Ga naar inhoud
gvdijk23

AppleCar Play

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Brat Pit:

We hebben de Niro inmiddels voor de deur staan dus nu kan ik alle speeltjes uitproberen. Lekkere auto trouwens. Het is even wennen aan alle knoppen, mogelijkheden en opties en heb meteen een opmerking over CarPlay vs Spotify.

Jij geeft in de openingspost aan "Spotify wordt goed ondersteund op carplay". Dat is inderdaad zo, maar kun je het ook bedienen met Siri? Mij lukt dat niet en aangezien we met de hele familie op Spotify zitten heb ik geen trek in de overstap op Apple Music als dat niet strikt noodzakelijk is..

Nee voor siri moet je overstappen naar apple music. je kunt dat eerst 3 maanden proberen voor 0,99 euro....
Ik heb nu Spotify voor 3 maanden voor 0,99 euro, maar ga toch naar apple denk ik. Thuis hebben we beide een iphone en ipads. En een Apple Tv 3 gen in woonkamer en slaapkamer.  Dan is het totaal concept wel heelm goed...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 uur geleden zei Murcielaygo:

Android Auto kun je niet installeren op een iPhone...

Klopt helemaal, dacht dat er voor niet Apple Apps een omweg was, verkeerd gelezen dus:x

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De omweg betreft het installeren van Android Auto binnen de Benelux; dat is eigenlijk afgeschermd.

CarPlay zit ingebouwd in iOS. De apps moeten een speciale extensie ingebouwd hebben, net als voor een Apple Watch.
En die apps moet Apple goedkeuren, wat ze alleen bij heel specifieke app-categorieën doen, die liefst ook niet concurreren met hun eigen apps...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag eens gereden met Apple CarPlay. Moet zeggen dat het sinds de update van Apple van afgelopen week behoorlijk goed werkt. Apple CarPlay heeft nu ook rijbaan begeleiding, net als de ingebouwde navigatie. Behoorlijk nauwkeurig. Neem de A4 “achter” Delft langs, die zit nog steeds niet in de ingebouwde navigatie van de Niro, maar bij Apple CarPlay wel. Net als de A1 bij Amsterdam, daar is veel veranderd maar het klopt behoorlijk.

Persoonlijk vind ik de ingebouwde navigatie (veel) mooier maar dat de kaarten van de Apple CarPlay veel meer up to date zijn vergoed veel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spotify werkt geweldig net Carplay maar idd niet met Siri. Maar ik heb jaren een iPod gebruikt en daar heel veel van mijn afspeelijsten opgezet met iTunes van Apple. Omdat ik een abo hem op iMatch staan al die afspeelijsten ook op Apple Music. En dat werkt op Siri. Dus ik kan al die muziek met Siri. Ik heb er echt blij mee maar gebruik desondanks ook vaak Spotify

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nieuwtje.

Afgelopen zondag (28-01) is versie 2.18.20 van WhatsApp uitgekomen en die ondersteunt nu ook AppleCar Play. Als je die WhattsApp versie op je iPhone hebt staan dan verschijn hij automatisch ook op je dashboard.

Meer over het hoe en wat is, onder andere, HIER te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad leuke gimmic maar echt super is het nou ook weer niet. Zou mooi zijn wanneer Waze en Flitzmeister zouden werken op Apple CarPlay. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inderdaad leuke gimmic maar echt super is het nou ook weer niet. Zou mooi zijn wanneer Waze en Flitzmeister zouden werken op Apple CarPlay. 
even een boze brief aan de directie van Apple.... op de Samsung s7 werkt waze wel met Android auto

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden zei Haldadir:

even een boze brief aan de directie van Apple.... op de Samsung s7 werkt waze wel met Android auto

Ik hoor veel mensen over Waze. Wat is daar het voordeel van t.o.v. bijvoorbeeld apple maps?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik hoor veel mensen over Waze. Wat is daar het voordeel van t.o.v. bijvoorbeeld apple maps?
Ik vind het sociale erg prettig..... Heb je file met 1 druk meld je die en de chauffeurs achter je worden gewaarschuwd... zelfde geldt voor flitsers plus mijn kinderen hebben het navigatie ingesproken voor me.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nu Whatsapp 2.18.20 versie maar die komt niet voor in carplay bij me???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 uur geleden zei Haldadir:

even een boze brief aan de directie van Apple.... 

Ja, daar zullen ze bij Apple flink van schrikken..:no:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, daar zullen ze bij Apple flink van schrikken..:no:
Sarcasme is lastig in een bericht ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden zei wimkia:

Ik heb nu Whatsapp 2.18.20 versie maar die komt niet voor in carplay bij me???

Hoewel ik alles altijd update, lukte he bij mij ook niet. Er bleek toch nog een update van IOS te zijn, hierna laadde de laatste versie van WhatsApp ook en hatsjikkedee! WhatsApp in de Niro. 

Je kunt ook even kijken op de iPhone zelf bij instellingen, CarPlay onder Kia. Als hij daar staat moet hij ook in de auto zichtbaar zijn. In de auto kun je ook swipen, vergeet dat niet :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Brat: Ik heb toch echt IOS 11.2.5 als laatste versie draaien...... en de laatste Whatsapp. Herstart wijzigd ook niets. Raar..
Carplay instelling op Iphone 6S laten ook alles zien zonder Whatsapp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist mijn iPhone 6 geüpdatet:

Whatsapp staat nu bij de Carplay apps.

Als eerste de iPhone een update gegeven: instellingen -> algemeen -> software update -> ios 11.2.5 (iPhone geeft aan als er een update is)

Daarna de app store geopend en alle apps geüpdatet. Bij mij kwam pas een nieuwe WhatsApp update tevoorschijn na het updaten van de ios.

ios versie: 11.2.5

whattsapp versie: 2.18.20

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat mijn IOS al bij was en Whatsapp uptodate heb ik uiteindelijk Whatsapp verwijderd. Alle data staat toch in Icloud. Na herinstallatie en restore data staat Whatsapp nu wel in Carplay.
Dus het kan zijn dat je deze handeling moet uitproberen. Nu afwachten in hoeverre Whatsapp verder ontwikkeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kun je bij Whatsapp in Apple Carply ook met zelf ingesproken tekst antwoorden?

Ik gebruik zelf Android Auto en moet zeggen dat het een leuke gimmick is dat de Whatsapp berichten vanzelf worden voorgelezen in verbazend goed Nederlands. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Derrek:

Kun je bij Whatsapp in Apple Carply ook met zelf ingesproken tekst antwoorden?

Ik gebruik zelf Android Auto en moet zeggen dat het een leuke gimmick is dat de Whatsapp berichten vanzelf worden voorgelezen in verbazend goed Nederlands. 

Ja, de tekst word voorgelezen en je kunt net als android auto tekst oplezen als bericht...
Soms gaat dat niet geheel goed, maar dat is bij AA niet anders... Dan kies je voor verwijderen, wijzigen of verzenden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei wimkia:

Soms gaat dat niet geheel goed, maar dat is bij AA niet anders... 

Algemeen Beschaafd Brôabaants zeker? :)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 1-2-2018 om 23:30 zei Brat Pit:

Algemeen Beschaafd Brôabaants zeker? :)

Alaaf :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

wij gebruiken zowel Apple carplay als Android Auto in onze Niro. Ik met de iPhone en mijn vrouw met haar LG Google. Als we samen rijden kiezen we welke we toepassen. Heerlijk. Gezegend zij die Apple carplay én AA tot hun beschikking hebben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen