Ga naar inhoud
Gast jossmitklm

Montage afneembare trekhaak Niro

Aanbevolen berichten

Je hebt gelijk KiaNiro,

Achteraf is, nu ik het weet, duidelijk te zien dat het niet helemaal goed zit met de trekhaak van gjcvro.

Je moet het maar even weten!

Als trekhakenleek valt er veel te leren bij de Niro, dat is me nu wel duidelijk:wacko:.

Bedankt voor de uitleg!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4-3-2018 om 19:53 zei xtra40:

Wij van de KCG (kia contact groep) lezen hier uiteraard mee en het valt ons op dat er nog wat word aangemodderd 

daar wij dit probleem met K.M.N.L (kia motors nederland) al eens hebben besproken vinden wij het ook erg vreemd dat hier niet echt duidelijk over is 

terwijl dit wel de bedoeling was 

Daarom word van de week de situatie nog eens besproken over het onderwerp trekhaken 

zo dat het nu eens goed duidelijk word voor een ieder en ook voor de dealers 

dus dit word vervolgd 

M.v.g de mannen Van de K.C.G

Beste mannen van de K.C.G.

We zijn nu (op 1 dag na) 2 maanden verder en ik ben nu toch wel heel erg benieuwd of  er inmiddels iets bij KIA NL is bereikt want dit hele gedoe rondom de trekhaken blijft maar door etteren.

HG.

Hans 

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels zit de Auto-Hak verticaal afneembare trekhaak onder mijn Niro. Ik ben zelf bij de montage geweest dus heb ook gezien hoe de trekhaak vast zit. De hoofdbalk waar de trekhaak in klikt past tussen de chassis balken. Er zitten wel passstukken op maar die staan haaks op de hoofdbalk. Dat kan niet torderen. Inmiddels getest met een aanhanger en fietsendrager. Alles voelde solide aan en geen gewiebel. Mocht je nog een keuze moeten maken voor een trekhaak dan kan ik deze aanbevelen. Kosten komen inclusief montage op €600-€700. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
7 uur geleden zei Martijn_B:

Inmiddels zit de Auto-Hak verticaal afneembare trekhaak onder mijn Niro. Ik ben zelf bij de montage geweest dus heb ook gezien hoe de trekhaak vast zit. De hoofdbalk waar de trekhaak in klikt past tussen de chassis balken. Er zitten wel passstukken op maar die staan haaks op de hoofdbalk. Dat kan niet torderen. Inmiddels getest met een aanhanger en fietsendrager. Alles voelde solide aan en geen gewiebel. Mocht je nog een keuze moeten maken voor een trekhaak dan kan ik deze aanbevelen. Kosten komen inclusief montage op €600-€700. 

Dat klinkt goed Martijn.

Ben wel benieuw hoe het met de afwerking van de beschermplaat gesteld is? Hoe ziet het gat eruit?

Kun je er een foto van plaatsen?

aangepast door Vince
Typfout
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heren, wij gaan binnenkort ook een afneembare trekhaak laten monteren.

we hebben even gewacht vanwege alle problemen, maar gaan het nu binnenkort doen.

ik heb redelijk vertrouwen in de autohak vanwege eerder genoemde posts, maar maak me toch wel zorgen over de looks van een afneembare trekhaak, hoe ziet het eruit als de haak niet gemonteerd is? Zou jullie zeer dankbaar zijn als jullie wat foto’s zouden kunnen plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij onderstaand topic vind je een paar duidelijke foto's.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden zei Ampeter:

Heren, wij gaan binnenkort ook een afneembare trekhaak laten monteren.

we hebben even gewacht vanwege alle problemen, maar gaan het nu binnenkort doen.

ik heb redelijk vertrouwen in de autohak vanwege eerder genoemde posts, maar maak me toch wel zorgen over de looks van een afneembare trekhaak, hoe ziet het eruit als de haak niet gemonteerd is? Zou jullie zeer dankbaar zijn als jullie wat foto’s zouden kunnen plaatsen.

Wijs besluit. Ik heb de Auto-Hak trekhaak voor de Niro in mijn handen gehad en het zag er bij het insteekgedeelte van de haak hetzelfde uit als bij mijn toenmalige GDW wiebel trekhaak. Zelfs de haak zelf met de knop met het slot zag er vrijwel hetzelfde uit. Het grote verschil was de ophanging zelf die wel direct op de chassisbalken geschroefd wordt waardor deze wel goed stijf is wat een enorm verschil is voor fietsdragers.

Het ging toen niet door omdat Kia toch besloot om mijn wiebel-GDW om te ruilen tegen een originele Mobis afneembare trekhaak (ook zeer tevreden over). Maar ik heb zoveel vertrouwen in de Auto-Hak dat ik nu een Auto-Hak afneembare trekhaak besteld heb voor een Picanto (model TA) die ik zelf onder de auto ga monteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ruim 3500KM gereden met 1300KG zware caravan achter "verbeterde" GDW trekhaak.

Geen centje pijn:clap: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
34 minuten geleden zei Roland2017:

lijkt me vrij normaal

om daarvoor te applaudiseren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden zei Roland2017:

Er waren toch vooral problemen met een fietsdrager.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden zei Roland2017:

Maar daar gaat het ook helemaal niet om. 

Aanhangers en caravans is ook niet het probleem. Dan maakt het niet uit of de haak centimeters heen en weer wiebelen tijdens het trekken. Daar merk je niets van.

Maar in Nederland (en Belgie) mag je verwachten dat je met een trekhaak ook veilig en comfortabel fietsen kunt vervoeren met een trekhaak. Dat heet het conformiteitsbeginsel. En daar schort het aan met die universele aangepaste wiebel trekhaken van GDW en Brink. Mobis en Auto-Hak zijn wel echt ontworpen en op maat gemaakt voor de Niro. GDW en Brink zijn inderdaad "AANGEPAST". Die zijn nl. te kort en worden met kunstgrepen verlengd naar de chassisbalken. Met andere woorden niet speciaal gemaakt voor de Niro. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Derrek:

Maar daar gaat het ook helemaal niet om. 

Aanhangers en caravans is ook niet het probleem. Dan maakt het niet uit of de haak centimeters heen en weer wiebelen tijdens het trekken. Daar merk je niets van.

Maar in Nederland (en Belgie) mag je verwachten dat je met een trekhaak ook veilig en comfortabel fietsen kunt vervoeren met een trekhaak. Dat heet het conformiteitsbeginsel. En daar schort het aan met die universele aangepaste wiebel trekhaken van GDW en Brink. Mobis en Auto-Hak zijn wel echt ontworpen en op maat gemaakt voor de Niro. GDW en Brink zijn inderdaad "AANGEPAST". Die zijn nl. te kort en worden met kunstgrepen verlengd naar de chassisbalken. Met andere woorden niet speciaal gemaakt voor de Niro. 

Dit topic gaat toch niet specifiek over fietsendragers:huh:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei Roland2017:

Dit topic gaat toch niet specifiek over fietsendragers:huh:

Maar wel over goede trekhaken en geen wiebel dingen:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei BvE:

Maar wel over goede trekhaken en geen wiebel dingen:-)

Van gewiebel heb ik geen last gehad:no:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minuten geleden zei Roland2017:

Van gewiebel heb ik geen last gehad:no:

Je bedoelt dat je het niet gemerkt hebt!

Dat kun je ook niet met een aanhanger of caravan.

aangepast door Derrek
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 1-6-2018 om 17:25 zei Roland2017:

Geef je in topic "rijden met de caravan" nog een  verslagje over hoe het rijden beviel?  Ik weet zeker dat een aantal leden dat zeer op prijs zullen stellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei PeterD:

Geef je in topic "rijden met de caravan" nog een  verslagje over hoe het rijden beviel?  Ik weet zeker dat een aantal leden dat zeer op prijs zullen stellen.

Bij deze.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 31-5-2018 om 22:25 zei Vince:

Bij onderstaand topic vind je een paar duidelijke foto's.

Bedankt voor de link!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden zei Roland2017:

Bij deze.

Dankjewel Roland. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 28-5-2018 om 10:15 zei Martijn_B:

Ik ben toch wel benieuwd hoe de afschermplaat in combinatie met de trekhaak eruit ziet. Het zou helpen als je er één of meerdere foto's van plaatst. Bij voorbaat dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 28-5-2018 om 19:15 zei Martijn_B:

Welke trekhaak van auto-hak heb jij er onder zitten? Ik zit nog te twijfelen tussen de verticaal afneembare en degene die van achter ingestoken moet worden.

eerstgenoemde is iets duurder, maar ik denk dat deze iets minder zichtbaar is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4-3-2018 om 19:53 zei xtra40:

Wij van de KCG (kia contact groep) lezen hier uiteraard mee en het valt ons op dat er nog wat word aangemodderd 

daar wij dit probleem met K.M.N.L (kia motors nederland) al eens hebben besproken vinden wij het ook erg vreemd dat hier niet echt duidelijk over is 

terwijl dit wel de bedoeling was 

Daarom word van de week de situatie nog eens besproken over het onderwerp trekhaken 

zo dat het nu eens goed duidelijk word voor een ieder en ook voor de dealers 

dus dit word vervolgd 

M.v.g de mannen Van de K.C.G

Op 3-5-2018 om 12:50 zei HansH:

Beste mannen van de K.C.G.

We zijn nu (op 1 dag na) 2 maanden verder en ik ben nu toch wel heel erg benieuwd of  er inmiddels iets bij KIA NL is bereikt want dit hele gedoe rondom de trekhaken blijft maar door etteren.

HG.

Hans 

Inmiddels is er weer een maand verstreken en nog steeds geen reactie vanuit KIA NL ?

Stilletjes hoop ik nog steeds dat KIA dit probleem nu eens echt aan gaat pakken maar die hoop is zo kalmpjes aan al wel bijna helemaal vervlogen.......

Zouden jullie als KCG mij (en ik vermoed een heleboel andere NIRO eigenaren) een heel groot plezier willen doen en dit nogmaals bij KIA NL aan willen kaarten ?

HG

Hans.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk niet dat KIA NL gaat reageren, anders was er al lang een antwoord gegeven.

Wie constateert dat de trekhaak doorbuigt/wiebelt ongeacht of dit een vaste of afneembare is, de klant moet zich melden bij de dealer en dan hopen dat je een echte dealer hebt die zijn klant serieus neemt en dan wordt het pas opgelost. 

Pro actief doet KIA NL niets en dan te bedenken dat veel Niro rijders niet bekend zijn met de problemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4-6-2018 om 09:46 zei Ampeter:

Welke trekhaak van auto-hak heb jij er onder zitten? Ik zit nog te twijfelen tussen de verticaal afneembare en degene die van achter ingestoken moet worden.

eerstgenoemde is iets duurder, maar ik denk dat deze iets minder zichtbaar is

De verticaal afneembare Auto-Hak trekhaak heeft een afsluitbare knop met slot en de haak klikt op exact dezelfde manier in de houder als bijvoorbeeld de Mobis (zie dit filmpje) en ziet er ook hetzelfde uit. De horizontale trekhaak van Auto-hak werkt met een handel en is niet afsluitbaar (zie dit filmpje)

Voor de verticale trekhaak moet je alleen een gat maken in de diffuser van de Niro (om de haak van onderen in te steken), niet in de bumper zelf. Voor de horizontale trekhaak moet er mogelijk wel een gat in de bumper zelf gemaakt worden. Ik weet dat niet zeker voor de Niro, maar bij die van een Kia Rio bijvoorbeeld moest dat wel. Dit om de haak van achteren in de houder te kunnen steken.

Voor die 5 tientjes dat het prijsverschil is (169,15 of 217,60 voor de trekhaken zelf excl. de elektra en montage) zou ik de verticaal afneembare Auto-Hak kiezen.

Vanmorgen heb ik de horizontaal afneembare trekhaak van Auto-Hak (met het handle systeem dus) binnen gekregen voor onze Picanto (TA). De trekhaak en de afwerking van de Auto-Hak ziet er geweldig uit. Zeker niet minder (mss wel beter) dan die troep van GDW of Brinck. Heel netjes afgewerkt en afgeleverd inclusief een linnen zakje voor het opbergen van de haak, dop en natuurlijk met alle bevestigingsmaterialen. Ik heb voor deze trekhaak gekozen omdat hiervoor bij de Picanto geen modificaties nodig zijn in de bumper. Het insteekstuk steekt juist onder de bumper uit. Dit in tegenstelling tot de andere afneembare trekhaken voor de Picanto waarvoor je wel een gat in de bumper moet zagen. Ik ga deze trekhaak er volgende week er zelf onder schroeven.

aangepast door Derrek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen