Jump to content
  • Sign Up
Tzeunis

DAB radio logo's

Recommended Posts

Ik zou graag de DAB radio stations willen zien ipv dat lelijke zwarte antenne plaatje. Bij Volkswagen en Renault kan dat. Wanneer ik op t antenne plaatje druk dan zie ik het logo wel. Mis ik ergens iets?

Ff in de handleiding kijken zou ik zeggen :-)

Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk

Staat niks over in. Makkelijk antwoord om te geven. Schrijf dan niks op. Dan kan iedereen hier zeggen lees de handleiding, ga naar de garage etc. 

2 minuten geleden zei Tzeunis:

Staat niks over in. Makkelijk antwoord om te geven. Schrijf dan niks op. Dan kan iedereen hier zeggen lees de handleiding, ga naar de garage etc. 

Staat van dienst van xtra40 is overigens meer dan excellent, zie berichten + waardering.

Een gebbetje op z'n tijd moet kunnen..

Heb je niks aan maar je bericht staat wel weer mooi bovenaan.

Iemand die Tzeu kan helpen ?

• Like 1

Heb geen DAB, dus kan je NIET helpen :weather06:

Voor welke auto vraag je dit? Er staan er zoveel in je profiel !

23 minuten geleden zei Wimis on:

Heb geen DAB, dus kan je NIET helpen :weather06:

Voor welke auto vraag je dit? Er staan er zoveel in je profiel !

Optima  SW GT line

• Like 1

Excuus voor mijn korte lontje... nachtdienst modus. Wordt vrijdag weer beter....

• Like 2

15 uur geleden zei Tzeunis:

Ik zou graag de DAB radio stations willen zien ipv dat lelijke zwarte antenne plaatje. Bij Volkswagen en Renault kan dat. Wanneer ik op t antenne plaatje druk dan zie ik het logo wel. Mis ik ergens iets?

Bij mijn Niro heb ik gewoon de zenderlijst.

11 uur geleden zei Derrek:

Bij mijn Niro heb ik gewoon de zenderlijst.

Die heb ik ook maar heb je een logo bij je radiostation staan?

Ik heb het ook niet kunnen vinden, volgens mij kan dit niet.

Sommige zenders hebben een extra afbeelding, maar hier schiet je niet veel mee op.

• Like 1

Sinds de laatste update zie ik bij de radio info artiest en nummer.

Logo van de radio blijft saai groen met pop erin.

Als ik ook op de 'i' druk zie een mooi logo van de zender. 

Wellicht bij de volgende opdate

Kia cee ld sw gtline 2016

Ja, zonde hè? Het logo staat wel gewoon altijd achter het i-tje. Dat zouden ze prima kunnen tonen in het vakje, in plaats van dat saaie logo.

Het viel me op dat ik op een dag in Duitsland wél het logo van de (Duitse) zender in het vakje zag staan. Zou het misschien te maken hebben met de manier waarop het plaatje aangeboden wordt? Dat je het als DAB+ zender kan aanbieden als "achtergrond- plaatje" of als "voorgrond-plaatje"?

Bij Radio 1 is het overigens geen logo, maar een soort teletekst/kabelkracht-achtig iets dat om de zoveel seconden verandert. Zo kun je tijdens het rijden het nieuws lezen...

Op 27-1-2018 om 15:24 zei spacewagon:

Ja, zonde hè? Het logo staat wel gewoon altijd achter het i-tje. Dat zouden ze prima kunnen tonen in het vakje, in plaats van dat saaie logo.

Het viel me op dat ik op een dag in Duitsland wél het logo van de (Duitse) zender in het vakje zag staan. Zou het misschien te maken hebben met de manier waarop het plaatje aangeboden wordt? Dat je het als DAB+ zender kan aanbieden als "achtergrond- plaatje" of als "voorgrond-plaatje"?

Bij Radio 1 is het overigens geen logo, maar een soort teletekst/kabelkracht-achtig iets dat om de zoveel seconden verandert. Zo kun je tijdens het rijden het nieuws lezen...

Afgelopen week reed ik in Duitsland. En tadaaa:

IMG_9959.jpg

Posted (edited)

Zijn de radio zender logo's ondertussen wel zichtbaar? Zo niet, heeft iemand een oplossing om ze wel zichtbaar te maken?

Iemand hier ervaring mee? https://jkd.no-ip.biz/hyundai/radiologos/

Edited by Vlokkie

In Duitsland worden de logo’s bij diverse zenders wel getoond. Via het i-tje zie je dan nog een ander logo. 

Vermoedelijk kunnen er via DAB+ twee logo’s verstuurd worden: logo A en logo B. Kia toont alleen logo A op het hoofdscherm en logo B achter het i-tje. De zenders in Nederland sturen alleen logo B mee. Kia heeft geen “fallback” om in day geval logo B te tonen op het hoofdscherm. Zonde. 

• Thanks 1

Ik heb een mail gedaan naar DAB Nederland en gevraagd of zij iets aan het signaal kunnen doen.

Lijkt me eerder een Nederlands probleem.

Zag van het weekend deze foto van een collega die in België was voorbijkomen

IMG-20190713-WA0000__01.jpg

Lijkt idd een Nederlands probleem, heb foto's gezien dat het in Duitsland ook werkt en nu blijkt het in België ook gewoon te werken.

Ben benieuwd of DAB Nederland een oplossing kan genereren...

Van Digital radio:

Dank u wel voor uw bericht. 

Technisch gezien is het mogelijk om via DAB+ aanvullende informatie, zoals bijvoorbeeld track informatie of verkeersinfo, te ontvangen. Zo kunnen luisteraars van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica via DAB+ nu ook zien welke plaat er gedraaid wordt. Diverse regionale omroepen en landelijke NPO-zenders bieden deze service al enige tijd aan via DAB+. 

Deze aanvullende informatie kost echter wel bandbreedte van het DAB+ signaal. Iedere radiozender maakt voor zichzelf de keuze om aanvullende DAB+ diensten wel of niet te leveren. Digital Radio NL heeft daar helaas geen invloed op, dus we zouden u willen adviseren uw vraag te richten aan het betreffende radiostation. Dit kan bijna altijd via de website van het radiostation zelf.

Nogmaals dank voor uw mail en we hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u echter nog vragen hebben, dan kunt u altijd een mail sturen naarinfo@digitalradio.nl.

Met vriendelijke groet,

Digital Radio NL

Dus maar een mail aan om te beginnen NPO  en 538