Parkeersensoren voor
1 1

63 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe wagen en ik vind de KIA Niro echt een schitterende wagen.

Inmiddels ook al proef gereden in de Sportsline en wat bevalt hij super. Heerlijk relax cruisen!

Nu heb ik tijdens de proefrit niet helemaal goed opgelet, maar welke 'line's' van de Niro hebben nu standaard parkeersensoren voor? Of is dit bij alle een accessoire?

Dankjewel.

Groet,

Han

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is het een optie op alle modellen. Kosten €425,-

Je kan Evt op Kia.nl de model en accessoires prijslijst downloaden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad, het is een optie voor alle uitvoeringen (eigenlijk wel vreemd). Ik heb ze ook besteld, helaas zijn ze niet in de kleur van de rest van de Niro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat vind ik eigenlijk ook raar, vind het juist bijna een standaard optie op een auto... 

Ze worden in zwart geleverd maar zijn wel overspuitbaar lees ik op de site van KIA en worden professioneel in de bumper geboord. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is idd een alle gevallen een optie, ik heb ze ook besteld.

Ja, 425,- euro is een hoop geld, maar bij 1 keer schade voorkomen hebt je dat er al uit.

(spreek uit ervaring:smileys-car-driving-896549:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei hveng:

Het kost mij €75,- om de sensoren te laten spuiten.

Je zou het zelf kunnen doen voor die prijs !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel vreemd dat deze optie niet standaard op de executive line zit. Moet de dealer het er achteraf op schroeven? Werkt het dan wel in het dashboard van de auto? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uur geleden zei rick_m:

Wel vreemd dat deze optie niet standaard op de executive line zit. Moet de dealer het er achteraf op schroeven? Werkt het dan wel in het dashboard van de auto? 

Nee ze gaan automatisch uit bij een hogere snelheid, maar komt niet op het display zoals de achterste parkeersensoren, enige hinder heb je als je in de file rijdt dan piepen ze om de haverklap, maar dan kun je ze doormiddel van een knop op het  dashboard uitzetten. Maar je moet ze dan handmatig weer aanzetten, niet vergeten!!!

Maar ik wil ze niet meer missen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben in het bezit van de executive line, alleen aan de achterzijde is deze voorzien van parkeer sensoren, ik heb bij de aankoop tegen een kleine prijs sensoren aan de voorzijden in laten bouwen, netjes in kleur, echter is dit een apart systeem wat ook weer apart aan/uitgezet moet worden dmv een schakelaar in het dashboard, ik was er een beetje van uit gegaan dat deze sensoren geintegreerd zouden worden in de board computer / display, dit is dus niet het geval...jammer in zo'n high-tech auto leek mij dit toch wel normaal,  ik heb deze opmerking ook gemaakt richting de dealer maar tot heden niets vernomen.... nog maar eens mailen, verder bevalt de Niro naar wens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik  heb een First Edition en de sensors voor in laten bouwen.

De hoeveelheid geluid die geproduceerd wordt is niet echt om over een huis te schrijven, netjes gezegd vind ik het een miskoop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goedom te weten Koosh. Dan laat ik het liever voor wat het is. Zouden ze bij update model 2017 deze sensoren niet standaard erin bouwen? Net zoals in de USA en UK... blijf het raar vinden dat dit geen standaard optie is. Wat zou daar de beweegreden van zijn??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Hannus1986:

Goedom te weten Koosh. Dan laat ik het liever voor wat het is. Zouden ze bij update model 2017 deze sensoren niet standaard erin bouwen? Net zoals in de USA en UK... blijf het raar vinden dat dit geen standaard optie is. Wat zou daar de beweegreden van zijn??

Ik heb ze ook laten inbouwen, geluid prima ondanks dat ik slecht hoor. Dat het geen standaard optie is weet ik niet !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is dat dan verschillend van land tot land .
Hier in België hebben we de lounge,fusion,en de sense en in de optie lijst staat al bij de fusion parkeersensoren
voor-en achteraan d3e19a20442f33e020ccc3698cc2c6a6.jpgcfc1fe9a9c362c2c96fcec772b19dfd1.jpg

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jullie Belgen zullen wel meer schades maken aan de voorkant dan wij nederlanders, dus zit het er standaard op :whistling:

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Ron Penguin:

Jullie Belgen zullen wel meer schades maken aan de voorkant dan wij nederlanders, dus zit het er standaard op :whistling:

Ik zou maar niet te hard roepen hahaha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-3-2017 om 20:53 zei BvE:

Ik heb ze ook laten inbouwen, geluid prima ondanks dat ik slecht hoor. Dat het geen standaard optie is weet ik niet !

Dat is mooi. Met mijn gehoor is niks mis, maar de radio moet toch redelijk zacht staan om het te kunnen horen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had de vraag gesteld aan KIA NL waaromer geen parkeersensoren voor standaard zitten. Deze reactie kreeg ik vandaag:

hierbij reageren wij op uw e-mail van 23 maart 2017 over parkeersensoren aan de voorzijde van de Kia Niro.

Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij contact opgenomen met onze afdeling Product Management. Zij hebben bij ons aangegeven dat dit te maken heeft met de consumentvraag naar parkeersensoren aan de voorzijde. Wanneer de consumentvraag naar een optie relatief laag is, dan wordt ervoor gekozen om deze optie niet af fabriek te bestellen maar aan te bieden als accessoire

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 27-3-2017 om 18:53 zei Hannus1986:

Ik had de vraag gesteld aan KIA NL waaromer geen parkeersensoren voor standaard zitten. Deze reactie kreeg ik vandaag:

hierbij reageren wij op uw e-mail van 23 maart 2017 over parkeersensoren aan de voorzijde van de Kia Niro.

Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij contact opgenomen met onze afdeling Product Management. Zij hebben bij ons aangegeven dat dit te maken heeft met de consumentvraag naar parkeersensoren aan de voorzijde. Wanneer de consumentvraag naar een optie relatief laag is, dan wordt ervoor gekozen om deze optie niet af fabriek te bestellen maar aan te bieden als accessoire

Mooi marketing verhaal, je koopt een kant en klare First Edition waar het niet op zit en als je de optie niet besteld, heb je dus in Kia termen geen interesse.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei KoosH:

Mooi marketing verhaal, je koopt een kant en klare First Edition waar het niet op zit en als je de optie niet besteld, heb je dus in Kia termen geen interesse.

Dit is niet alleen bij Kia zo, ook bij andere merken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de parkeersensoren voor ook apart in laten bouwen. Echter gaan ze niet automatisch uit boven een bepaalde snelheid. Is al 3 keer terug geweest bij de garage. Zij kunnen het tot nu toe niet voor elkaar krijgen dat ze automatisch uit gaan.

Is dit bij iemand op dit forum wel gelukt?

Ben benieuwd naar jullie reacties 

MarkS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei MarkS:

Ik heb de parkeersensoren voor ook apart in laten bouwen. Echter gaan ze niet automatisch uit boven een bepaalde snelheid. Is al 3 keer terug geweest bij de garage. Zij kunnen het tot nu toe niet voor elkaar krijgen dat ze automatisch uit gaan.

Is dit bij iemand op dit forum wel gelukt?

Ben benieuwd naar jullie reacties 

MarkS

Bij mij werken ze goed, bij ongeveer de snelheid van 20 km doen ze het niet meer.

Er zit een schakelaar op die als ze actief zijn fel branden, en uitgeschakeld flauw branden.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
1 1