Ga naar inhoud

Led koplampen


Sunshine

Aanbevolen Berichten

en, zit ik me te bedenken; als je Led's gaat plaatsen, dan is de stroomafname fors minder. Heeft dat geen gevolgen voor het info systeem die denkt dat er een lamp kapot is??

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden zei Tsjieko:

Hi,

ik ben binnekort in het bezit van een Kia picanto First edition 2018 en ik vroeg mij af welke leds hier het beste inpassen. De koplampen van de First edition zijn namelijk al uitgerust met led dagrijverlichting maar ik zou ik graag ook led willen met mijn kleine en grote licht. Iemand hier ervaring mee ? 

 

IMG_3231.PNG

IMG_3232.PNG

Ik heb met deze modellen goede ervaring, in je boekje staat welk model je nodig hebt, ik had H7 nodig en rij er nog steeds mee:

https://nl.aliexpress.com/item/Car-LED-Headlights-H8-H9-H4-H11-H7-LED-Head-Lamp-Fog-Light-50W-6500K-CSP/32767886797.html?spm=2114.13010608.0.0.Z8JV6C

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei de Hunter:

en, zit ik me te bedenken; als je Led's gaat plaatsen, dan is de stroomafname fors minder. Heeft dat geen gevolgen voor het info systeem die denkt dat er een lamp kapot is??

Dat is alleen als je auto canbus heeft, mijn pico uit '15 heeft dat gelukkig niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 minuten geleden zei Tsjieko:

Omdat ik blauw licht er veel mooier uit vind zien. Ik had hier boven gelezen dat het heel gemakkelijk was voor de picanto uit 2016, dus vroeg mij af of dit ook zo was bij het model uit 2018.

waarschijnlijk is dit net zo simpel als bij het vorige model 

als je maar de juiste lampen neemt

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 minuten geleden zei Tsjieko:

Omdat ik blauw licht er veel mooier uit vind zien. Ik had hier boven gelezen dat het heel gemakkelijk was voor de picanto uit 2016, dus vroeg mij af of dit ook zo was bij het model uit 2018.

Dan moet je Xenon nemen 8000K of hoger, geen LED.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zojuist onderstaande lampen van Osram geplaatst.

Het licht wordt niet super wit, probleem is dat het dimlicht van de nwe Picanto (met Led verlichting) voorzien is van een lens.

Deze lens is niet helder en geeft altijd een lichte gelige waas. Helaas....

Je hebt voor deze Picanto wel de HB3 nodig, zie onderstaande fotos. (oud en nieuw)

Wel geven deze lampen aanzienlijk meer licht en een langere lichtbundel. Ook lichten de verkeersborden/ witte lijnen op de weg duidelijk helderder op.

IMG_20180220_180817.jpg

IMG_20180220_181452.jpg

IMG_20180220_181830.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even ter aanvulling, voor het vervangen van de lamp aan de bestuurderszijde zijn enkele vingeroefeningen vooraf noodzakelijk.

Heb je dikke vingers, dan kun je het vergeten. De zekeringkast zit zo strak op het deksel van de koplamp dat dames vingers noodzakelijk zijn......

Denk dat de monteurs in de garage allemaal de andere kant op kijken als de chef vraagt wie even een HB3 wil vervangen bij een nwe Kia Picanto:5877dddc12e34_ek02(20):

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
Waarom zou je die slappe rubbers nemen terwijl er ook een orginele hogere dop is die 100% goed afsluit?

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...