flitspalen laden via usb
3 3

60 berichten in deze discussie

7 minuten geleden zei Murcielaygo:

Met Android werkt het aankoppelen op Hotspot blijkbaar ook niet altijd, anders zou die Kia-app niet nodig zijn...

Je begrijpt het niet helemaal.

De hotspot (gsm naar WiFi) gaat uit zodra de telefoon zelf naar WiFi overschakelt, bijvoorbeeld als je thuis komt binnen je eigen WiFi netwerk. Dat moet wel en gebeurt bij Android en ook bij Apple. Daarom moet je steeds als je weer is de auto stapt en van je telefoon een WiFi Hotspot wilt maken voor je navigatie deze weer terug aan zetten.

Het BlueTooth daarentegen blijft op je telefoon wel aan staan want die heeft niets met GSM of WiFi te maken. De Niro zal dan ook, zodra je binnen het BlueTooth bereik komt (plm. 10 meter) automatisch contact maken met je BlueTooth van je telefoon zodat je handsfree kunt bellen.

De app herkent dat de Nito contact maakt met je telefoon via BlueTooth en de app zet dan je hotspot aan en neemt zodoende de "3 seconden" (??) werk uit handen.

Toch is dit handig omdat je (althans ik) vaak bij het instappen vergeet om direct elke keer de telefoon uit mijn zak te halen om dit te doen en dus de verkeersinformatie mis. Dat merk ik tijdens het rijden, maar het is errug gevaarlijk om dan al rijdend je telefoon uit je zak te peuteren en de hotspot aan te zetten. Bovendien is de boete Euri 340,-.....

Toch wel handig zo'n app (als die werkt:winkiss:)

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Altijd weer jammer dat een discussie moet uitdraaien op waarom het een beter is dan het ander terwijl dat niets met het originele onderwerp te maken heeft. Wel of geen Apple, wel of geen Android, dat de één beter is dan de ander, het kan een leuke discussie zijn maar hoort niet thuis in het Kia forum.

Terugkomend op het aan en uit zetten van de hotspot bij een Apple device; het is nog iets eenvoudiger. Wanneer je het contact van je auto aanzet en je gaat op je iPhone naar de hotspot instellingen dan is dat voldoende. Op het moment dat die pagina (op je iPhone) voorstaat connect de Kia met je hotspot. (Uiteraard moet dan ooit eerder verbonden zijn geweest en moet het wachtwoord niet veranderd zijn). Het uit en weer aanzetten is niet nodig! Uiteraard hoeft deze pagina niet voor te blijven staan.

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Murcielaygo:

Ik heb Apple en blijf bij Apple, juist om het gesloten systeem en het feit dat het "gewoon werkt" met mijn Mac.

Met Android werkt het aankoppelen op Hotspot blijkbaar ook niet altijd, anders zou die Kia-app niet nodig zijn...

Het aankoppelen van mijn Samsung Galaxy S8 als hotspot  gaat prima, maar moet je steeds zelf in-uitschakelen. Met de Kia Hotspot gaat de automatisch en dat is een voordeel ! Zoals Derrek ook al heeft gezegd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-8-2017 om 22:11 zei HansH:

Leuk die workflow app!

Alleen jammer dat je binnen "Instellingen" bijna niets kunt veranderen.

"Can Workflow change my system settings?

The only system settings that Workflow can modify are your screen brightness and volume.

Workflow can not change settings related to Location Services, Wi-Fi, Bluetooth, Personal Hotspot, Do Not Disturb, Airplane Mode, VPN, etc. because iOS does not offer any APIs for this functionality.

"

:(

Dat is inderdaad jammer. Maar met een omweg kan er al een hoop meer, zo ook de hotspot. Kijk maar eens naar deze link:

https://github.com/phynet/iOS-URL-Schemes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-8-2017 om 17:30 zei Derrek:

Eerlijk gezegd ben ik dat nu juist niet met je eens. Dat de kaarten van Here bij de nieuwste updates al oud zijn, dat klopt en is ergerlijk, maar juist de file informatie die je met TomTom live middels Internet binnenkrijgt evenals flitscontroles, de laatste poi's en dergelijke maakt het navigatiesysteem mijns inziens nog enigszins zinvol. Jammer dat er dan weer geen GPRS in zit zoals TomTom zelf doet.

De interne navigatie schijnt ook samen te werken met de boordcomputer las ik in een review. Als die weet dat er straks een helling komt wordt daarmee alvast rekening mee gehouden om nog efficiënter met de brandstof om te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei chippie777:

Terugkomend op het aan en uit zetten van de hotspot bij een Apple device; het is nog iets eenvoudiger. Wanneer je het contact van je auto aanzet en je gaat op je iPhone naar de hotspot instellingen dan is dat voldoende. Op het moment dat die pagina (op je iPhone) voorstaat connect de Kia met je hotspot. (Uiteraard moet dan ooit eerder verbonden zijn geweest en moet het wachtwoord niet veranderd zijn). Het uit en weer aanzetten is niet nodig! Uiteraard hoeft deze pagina niet voor te blijven staan.

Goeie tip. Die dus nog handiger wordt met de Workflow app. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-8-2017 om 18:25 zei metbril:

De interne navigatie schijnt ook samen te werken met de boordcomputer las ik in een review. Als die weet dat er straks een helling komt wordt daarmee alvast rekening mee gehouden om nog efficiënter met de brandstof om te gaan.

Het jammere hierin is dat de Niro nu een jaar rond tuft en deze functie nog steeds niet actief is :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-8-2017 om 12:53 zei Proceed Frankie:

Kun je dat ergens zien dan?

Volgens mij is het nergens te zien. Maar bij de verkoop werd er verteld dat dit in aantocht was. Ook hier in op het forum is daar al wat over getikt. En als ik naar de praktijk kijk, rij ik op een rijksweg die aansluitend flink omlaag gaat. Accu 1/2 vol en de motor loopt mee over de rijksweg om de accu te vullen. Eigenlijk zou dit dan gezien moeten worden en opladen als ik berg af ga.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen, Ik heb een Kia Niro van 2 januari 2017, Tom tom live kan ik met mijn Iphone 5s wel via hotspot (wifi) aanzetten maar de Samsung A3 2016 android van mijn vrouw haar telefoon niet. Bij de Iphone gaat hij wel op camera en bij de Samsung niet. Iemand hier ervaring mee of oplossing, de dealer weet er geen raad mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst werkt de hotspot van de Samsung wel en staat deze aan (kun je bijv. zien op een andere smartphone)?

En vind de Niro navigatie vervolgens deze hotspot ook en heeft de navigatie contact gemaakt?

Kun je bijvoorbeeld ook de verkeersinformatie en de weersvoorspellingen lezen op je navigatie?

Dan zouden de flitscamera’s van TomTom Live toch door moeten komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Derrek:

Allereerst werkt de hotspot van de Samsung wel en staat deze aan (kun je bijv. zien op een andere smartphone)?

En vind de Niro navigatie vervolgens deze hotspot ook en heeft de navigatie contact gemaakt?

Kun je bijvoorbeeld ook de verkeersinformatie en de weersvoorspellingen lezen op je navigatie?

Dan zouden de flitscamera’s van TomTom Live toch door moeten komen.

Heb je ook nog bij instellingen de (laatste) optie radar aangevinkt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Specialmade:

Heb je ook nog bij instellingen de (laatste) optie radar aangevinkt?

Ik denk dat je bedoel in de instellingen van de Navi van de Niro zelf, of heb ik het mis ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei BvE:

Ik denk dat je bedoel in de instellingen van de Navi van de Niro zelf, of heb ik het mis ?

Ja idd dat bedoelde ik. Maar omdat hier al eerder aandacht aan is besteed ging ik er vanuit dat dit wel bekend was.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-8-2017 om 10:14 zei niro:

Het jammere hierin is dat de Niro nu een jaar rond tuft en deze functie nog steeds niet actief is :(

Het stond vermeld in de verkoopfolder maar blijft waarschijnlijk nog heel lang Utopie.....
Vandaar dat ik toch maar probeer via Android Auto met google maps of waze te rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei wimkia:

Het stond vermeld in de verkoopfolder maar blijft waarschijnlijk nog heel lang Utopie.....
Vandaar dat ik toch maar probeer via Android Auto met google maps of waze te rijden.

Heb je het niet over verschillende dingen? Niro gaf feitelijk aan dat de hoogte informatie van de navigatie nog niet wordt gebruikt door de regelcomputer van de Niro zodat die bijvoorbeeld alvast de batterijen extra laat opladen om die opgeslagen energie later te gebruiken.

Met het gebruik van Androis Auto met Google Maps of Waze heb je deze functie ook niet........

Dus dat helpt geen niets!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het voordeel van de KIA navigatie zou nog het efficient gebruik van de accu kunnen zijn, helaas is dat utopie.. De kaarten zijn twee jaar oud en de tomtom live service is beperkt.
Dus dan zijn actuele kaarten via android auto een beter middel om je doel te bereiken. Vandaar de overstap.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei wimkia:

Het voordeel van de KIA navigatie zou nog het efficient gebruik van de accu kunnen zijn, helaas is dat utopie.. De kaarten zijn twee jaar oud en de tomtom live service is beperkt.
Dus dan zijn actuele kaarten via android auto een beter middel om je doel te bereiken. Vandaar de overstap.

Hoe kom je erbij dat de kaarten 2 jaar oud zijn ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei BvE:

Hoe kom je erbij dat de kaarten 2 jaar oud zijn ?

Het is misschien niet precies 2 jaar maar in ieder geval 1,5 want het nieuwe stuk A4 tussen Den Haag en de Beneluxtunnel staat nog steeds niet op de nieuwste versie en dat stuk weg is eind december 2015 officieel in gebruik genomen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Staan die wijzingen wel bij Waze en Google-Maps ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei BvE:

Staan die wijzingen wel bij Waze en Google-Maps ? 

Kaarten app (Tomtom) :dup:
Apple Maps (Google) :dup:
City Navigator (Garmin) :dup:
Openstreetmap  :dup: (deze was, uiteraard, de eerste)
HERE kaarten in de NIRO :ddown:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-8-2017 om 17:27 zei wimkia:

Dus dan zijn actuele kaarten via Android auto een beter middel om je doel te bereiken. Vandaar de overstap.

Dat is dus een andere reden en dit ben dat ook wel met je eens.

Maar ik vind het gebruik van Android auto ook nog wel een beetje een gedoe.

Nadat ik zelf weer eens door de Kia Navi de verkeerde kant opgestuurd door me op de A1 richting Amersfoort ongewild naar de afslag Almere te sturen, gebruik zelf als backup voor de overjarige kaarten van Kia een losse TomTom met levenslange update van de kaarten (had ik nog liggen). Ook het veelvuldige "raadpleeg de kaart" als de Kia Navi de weg weer eens kwijt is, is zeer irritant.

Ik hoop dat zich ooit nog eens een goede hacker meldt die de Kia Navi kraakt zodat je er de TomTom kaarten in kunt laden:-)

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of dat KIA er voor kiest om de gehele multimedia set op Android automotiv te draaien... 

Op zich werkt dat android auto niet slecht. Kort (20 cm) usb kabeltje bestellen voor een paar euro. Voor elk rit de gsm aansluiten aan dat kabeltje. Auto starten en Android auto kiezen. 
Alleen het routebegeledings window is wat groot. Dan had ik graag de grote 7 inch navigatie gehad in mijn bussiness editie gehad......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei wimkia:

Of dat KIA er voor kiest om de gehele multimedia set op Android automotiv te draaien... 

Op zich werkt dat android auto niet slecht. Kort (20 cm) usb kabeltje bestellen voor een paar euro. Voor elk rit de gsm aansluiten aan dat kabeltje. Auto starten en Android auto kiezen. 
Alleen het routebegeledings window is wat groot. Dan had ik graag de grote 7 inch navigatie gehad in mijn bussiness editie gehad......

Dat geloof ik ook wel, maar zoals Derrek ook al aangaf vind ik het ook een gedoe. Maar het kaart materiaal van de Volvo's die ik gehad heb waren ook niet de nieuwste, denk dat bij alle auto's de ingebouwde navigatie niet alles is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎7‎/‎31‎/‎2017 om 20:46 zei Nirofan:

Ik heb de KIA Hotspot app op GSM geinstaleerd. Deze app opent en sluit de hotspot op je GSM automatisch wanneer de GSM via bluetooth wordt gekoppeld of verbroken met de Navi. Erg handig en werkt perfect.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
3 3