Ga naar inhoud
Niro-17

herrie 18" banden

Aanbevolen berichten

Ik rij met 18" Pirelli P Zero/Nero en die zaten er op tijdens de aflevering en deze banden zijn best stil

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, MDS zei:

Ik rij met 18" Pirelli P Zero/Nero en die zaten er op tijdens de aflevering en deze banden zijn best stil

Perfect dat je tevreden bent, maar volgens de statistieken is de Pirelli P Zero/Nero in 225-45-18 inch een redelijke herrieband met een rolgeluid van 72 DB, een brandstofgebruik cat. E (is bijzonder hoog) en een grip op nat wegdek cat.B (ook niet de beste score).

Vergelijk dit met een Michelin Michelin Primacy 4 in dezelfde maat, heeft de respectievelijke waardes: 68 DB, brandstof B,  Grip nat wegdek A, dit zijn echt andere waardes, hou nog in het achterhoofd dat 3 DB verschil een halvering is in geluid en dit gaat over 4 DB verschil.

"Beleving is subjectief"

Bedoel er niets negatiefs mee en wens je ook veel fijne rustige kilometers toe.

aangepast door frogman
  • Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welke banden zijn nu in dit topic vermeld de stilste ?

• Michelin Michelin Primacy 4
  • Dunlop Sportmaxx RT2

• Michelin Cross Climates (all season)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Michelin: 68 DB, brandstof B,  Grip nat wegdek A

Dunlop: 67 DB, brandstof C,  Grip nat wegdek A

Blijft ook een deel persoonlijke voorkeur, hier laat je wat, daar win je wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb dit topic met veel belangstelling gevolgd, omdat ik ook vond dat de banden van mijn Niro relatief veel lawaai maakten (18", Dunlop). Nu heb ik deze banden vervangen door Pirelli P Zero's en dat scheelt aanmerkelijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed om te weten, bedankt hiervoor.

Waarom de éne NIRO nou met Dunlop en de andere met o.a Michelin banden wordt afgeleverd,  Wie bepaald dit ?

En wat is de prijs van de Pirelli P Zero's?

aangepast door Eric-H

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor zover ik kan nagaan worden auto's met 18" velgen af fabriek voornamelijk met Michelin banden geleverd en wanneer 18" velgen als optie worden besteld met Dunlops.

De P Zero's zijn te koop vanaf ca. 130 euro per stuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor zover ik kan nagaan worden auto's met 18" velgen af fabriek voornamelijk met Michelin banden geleverd en wanneer 18" velgen als optie worden besteld met Dunlops.
De P Zero's zijn te koop vanaf ca. 130 euro per stuk.
Is niet helemaal waar, in ieder geval in mijn situatie niet. Mijn ExecutiveLine (standaard 18 inch) is standaard voorzien van de heerlijk stille Dunlops.

http://images.spritmonitor.de/828291_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat dacht ik dus ook te lezen bij je, vandaar mijn vraag, nou er nog achter komen of die Pirelli P Zero's ook zoveel stiller zijn t.o.v de Michelin Pilot Sport 4 die ik eronder geleverd kreeg. ?

aangepast door Eric-H

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pirelli Pzero XL

image.png.664bf3cfb4ea6c2513b0d279a8afdaf6.png

Dus nog betere waardes

Michelin Pilot Sport 72 dB scheelt 4 dB, is minder dan de helft geluid !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn Exec staat op de Michelins.
Zijn inderdaad absoluut geen stille banden, het geluid ervan is bijna zelfs irritant te noemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan zijn we het inmiddels daar over eens, ik vindt mijn Michelin Pilot Sports 4 ook echt meer geluid produceren dan welke auto ik ook gereden heb en dat zijn er niet weinig, een goeie 1.5 maand geleden ermee naar Oostenrijk gereden, de banen in duitsland, welke je ook pakt naar Munchen zijn echt in slechte staat, dit maakte het geluid nog erger, soms heel soms had je even een stuk nieuw asfalt weg, jongen wat een reuze verschil maakte dat, dat is pas relaxed rijden maar verder was het herrie en hobbelen, in Nederland soms ook stukjes waarover je op goed asfalt zoeft zonder bijgeluiden, als de Pirelli banden dus het rijden op oud asfalt of ander asfalt wat meer geluid geeft het geluid behoorlijk minder laat horen dan ga ik daar toch echt serieus over nadenken, zelfs op de meeste 80km wegen hoor je de Michelin banden behoorlijk goed.

Maar wat doe ik met mijn bijna nu net 3 maanden oude Michelin banden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probeer ze in te ruilen, sommige banden handelaren doen dit, je krijgt geen wereldprijs, maar je zit je ook niet meer groen te ergeren (heb ik ook gedaan ± 14.000 km)

Ik ben gegaan voor CrossClimat-plus van Michelin, ben gelijk van het wisselen in de winter af, scheelt aanzienlijk in geluid (zie eerder in deze topic)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik heb de  Michelin Pilot Sports 4 er onder liggen en bij sommige wegdekken maken ze inderdaad meer lawaai.

Ik kan mij best voorstellen dat mensen zich hier aan storen, voor mij zelf vind ik het meevallen, ik hoor het zeker wel maar stoor mij er wat minder aan denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb van middag. een zet originele, lichtmetalen Kia velgen. met Michelin cros Climate gekocht. tweede hands voor vijf honderd euro als nieuw .maar heb een probleem. op mijn display blijven twee lampjes branden . en hij geef check tpms. moet ik door het wisselen.de zensoren uit laten lezen. graag een antwoord       

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)

de nIro zou vanzelf na een tijdje de nieuwe sensoren uit moeten lezen. Weet je zeker dat de sensors voor de nIro zijn?

aangepast door gjcvro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4-1-2019 om 10:42, henk smit zei:

bij mij lagen er standard Michelin energiebanen op.  deze banden zijn muis stil.   

Kijk, dit is wat iedereen een andere beleving geeft over geluid. Ook ik heb de Michelin Enercy 16" en zowel mijn vrouw als ik vinden deze echt herrie maken. Paar maanden geleden naar Italie geweest en die herrie  heeft toch ons rijplezier ontnomen.

Mijn god, sorry, wat een herrie in Duitsland. Hebben in Italie setje oorproppen aangeschaft.

Nu met Dunlop winterwielen, ook 16", is het een verademing om het verschil te horen. Maar om nu al banden met 8000 km te vernieuwen gaat mij wel erg ver.

Zou dit bij een ander merk auto ook zo overkomen? Iemand daar ervaring mee?

Voor de rest een heerlijke auto, wat ook een collega zegt die in een VW Sportsvan rijdt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik heb nu de Michelin Pilot Sports 4 maar dan de 18 inch en zijn van de zomer met een toen 2 weken oude Niro naar Oostenrijk gereden, man wat een pokke wegen worden het zo zachtjes aan in Duitsland, hobbels, kuilen en een ongelofelijke pokke herrie, wat een verschil toen we weer in Oostenrijk en Nederland reden, het gevoel en geluid werd meteen heel veel minder, het is echt 100% afhankelijk op wat voor wegdek/asfalt  je rijdt, op het ene moment hoor je de auto heerlijk over het asfalt zoeven en op het andere moment moet de radio harder omdat je hem bijna niet meer hoort, maar nogmaals, de echte boosdoeners zijn de snelwegen in Duitsland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, gjcvro zei:

de nIro zou vanzelf na een tijdje de nieuwe sensoren uit moeten lezen. Weet je zeker dat de sensors voor de nIro zijn?

het zijn originele Kia lichtmetalen velgen. was gisteren bij Kia dieler Werkhoven. in houten. Worden maandag op nieuw in geleerd.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vreemd, maar als ze voor een oudere kia zijn kunnen ze toch het verkeerde type hebben. Ik dacht dat het type voor de Niro zichzelf inleerde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, gjcvro zei:

vreemd, maar als ze voor een oudere kia zijn kunnen ze toch het verkeerde type hebben. Ik dacht dat het type voor de Niro zichzelf inleerde.

Mijn winter wieltjes hoefden idd niet ingeleerd te worden. Werden na korte tijd herkend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎12‎-‎1‎-‎2019 om 11:35, henk smit zei:

het zijn originele Kia lichtmetalen velgen. was gisteren bij Kia dieler Werkhoven. in houten. Worden maandag op nieuw in geleerd.   

Volgens mij is dat inleren niks anders dan even een rondje rijden, dan herkent hij ze vanzelf, als het goed is.

Althans zo was het pasgeleden bij ons ook, toen de all-seasons er onder gegaan waren.
Eerst een melding dat hij ze niet zag en na 1 of 2 km was die melding ineens weg en de druk per band zichtbaar in het menu

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb ze naar drie bar op gepomp. help ook niet.de Michelin cros climatis zijn stiller dan mijn Michelin zomer banden toch maar laten in leeren de zensoren   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.