 115E7AA

Is er al een nieuwe update?
Ik heb ergens gelezen dat deze in april uitkomt.

32 minuten geleden zei Warmentuuter:

Is er al een nieuwe update?
Ik heb ergens gelezen dat deze in april uitkomt.

ander forum misschien ?? :-)  :-) 

Van de Kia Dealer waar wij onze auto in onderhoud hebben, heb ik te horen gekregen dat in april de nieuwe update komt. 
Medio april ga ik dus contact opnemen

Vandaag bij de KIA garage geweest. De update zou deze maand binnenkomen en vanaf april kan dan een afspraak gemaakt worden (indien gratis update, anders zal het wel betalen worden)

Guest Warmentuuter
23 uur geleden zei Specialmade:

ander forum misschien ?? :-)  :-) 

Nee, nee, dit forum
Het antwoord is al gegeven

Ik heb vandaag de update van de navigatie gehad op mijn kia venga seven van 2011.

Er zit nou op :

Systeemversie 7.7.4

Bluetoothversie 3.22

Navigatieversie EU 09.46.47

Kaartdatabank 415E7AB

Filmwareversie 1.7.3.YN

6 minuten geleden zei Valthermond0599:

Ik heb vandaag de update van de navigatie gehad op mijn kia venga seven van 2011.

Er zit nou op :

Systeemversie 7.7.4

Bluetoothversie 3.22

Navigatieversie EU 09.46.47

Kaartdatabank 415E7AB

Filmwareversie 1.7.3.YN

Dat zijn de kaarten uit het 4e kwartaal van 2015 (415....)
De eerst volgende update zal wel kaarten uit 2016 hebben waarschijnlijk, maar da's dus nog ff wachten.

Optima SW na update vandaag

IMG_0210.jpg

De klantenservice van Kia Nederland heeft me geantwoord dat de nieuwe kaartupdate (van de Rio) in april uitkomt voor installatie. 

Op 9-3-2017 om 17:13 zei Sharkster:

Dat zijn de kaarten uit het 4e kwartaal van 2015 (415....)
De eerst volgende update zal wel kaarten uit 2016 hebben waarschijnlijk, maar da's dus nog ff wachten.

Hoe kom je daarbij ???

13 uur geleden zei MelskeH:

Hoe kom je daarbij ???

Nou om de volgende reden:
Kaartdatabank 415E7AB staat voor versie: 4e kwartaal uit 2015
En omdat een jaar slechts 4 kwartalen heeft zal de eerstvolgende update het 1e kwartaal van 2016 zijn.

Deze update zal dan de code 116XXXX hebben, waarbij hier de X voor een willekeurig karakter staat.
De meest recente kaarten lopen altijd ongeveer 1 jaar achter op het moment van uitbrengen.

LET WEL: dit is gebaseerd op het bericht van 
Valthermond0599

M.v.g.
Martin

7 uur geleden zei Sharkster:

Nou om de volgende reden:
Kaartdatabank 415E7AB staat voor versie: 4e kwartaal uit 2015
En omdat een jaar slechts 4 kwartalen heeft zal de eerstvolgende update het 1e kwartaal van 2016 zijn.

Deze update zal dan de code 116XXXX hebben, waarbij hier de X voor een willekeurig karakter staat.
De meest recente kaarten lopen altijd ongeveer 1 jaar achter op het moment van uitbrengen.

LET WEL: dit is gebaseerd op het bericht van 
Valthermond0599

M.v.g.
Martin

Jij gaat er vanuit dat er elk kwartaal een kaartupdate uitkomt, als ik het in je laatste bericht lees. Zoals je bepaald van wanneer de kaarten zijn klopt wel. Het zal, zoals je stelt, zeer waarschijnlijk kaarten worden uit 2016, maar denk 3e of 4e kwartaal 2016. 

Nou ik ga er van uit dat HERE (als leverancier van het kaartmateriaal en zichzelf respecterend bedrijf) toch wel elk kwartaal een nieuwere kaartenversie uitbrengt.
Of KIA (of welke afnemer dan ook) ervoor kiest om deze elk kwartaal af te nemen weet ik niet... eerlijk gezegd denk ik het trouwens niet.
Ik hoop overigens dat het inderdaad het 3e of 4e kwartaal van 2016 wordt, maar meestal zit er meer tijd tussen de datum van uitgifte en de datum van het kaartmateriaal. Maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van wanneer KIA/Hyundai de update aanbiedt.

En ik ben al lang blij dat zoals b.v. bij Hyundai -zoals het nu er voor staat- levenslang gratis (lees: bij afgenomen onderhoud) updates aanbiedt, ook al zijn ze dan een jaar oud...

M.v.g.
Martin

Ik heb vandaag een kaartupdate gehad voor mijn Kia Pro_cee'd uit maart 2015.

• Systeemversie: 7.8.3
  • Bluetooth versie: 3.2.2
  • Navigatieversie: EU.10.49.41
  • Kaartdatabankversie: 117E7AC
  • Firmware versie: 5.6.7_JD_3D

Edit: ik heb in ieder geval eindelijk het laatste deel van de A4 naar het Kethelplein zien staan.

Edited by marvinm

Dit is inderdaad de laatste nieuwe door KIA/Hyundai verstrekte update.
Helaas is deze van het 1ste kwartaal van 2017 (117E7AC) en dus ondertussen alweer 1 jaar oud...

Maar ja beter dan niets.

Guest wil51

Dit is de update die ik kreeg op 20 maart 2018 voor de Ceed uit mei 2016. In mijn omgeving is de A9 bij Badhoevedorp een jaar geleden verlegd. Die staat er nog niet op.

1 (1).jpg

Dit is de zelfde als in mijn Kia Rio uit juli 2016. 

Ik zoek trouwens een nieuwere versie, of moet ik wachten tot April 2020

Op 26-2-2020 om 15:48, Ton2 zei:

Dit is de zelfde als in mijn Kia Rio uit juli 2016. 

Ik zoek trouwens een nieuwere versie, of moet ik wachten tot April 2020