Ga naar inhoud
Jan58

Wie herkent dit probleem?

Aanbevolen berichten

Ben gelijk na het weekend weer teruggegaan omdat het probleem er nog steeds is. De monteur heeft toe gegeven dat er inderdaad een probleem is en dat ze dit proberen op te lossen. Woensdag kreeg ik een telefoontje van mijn dealer voor een nieuwe afspraak. Ze gaan nu stap 2 proberen? 

As vrijdag gaat hij dus weer terug. Ben benieuwd.......? 

Wordt vervolgt 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lees verhalen over hele kopwissels omdat de klepzetels niet goed zijn, maar kwam net een verhaal tegen over iets met de egr.

Daar zou de koelvloestof een klein beetje uit lekken en de cilinders in gaan. Dat zou het stotteren veroorzaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden, gjcvro zei:

Ik lees verhalen over hele kopwissels omdat de klepzetels niet goed zijn, maar kwam net een verhaal tegen over iets met de egr.

Daar zou de koelvloestof een klein beetje uit lekken en de cilinders in gaan. Dat zou het stotteren veroorzaken.

Klopt. Heb dit eigenlijk al vanaf begin. Dacht eerst van moet ik aan wennen, maar werd steeds erger. Updates hielpen niet. Lees mijn comment in ander forum over nieuwe cilinderkop. Deze is vernieuwd maar wat ik begreep is er nu een groot probleem met software. Ben gelukkig van die auto af.

Wenst niemand van de Niro rijders zoiets. Auto is absoluut een top rijders auto.

Daarom een nieuwe genomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is dat een specifiek First Edition probleem? Ik heb proefgereden in een model uit 2016 en die stotterde ook. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11-8-2018 om 21:23, Scharleo zei:

Na de update’s van het motor management en batterij management heeft het nog geen verbetering gebracht, sterker....het lijkt erger te zijn geworden. Dus maar weer terug naar m’n dealer. Ze hebben wel toe gegeven dat het probleem er is en dat ze naarstig op zoek zijn naar een oplossing. Dat was deze zeker niet. Wordt vervolgt

Wederom terug geweest voor het schokken. Na dat de monteur is gaan rijden met meet apparatuur hebben ze vastgesteld dat er miss fire’s op twee cilinders. Dit is door gestuurd naar Kia. Gister te horen gekregen dat ze de egr klep gaan afblinden en dan test rijden. Als het goed is kunnen ze dan constateren of dat dan de cilinderkop er af of niet. Ben benieuwd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Exemplarisch probleem wellicht. Kan natuurlijk altijd. Ik heb er Niro van juni dit jaar en herken het totaal niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Bij mijn Niro hebben ze inmiddels de EGR klep afgeblind en heb sinds dien (al drie weken) geen last meer van het schokken.

Volgens mijn dealer zou mijn auto niet in de reeks vallen van de productie met de cylinderkop die niet goed zou zijn.

Zeer waarschijnlijk komt er dus bij mijn auto wel een nieuwe kop op.

Wanneer kon hij nog niet zeggen omdat hij het eerst moet voorleggen aan kia zelf.

Wordt vervolgt!

aangepast door Scharleo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uren geleden, Scharleo zei:

Bij mijn Niro hebben ze inmiddels de EGR klep afgeblind en heb sinds dien (al drie weken) geen last meer van het schokken.

Volgens mijn dealer zou mijn auto niet in de reeks vallen van de productie met de cylinderkop die niet goed zou zijn.

Zeer waarschijnlijk komt er dus bij mijn auto wel een nieuwe kop op.

Wanneer kon hij nog niet zeggen omdat hij het eerst moet voorleggen aan kia zelf.

Wordt vervolgt!

Dus EGR klep gedicht, probleem weg en toch een nieuwe kop. :???:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden, Hen E zei:

Dus EGR klep gedicht, probleem weg en toch een nieuwe kop. :???:

Ja, toch een nieuwe kop! Ze plegen nu een milieu delict he! Die egr klep moet wel werken om de milieu eisen te halen. Maar dit was nodig om er achter te komen of het inderdaad aan de kop lag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uren geleden, Scharleo zei:

Welke reeks zou dat dan zijn, vraag ik mij nu af....?

Voelt het 'stotteren' aan als een soort KFR ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, dropje zei:

Welke reeks zou dat dan zijn, vraag ik mij nu af....?

Voelt het 'stotteren' aan als een soort KFR ?

Inderdaad het voelt als KFR, licht schokken en inhouden bij constante snelheid. (50/80) daarboven voel je het minder. Het zou gaan om de eerste serie van de Niro, maar tot hoe ver dat loopt weet ik niet. Mijne is van juni 2017 en begon het te voelen toen ik rond de 20000km had gereden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, Scharleo zei:

Inderdaad het voelt als KFR, licht schokken en inhouden bij constante snelheid. (50/80) daarboven voel je het minder. Het zou gaan om de eerste serie van de Niro, maar tot hoe ver dat loopt weet ik niet. Mijne is van juni 2017 en begon het te voelen toen ik rond de 20000km had gereden. 

KFR herken ik wel (ook een boxer hier, 1100)

Ik kan er verder niet goed heel veel over terug vinden op het net (of ik zoek niet goed) dus het lijkt niet heel veel voor te komen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik krijg een beetje het gevoel of in aan het lijntje wordt gehouden door mijn dealer (havik Den Helder). Ik ben nu al vanaf juli bezig met deze klacht. Vanaf het moment dat ze de klacht hebben verholpen dmv het afdichten van de EGR klep komen ze er niet meer op terug. Ben nu al een paar keer terug geweest om te vragen hoe of wat?, en dan wimpelen ze het af, zo van ( heeft u er nog last van? Nee...! Dan stellen we het nog even uit tot we eerst een andere hebben gedaan!). Ik moet iedere keer zelf langs om de boel wakker te schudden. Ben er een beetje klaar mee, jammer Kia, weet niet of ik zo gauw weer een Kia zal kopen. Ik ga vandaag maar weer eens langs. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik zou zeggen , hun niet gerust laten , je centen waren wel goed als je hem kocht , de auto mag ook goed zijn !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Scharleo zei:

Ik krijg een beetje het gevoel of in aan het lijntje wordt gehouden door mijn dealer (havik Den Helder). Ik ben nu al vanaf juli bezig met deze klacht. Vanaf het moment dat ze de klacht hebben verholpen dmv het afdichten van de EGR klep komen ze er niet meer op terug. Ben nu al een paar keer terug geweest om te vragen hoe of wat?, en dan wimpelen ze het af, zo van ( heeft u er nog last van? Nee...! Dan stellen we het nog even uit tot we eerst een andere hebben gedaan!). Ik moet iedere keer zelf langs om de boel wakker te schudden. Ben er een beetje klaar mee, jammer Kia, weet niet of ik zo gauw weer een Kia zal kopen. Ik ga vandaag maar weer eens langs. 

Jammer altijd, heb je iets waar je veel geld voor geeft en waar je eigenlijk best blij mee bent. Wordt er op zo'n manier heel de stemming verpest...

Jammer ook dat je zo wordt afgewimpeld terwijl je echt de enige niet bent (en KIA het probleem erkent als ik in het andere topic lees)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen