Ga naar inhoud
Hannus1986

Parkeersensoren voor

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei BvE:

Bij mij werken ze goed, bij ongeveer de snelheid van 20 km doen ze het niet meer.

Er zit een schakelaar op die als ze actief zijn fel branden, en uitgeschakeld flauw branden.

Ben benieuwd welke garage ze ingebouwd heeft kan ik de mijne contact met ze op laten nemen.  Kunnen ze wat leren van elkaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎4‎-‎4‎-‎2017 om 21:28 zei MarkS:

Ben benieuwd welke garage ze ingebouwd heeft kan ik de mijne contact met ze op laten nemen.  Kunnen ze wat leren van elkaar. 

Op ‎4‎-‎4‎-‎2017 om 21:28 zei MarkS:

Vakgarage Tiel (Kooijman Kia dealer)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook parkeersensoren aan de voorkant in laten bouwen. Het geluid is eerder te hard dan te zacht. Verder zijn ze vrij gevoelig, d.w.z. ze beginnen al snel te piepen, ruim voordat je ergens tegen aan rijdt. Maar goed, dat is beter dan te laat. In mijn vorige auto werkte dit beter. Alles bij elkaar ben ik toch wel blij met deze optie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4-4-2017 om 18:21 zei MarkS:

Ik heb de parkeersensoren voor ook apart in laten bouwen. Echter gaan ze niet automatisch uit boven een bepaalde snelheid. Is al 3 keer terug geweest bij de garage. Zij kunnen het tot nu toe niet voor elkaar krijgen dat ze automatisch uit gaan.

Is dit bij iemand op dit forum wel gelukt?

Ben benieuwd naar jullie reacties 

MarkS

Ik heb hetzelfde probleem. Blijven piepen bij felle regen bijv. Dus snelheidsafhankelijke uitschakeling werkt niet. Na reclameren worden nu originele Kia sensoren ingebouwd. Ben benieuwd of probleem nu opgelost wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb ze ook laten inbouwen bij Kia dealer Kerres te Kerkrade met snelheidsafhankelijke uitschakeling en nog een extra schakelaar om ze in of uit te schakelen, werkt prima maar zijn inderdaad erg gevoelig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben blij dat ik er geen last van heb, alles werkt tot mijn tevredenheid :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn nieuwe Niro opgehaald op 01-09-2017, met voorsensoren. Worden niet uitgeschakeld boven de 20 km per uur. Eén groot piepfestijn. Dus maar met de schakelaar uitgezet. Heb vrijdag 8 september afspraak bij dealer Blokhuis Harderwijk. Hoop dat ze het sneller oplossen dan bij MarkS. Afgezien daarvan: wat is de Niro een heerlijke auto (hiervoor Skoda Yeti 103.000 fijne kilometers). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei Arnold Niro:

Haha, nee: ook als geen bumper in zicht is reageren de sensoren.

Mijn ervaring met sensoren achter is dat deze reageren op (zware) regenval en zeker sneeuw.

Als dit ook bij front sensors gebeurt is dit genoeg om sterre(n)-gek van te worden als deze niet (automatisch) uitschakelen.

Sorry voor de haakjes maar Nederlands is niet min goedste vak :no:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen vrijdag heeft Kia dealer Blokhuis Harderwijk het opgelost: de voorsensoren schakelen nu wel automatisch uit boven de 20 Km p.u. Het was een lastige klus (zie ook de bijdrage van MarkS): ons werd gezegd dat het ongeveer een uurtje zou duren. Dus wij bleven in de zaak wachten. Na 2,5 uur heb ik aan de monteur gevraagd wat zijn verwachting was. Hij durfde er geen uitspraak over te doen. Hij zei dat het de eerst keer was dat hij dit deed. We hebben toen gebruik gemaakt van het aanbod om een leenauto mee te krijgen. Aan het eind van de dag de auto opgehaald. Bij het wegrijden bleek dat het niet goed was. De monteur was er nog, en zei dat een draadje geen goed contact maakte. Nam de auto weer mee naar de werkplaats. Na een kwartier had hij het probleem opgelost, en deed alles het goed. Het is een bosje electriciteitsdraad geworden onderin de auto linksboven de voetsteun. Maar gelukkig zit het niet in het zicht. En hebben we 7 jaar garantie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij heeft de garage de parkeersensoren aan de voorkant deze week aangesloten omdat het eerst niet lukte.

Mijn auto staat meestal in de garage. Als ik de auto ik de garage op contact zet (automaat staat in P) beginnen de parkeersensoren al te piepen. Als in de automaat vervolgens in R zet om achteruit de garage uit te rijden, blijven ze piepen.

Hebben jullie dat ook?

Ik had eigenlijk verwacht dat de voorsensoren alleen piepen als de automaat in D staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook voorsensoren .Als ik me niet vergis piepen ze, als de sensoren een object waarnemen binnen de kritische afstand. Ongeacht of je in D, R, of P staat. Soms wel irritant als je in een parkeergarage staat bijvoorbeeld en wilt wegrijden. Dan doe ik hem maar uit met het knopje. Ook wel (te) hard geluid vind ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is inderdaad irritant, als je je auto op contact zet begint hij al (vrolijk) te piepen.

Van mijn achtersensoren krijg ik gelukkig alleen gepiep als de automaat in R staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de sensoren ook in laten bouwen, bij mij worden ze pas geactiveerd door de R stand. Dus als het voor kritisch is moet ik eerst in de R en dan in de D. Lastig en merkwaardig dar dit bij anderen niet zo is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat vind ik ook raar: als je dus, bv in een parkeergarage vooruit rijdend op het muurtje of vangrail af rijdt, wordt er niets gedetecteerd, terwijl het juist o.a. voor zo'n situatie gemaakt is. Zie ook het handboek. Misschien nog eens een praatje met de dealer maken. Bij mij werkt het goed.

aangepast door Arnold Niro
Completeren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uur geleden zei Arnold Niro:

Dat vind ik ook raar: als je dus, bv in een parkeergarage vooruit rijdend op het muurtje of vangrail af rijdt, wordt er niets gedetecteerd, terwijl het juist o.a. voor zo'n situatie gemaakt is. Zie ook het handboek. Misschien nog eens een praatje met de dealer maken. Bij mij werkt het goed.

Daar zal ik inderdaad nog eens over gaan praten. Er is ooit door de dealer gezegd dat dit zoals het bij mij werkt goed is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb  de dealer hierop aangesproken.

Als je een optie bij een nieuwe auto bestelt dan mag je verwachten dat het comfortabel werkt. Zeker als je in een garage staat, begint het piepfestijn al als je de sleutel in het contact doet.

Ook bij een verkeersdrempel of bij het aansluiten bij een voorganger bij de verkeerslichten hoor je onnodig gepiep maar dat vind ik minder erg.

Ik zou wel willen dat - net als bij andere merken - je de voorsensoren aanzet alleen als je ze nodig bent. Dat betekent dat de schakelaar links onder het stuur andersom zou moeten werken (staat standaard uit in plaatst van standaard aan).

Nu beweert de dealer dat dat niet mogelijk is omdat de sensoren gecalibreerd zijn en na elke stroomonderbreking opnieuw moet gecalibreerd en dat dat problemen met het geheugen oplevert. Raar verhaal....... Daarom ben ik begonnen te zoeken naar documentatie van de sensoren maar dat lijkt lastig te vinden.

Wordt vervolgd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zet ze ook vaak uit.. achteraf het advies van hier moeten nemen: Niet doen.

Aan kunnen zetten als ik ze nodig heb zou inderdaad al beter zijn dan altijd uit moeten zetten. In de garage boeit het me nog niet zo, daar ben ik zo weg, maar in file is het een drama ding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Parkeersensoren aan de voorkant???

Wat moet je ermee?

Aan de achterkant vind ik het een handig hulpmiddel 

samen met de camera.

Maar de voorkant kan ik goed inschatten.

Persoonlijke mening natuurlijk.

Gr Jan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet iedereen is overal even goed in :wink:

Ondanks dat ik vrij lang ben kan ik niet zien wat er zegmaar een halve meter rond de voorbumper staat. Dat komt door de relatief hoge motorkap die het zicht aan de voorkant beperkt. Dan wordt het in mijn geval gokken en schatten waar ik geen zin in heb met een nieuwe auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij zijn ook de parkeersesoren voor ingebouwd. Weet iemand of deze ook zachter kunnen?  Jemig wat maken deze een herrie :shock:  Het is maar een simpel knopje en ik wilde hem al helemaal uitzetten. Maar hij gaat standard steeds aan na elke autorit. 

Ik zou ze graag zachter willen hebben of standard uit en ik zet het wel aan als ik het nodig heb. 

Weet iemand of dit mogelijk is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weggegooid geld die dingen.heb er ook 450 euro aan uitgegeven omdat mijn vrouw ze graag had. Ze piepen te pas en te onpas. Inderdaad als je de auto start begint het gepiep al meteen terwijl de auto nog in de P staat.  Boven de 27 km per uur schakelt het systeem uit. Stop je bij een verkeerslicht, begint het gepiep omdat de trottoir band langs de auto hoog is. Verkeersdrempels = piepen. Gek wordt ik ervan. Daarom zet ik hem uit, meteen nadat de auto is gestart. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij zit "de pieper" bij de linkerknie IN het zekeringen kastje.  Een keer gevraagd of dat zachter kon had de WPchef geen oplossing omdat hij geen zachtere piepers had :no:

Werkplaats ingelopen en met monteur besproken....   nee..geen zachtere pieper maar als je tape op de pieper niet erg vindt kunnen we wel wat doen.... ik plak steeds een reepje tape op de pieper - waar geluid uitkomt - en ik blijf doorplakken tot je het geluid hard/zacht genoeg vindt.  plak,plak,plak,plak...okeeeeeeeeee  opgelost  :walkman:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen