Ga naar inhoud

Trillen / stuiteren op asfalt


Andries

Aanbevolen Berichten

9 uur geleden zei Andries:

De monteurs die voor Kia-dealers werken, zijn toch ook 'gecertificeerd'?

Ik begrijp dat de dealer het probleem (eindelijk) heeft laten escaleren naar de importeur en dat is wel de juiste procedure. Dit zijn doorgaans ervaren monteurs in dienst van de importeur en hebben de mogelijkheid om direct met de fabriek te overleggen. Het is een laatste stap en als zelfs deze monteur er niet uit komt dan kan de koop ontbonden worden en dan krijg je je geld terug... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo leden, ik heb ook 'n nieuwe rio first edition , zaterdag 'n ritje gemaakt

van 250km , de auto rijdt perfect zowel op de snelweg alsop binnenwegen.

Het geluid van het motortje moet je effe aan wennen met accelereren.

Maar op snelheid gaat het perfect , trekt vlot en heeft goed koppel.

Voor zover ben ik tevreden.

Grtjs afz. Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 6 maanden later...

Dit issue is eindelijk opgelost (met de eer aan mijzelf).

Afgelopen weekend heb ik de Michelin banden vervangen door Continental banden, voor eigen rekening (€ 500,-).
Ik kon de Michelin banden nog inruilen, welke nu worden verkocht als tweedehands, wat de pijn heeft verlicht naar € 400,-.

Snel vergeten en nu lekker genieten! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo dan! Ik zou de rekening alsnog bij de dealer declareren.

Nieuwe banden horen niet op eigen rekening vervangen te worden in zo'n korte tijd.

Ze zullen ongetwijfeld het aantal gereden kilometers als afschrijving willen hanteren maar dan nog scheelt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 14-11-2017 om 10:54 zei Andries:

Dit issue is eindelijk opgelost (met de eer aan mijzelf).

Afgelopen weekend heb ik de Michelin banden vervangen door Continental banden, voor eigen rekening (€ 500,-).
Ik kon de Michelin banden nog inruilen, welke nu worden verkocht als tweedehands, wat de pijn heeft verlicht naar € 400,-.

Snel vergeten en nu lekker genieten! :-)

Toch begrijp ik dit niet helemaal. De dealer komt er niet uit en heeft dit probleem/deze klacht geescaleerd naar de importeur. Toch?

Is de (externe) monteur van KMNL geweest en wat heeft die dan gedaan? Het kan toch niet zo zijn dat KNML je in de kou heeft laten staan?

Of toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 10 maanden later...

hallo ik heb een kia sorento model 2017 ook ik had last van trilingen na een jaar zoeken met de garage zijn we er op gekommen lag aan de banden kumho 

nu hebben ze gezien dat mijn 3 banden aan de binne kant klaar stonden om te springen een fabriksfoutje zeggen ze nu dus al bij al ik heb nu grote twijfel aan het merk kumho 

we hebben er dan 4 nieuwe banden op gelecht en raar maar waar de trilling is voledig wel en de wagen rijd 300% beter 

D7C1CBCB-018F-4600-9F4A-FE9578EC9B76.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opzich zijn Kumho banden niet verkeerd hoor, het is iig geen typisch b-merk. Echter zal iets als slijtage en wss in dit geval de kwaliteitscontrole/consistentie soms verschillen.

Kia hanteert op de Rio zowel Michelin als Kumho, afhankelijk van de uitvoering wss.

Een paar jaar terug kregen we de tip om Hankook te gebruiken van een monteur, als autoliefhebber, had ik er nog nooit van gehoord maar nu een grote speler op de bandenmarkt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn best veel trillingen die vanuit de banden komen. Ik weet niet hoeveel kilometer U met deze banden gereden heeft??

Maar wat ik op de foto zie is duidelijk breuk in de koordlagen van de band. 

Jammer dat er niet een stukje profiel te zien is van de band.

Maar ik zou zeer zeker bij mijn dealer of waar U de banden gekocht heeft mijn beklag doen.

Tenslotte is degene die de banden aan U heeft verkocht degene die dit met Kumho moet regelen.

En het zou Kumho sieren als het geen garantie is toch minimaal een redelijk bedrag aan U als goodwill te geven.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, Rox zei:

Opzich zijn Kumho banden niet verkeerd hoor, het is iig geen typisch b-merk. Echter zal iets als slijtage en wss in dit geval de kwaliteitscontrole/consistentie soms verschillen.

Kia hanteert op de Rio zowel Michelin als Kumho, afhankelijk van de uitvoering wss.

Een paar jaar terug kregen we de tip om Hankook te gebruiken van een monteur, als autoliefhebber, had ik er nog nooit van gehoord maar nu een grote speler op de bandenmarkt

Nee dat geloof ik ook niet Kumho een slecht bandenmerk is. Maar als ik de band op de foto zie is dit toch minimaal een fout in de band.

Als het de buiten kant was zou er nog een stoeprand geraakt kunnen zijn.

Maar ik zou dit toch kenbaar maken bij mijn leverancier en weet bijna zeker dat dit door Kumho gewaardeerd word.

Stel je voor dat hier een klapband van gekomen was en de auto was aan een technisch onderzoek onderworpen.

waren die banden ook naar voor gekomen ik weet zeker dat U leverancier en Kumho daar niet blij mee zouden zijn geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 jaar later...
On 11/14/2017 at 10:54 AM, Andries said:

Dit issue is eindelijk opgelost (met de eer aan mijzelf).

Afgelopen weekend heb ik de Michelin banden vervangen door Continental banden, voor eigen rekening (€ 500,-).
Ik kon de Michelin banden nog inruilen, welke nu worden verkocht als tweedehands, wat de pijn heeft verlicht naar € 400,-.

Snel vergeten en nu lekker genieten! :-)

Ik zou toch de monteur/expert van de importeur hebben afgewacht, hoe vervelend en lang het dan ook duurt.

Nu 400 euro armer voor een probleem dat toch echt door de leverancier moet worden opgelost.

Ik ben lid van de consumentenbond, heb al vaker hun expertise kunnen gebruiken bij meningverschil met garage.

Je kan dan ook standaard bezwaarbrieven downloaden en gebruiken om geschil aan te kaarten.

En indien echt nodig, dan nemen hun het van je over.

Heeft me best al wat geld bespaart gelukkig.

Nu erg tevreden met huidige garage dus niet nodig, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...