AppleCar Play
3 3

128 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

kijk op zijn bericht in het forum Preston.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben vrijdag langs de dealer geweest en heb zowel de CC update als Apple CarPlay ontvangen. En een lekkere kop koffie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb maandag update ontvangen maar zie geen apple car play,ook niet met snoertje,wat doe ik niet goed ???ook niet bij connectiviteit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei dietze:

ik heb maandag update ontvangen maar zie geen apple car play,ook niet met snoertje,wat doe ik niet goed ???ook niet bij connectiviteit

Mogelijk heb je alleen de cc update gehad, en niet voor de media. Kijk dan even terug in dit draadje en vergelijk dat met de software-versies die je er zelf op hebt staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei dietze:

Je ziet CarPlay alleen met aangesloten iPhone.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6/28/2017 om 22:48 zei dietze:

Hallo Dietze,

Je moet CarPlay uiteraard eerst instellen, maar als de connectiviteit niet herkent wordt...dan is in vele gevallen de kabel de boosdoener.

Gebruik je een originele Apple Kabel (of in elk geval een MFI goedgekeurde kabel)? De goedkope kabeltjes bieden vaak alleen 'opladen' en geen 'datatransfer' (datatransfer is noodzakelijk voor CarPlay).

Probeer even je originele Apple kabel, als die wel werkt...dan hoef je niet perse een nieuwe dure Apple kabel te kopen, maar je kunt maar beter wel een MFI (door Apple goedgekeurde) kabel kopen. 

Succes !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei JosV:

Hallo Dietze,

Je moet CarPlay uiteraard eerst instellen, maar als de connectiviteit niet herkent wordt...dan is in vele gevallen de kabel de boosdoener.

Gebruik je een originele Apple Kabel (of in elk geval een MFI goedgekeurde kabel)? De goedkope kabeltjes bieden vaak alleen 'opladen' en geen 'datatransfer' (datatransfer is noodzakelijk voor CarPlay).

Probeer even je originele Apple kabel, als die wel werkt...dan hoef je niet perse een nieuwe dure Apple kabel te kopen, maar je kunt maar beter wel een MFI (door Apple goedgekeurde) kabel kopen. 

Succes !

Hoi,

bedankt voor info,werkt ook niet met Apple kabel,ga volgende week bij de dealer langs,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschijnlijk volledig overbodig maar toch voor alle zekerheid een link naar Apple waar de eisen mbt carplay te lezen zijn:

https://support.apple.com/nl-nl/HT205634

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vandaag bij dealer en alleen CC update gehad en nu ook car play en werkt prima

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu mijn Niro ook voorzien is van de laatste update beschik ik ook over Apple CarPlay. Ik heb daar een paar vragen over, en wie weet zijn er wel meer vragen voor Apple CarPlay dan kunnen die aan dit topic worden toegevoegd.

1. Ik maak gebruik van een hotspot zodat de Niro navigatie mijn telefoon 3/4G verbinding gebruikt. Werkt dit nog steeds zo wanneer je gebruikt maakt van Apple CarPlay? Met andere woorden blijft je iPhone verbonden via de hotspot EN de kabel, of stopt de hotspot er mee? (Dat laatste is wat ik denk) Dus is het HOTSPOT en KABEL, of is hotspot OF kabel?

2. Deze vraag heeft eigenlijk te maken met vraag 1. Stel dat ik de iPhone heb aangesloten als Apple CarPlay (met kabel dus) maar ik besluit toch om de ingebouwde navigatie te gebruiken, komt dan nog steeds de verkeersinformatie binnen?

3. wat is jullie ervaring van Apple CarPlay in het algemeen op de Niro?

4. Nog handige tips voor Apple CarPlay in de Niro?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard heb ik dat gedaan en toen werd ik er niet vel wijzer van. Inmiddels een langer stuk gereden en in eerste instantie werkte de wifi niet wanneer de iPhone bedraad was aangesloten. Wat bleek? De kia maakte niet automatisch verbinding met mijn hotspot die gewoon aan stond. Na het uitschakelen en weer inschakelen van de hotspot op mijn iPhone kwam de verbinding wel tot stand. Het antwoord op mijn vraag is dus, dat de wifi gewoon verbind wanneer de iPhone bedraad is aangesloten. 

Wel vind ik het nog onduidelijk of en waar het kia navigatie systeem z’n verkeersinformatie vandaan haalt. Ik zal er eens mee spelen op/in een drukke ochtend spits.

Verder ben ik nog niet onder de indruk van Apple CarPlay. Moet mezelf er toch eens wat verder in verdiepen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei chippie777:

Uiteraard heb ik dat gedaan en toen werd ik er niet vel wijzer van. Inmiddels een langer stuk gereden en in eerste instantie werkte de wifi niet wanneer de iPhone bedraad was aangesloten. Wat bleek? De kia maakte niet automatisch verbinding met mijn hotspot die gewoon aan stond. Na het uitschakelen en weer inschakelen van de hotspot op mijn iPhone kwam de verbinding wel tot stand. Het antwoord op mijn vraag is dus, dat de wifi gewoon verbind wanneer de iPhone bedraad is aangesloten. 

Wel vind ik het nog onduidelijk of en waar het kia navigatie systeem z’n verkeersinformatie vandaan haalt. Ik zal er eens mee spelen op/in een drukke ochtend spits.

Verder ben ik nog niet onder de indruk van Apple CarPlay. Moet mezelf er toch eens wat verder in verdiepen.

Navigatie haalt de info van de hotspot of via de TA van de radio. Voor de laatste mogelijkheid moet je wel een zender hebben die dit uitzendt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is de bedoeling van de hotspot dat de navigatie van de Niro de data van TomTom gebruikt, dat is nl waar ze mee adverteren. De TA van de radio wordt gebruikt wanneer er geen hotspot is, althans zo heb ik het begrepen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei chippie777:

Volgens mij is de bedoeling van de hotspot dat de navigatie van de Niro de data van TomTom gebruikt, dat is nl waar ze mee adverteren. De TA van de radio wordt gebruikt wanneer er geen hotspot is, althans zo heb ik het begrepen.

precies zoals ik al zei. Met gebruik hotspot krijg je snel en de meest recente info. Bij gebruik van de TA functie ben je afhankelijk van de zender en de snelheid van aanleveren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13 juli 2017 om 20:58 zei chippie777:

Nu mijn Niro ook voorzien is van de laatste update beschik ik ook over Apple CarPlay. Ik heb daar een paar vragen over, en wie weet zijn er wel meer vragen voor Apple CarPlay dan kunnen die aan dit topic worden toegevoegd.

1. Ik maak gebruik van een hotspot zodat de Niro navigatie mijn telefoon 3/4G verbinding gebruikt. Werkt dit nog steeds zo wanneer je gebruikt maakt van Apple CarPlay? Met andere woorden blijft je iPhone verbonden via de hotspot EN de kabel, of stopt de hotspot er mee? (Dat laatste is wat ik denk) Dus is het HOTSPOT en KABEL, of is hotspot OF kabel?

2. Deze vraag heeft eigenlijk te maken met vraag 1. Stel dat ik de iPhone heb aangesloten als Apple CarPlay (met kabel dus) maar ik besluit toch om de ingebouwde navigatie te gebruiken, komt dan nog steeds de verkeersinformatie binnen?

3. wat is jullie ervaring van Apple CarPlay in het algemeen op de Niro?

4. Nog handige tips voor Apple CarPlay in de Niro?

Ik het voor je uitgeprobeerd. Hier de antwoorden:

1. Hotspot werkt ook als je gebruik maakt van CarPlay.

2. Je krijgt zelfs een bliepje als je in de buurt van een flitspaal komt zonder dat je de navigatie aan hebt. De navigatie blijft op de achtergrond gewoon werken(nee geen stem) je ziet deze alleen niet. Kan wel gewoon ingeschakeld worden terwijl je iPhone aan de kabel zit.

3. Voordelen:

- Je hebt een gewone stembesturing. Dit werkt niet zonder CarPlay of Android auto.

- Je knoppen op het stuurwiel werken gewoon. Je hoeft dat niet te doen via het scherm.

- Elke willekeurige muziek kan je afspelen. Je bent niet gebonden aan bepaalde Apps. Alleen kan je dan niet altijd alles bedienen vanaf het stuur.

- Navigatie via de iPhone heeft als voordeel dat je vaak thuis het adres al ingevoerd hebt en dat niet in de auto hoeft te doen.

(vaak via mail als bestemming in te voeren)

Nadelen:

- Navigatie werkt goed, maar is niet erg uitgebreid. De ingebouwde navigatie werkt beter. Zelf gebruik ik echter wel altijd de navigatie van Apple.

- Je hebt geen keuzemogelijkheid qua navigatie. Dat vind ik zelf het grootste minpunt.

- De navigatie gebruikt niet het scherm tussen de klokken. Dat doet de standaard navigatie wel.

4. Handige tips heb ik verder niet. CarPlay werkt vrij simpel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels weer wat verder met het gebruik van Apple CarPlay en wifi hotspot. Voor waarschuwingen bij flitspalen moet je dat natuurlijk  wel aanzetten in het instellingen menu van de navigatie :-) Ik heb nog niet meegemaakt dat er verstoring op de route zijn, ben heel benieuwd of de navigatie automatisch een andere route berekend.

Ik heb inmiddels ook de verkeersinfo zien werken. Het wordt kort weergegeven dat hij online verkeersgegevens ophaalt dan weet je dat je wifi verbinding werkt. En zoals al eerder aangegeven, je wifi hotspot op je iPhone aanlaten staan heeft geen zin. Je moet hem echt een keer uit en weer aanzetten wanneer je weer in de auto gaat zitten anders wordt er niet automatisch verbonden.

Muziek werkt echt super via Apple CarPlay, zeer duidelijk scherm met al je muzieklijsten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels ook de update gehad en de Apple CarPlay zit erop. Werkt prima maar het is niet zo uitgebreid als je zou verwachten. Muziek is echt super, maar het navigeren vind ik in vergelijking met de standaard navigatie een beetje tegenvallen, maar goed het kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het in een ander topic ook al gemeld maar voor de volledigheid ook hier.

Wanneer je de hotspot op je iPhone aan laat staan komt de connectie met je iPhone de volgende keer niet automatisch tot stand met je Kia. Ik heb toen aangegeven dat dit alleen lukt door de hotspot uit en weer aan te zetten. Echter het is iets eenvoudiger: Zodra je contact van je kia aan staat is het voldoende om naar je hotspot instellingen te gaan op je iPhone. Zodra je daar bent zie je de kia direct verbinden. Uiteraard hoef je die pagina niet open te laten staan als de verbinding er eenmaal is. Dus uit en weer aanzetten is niet nodig en scheelt weer een stapje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nadat mijn Samsung uitviel ben ik overgestapt naar een iphone. Dus van Android auto naar Apple carplay....
https://www.kia.com/us/k3/content/media/downloads/technology/apple-carplay/Kia-Apple-CarPlay.pdf

Dat is even wennen. Scherm ziet er bij Apple beter uit, maar Android Auto heeft meer infromatie zoals tijdswinst of verlies bij elke straat die je kruist. Dus als je afslaat geeft het scherm direct de extra rijtijd aan.
Dat kent carplay niet, en gaf wel extra mogelijkheden om vertragingen te ontlopen. Alternatieven bij vertsoppingen op mijn route krijg ik bij carplay gelijk aan AA aangeboden.
Siri en Ok Google ontlopen zich niet zoveel. men geeft aan dat Siri nog niet zo goed werkt, maar bij OK Google heb ik me toch ook dikwijls gestoord omdat google mij niet kon helpen.
IOS11 gaf aan dat er speedlimits aangegeven zouden worden, maar dat blijkt net zoals de omchrijving al aangeeft in Amerika te zijn, want in nederland kent men dat nog niet. Dus klaarblijkelijk zijn er per land extra features mogelijk

Wel bemerk ik bij beiden dat ondersteuning over wat je allemaal aan commando's kunt geven moeizaam traceerbaar is op internet. 
Dus overstappen geeft weer een geheel andere user interface, sommige zaken mis je uit AA, maar ik denk dat beide platformen komende tijd evolueren naar volledige navigatie hulpmiddelen.
De agenda uit IOS kan ik zo opvragen, de eerste dagen worden zo opgelezen, dat is weer een aparte mogelijkheid:-) Als ik van daaruit weer makkelijk de navigatie kan starten zou dat mooi zijn. Bijvoorbeeld 01-12-0217 afspraak om 12:00 u afspraak bij X. De afspraak word voorgelezen en ik kan meteen vragen om de navigatie te starten.. Of dat al mogelijk is weet ik nog niet.

Spotify wordt goed ondersteund op carplay, wel ga ik binnenkort 3 maanden apple musci proberen voor 0,99 euro.... Dat geeft een betere integratie.
Wil je eens kijken naar alternatieven voor de KIA navigatie, kan ik beide aanraden om te testen. Carplay kan zo vanaf je iphone, Android auto moet je zelf downloaden via apkmirror en instaleren via een omweg...

Als ik Siri start op de iphone komen er uiteindelijk voorbeelden van wat ik kan vragen, maar of deze allemaal door carplay worden ondersteund?

Zijn er nog carplay gebruikers met nuttig tips, is het misschien leuk om deze thread er voor te gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goeie objectieve review! 

Op je iPhone kun je in je agenda een locatie toevoegen. Als je de locatie hebt ingevuld kun je ook gemakkelijk de reistijd bekijken in je agenda en een melding ontvangen als het tijd is om te vertrekken. Gebruik je CarPlay, dan wordt automatisch de navigatie gestart zodra je je iPhone aan je systeem verbindt. (dit niet uit eigen ervaring, mijn carplay met een Kia Niro er omheen arriveert donderdag)

Wel heb ik de ervaring dat de assistent van Google vaak beter werkt dan die van Apple. Wil je in Siri Google gebruiken roep dan "Google" voor je vraag. Hij put dan uit de Google info in plaats van uit de MS info. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben de Niro inmiddels voor de deur staan dus nu kan ik alle speeltjes uitproberen. Lekkere auto trouwens. Het is even wennen aan alle knoppen, mogelijkheden en opties en heb meteen een opmerking over CarPlay vs Spotify.

Jij geeft in de openingspost aan "Spotify wordt goed ondersteund op carplay". Dat is inderdaad zo, maar kun je het ook bedienen met Siri? Mij lukt dat niet en aangezien we met de hele familie op Spotify zitten heb ik geen trek in de overstap op Apple Music als dat niet strikt noodzakelijk is..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee,met siri kun spotify niet bedienen alleen Apple music dat nu het vervelende aan apple alleen hun eigen app's krijgen ondersteuning.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-12-2017 om 23:31 zei wimkia:

Android auto moet je zelf downloaden via apkmirror en instaleren via een omweg...

Kan je mij uitleggen hoe dat moet op de IPhone of een linkje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
3 3