Jump to content
  • Sign Up
Rio-invidia

Even mijzelf voorstellen kia rio

Recommended Posts

Mede kia rijders,

mijn naam is Niek uit helmond.

ik rijd een kia rio 1.2 uit 2011.

ik heb er een invidia gt300 uitlaat opgelegd. Middendemper verwijderd. ( bij glas los pruttel die zijn best) 7E291EF7-2D96-4E40-99FB-93B2979B96A9.thumb.jpeg.befa27bf78e56524a93a1e67bc0e535d.jpegCold air intake. Koplampspoiler gemonteerd en zelf gespote. Xenon. 17 inch unieke velgen erop gelegt. Orginele velgen zelf opgeknapt en nu als winterset. Eton sub achterin. Us lights. Smoked achterlichten 

Om bij te verdienen doe ik detailen.  Dus zoals de kenners al weten zal dus mijn kia er tip top uitzien. En dat ziet die. Heb er zelf een gyeon q2m cancoat (glascoating) erop aangebracht. Gyeon q2m rim. ( velgen staat ook een glascoating op). 

Na lange tijd erover na te denken toch een account aangemaakt.

hiervoor reed ik een seat leon1.8t uit 2004. Toen zat ik bij seat club NL. 

D543FB64-1D38-457E-9033-5CCA472D1D9F.jpeg

258E2CD7-497E-4DFB-9A7B-C010DCBE3A86.jpeg

Proficiat met je leuke auto Rio-invidia. Ziet er netjes uit zo ;).
Welkom op het forum hier.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hallo Niek,

Welkom op het forum.

En mooie kleur ;) 

Telkens als ik een witte Rio zie denk ik toch weer een beetje terug aan mijn eigen Rio. Ik heb met heel veel plezier veel tijd besteed aan mijn Rio. Detailen van een witte auto is altijd leuk, maar het is wel tijdrovend om hem bij te houden. Ik heb altijd een fles quick detailer en een paar doeken in de kofferbak voor als hij weer een beetje vuil is.

Zie hier mijn ex Rio.

589b728b27ccd_RioDubbel.jpg.351e450e329e

Mwa bijhouden is niet erg.  Afgelope zomer de lak behandeld met een glascoating.  Hij reinigt zichzelf. ( tuurlijk moet je nog wel af en toe wassen) maar hij blijft langer schoon. Diepere glas en reflectie en dat is vooral wat je op een witte auto moet hebben! Omdat wit natuurlijk veel minder spiegel effect heeft dan een zwarte auto.  Verder houdt ik hem bij met 1 keer in de 2 weken te wassen.  Inschuimen met monello artico snowfoam. Velgen monello nonferro.  Afspuiten lak en velgen. Dan velgen met wolf chemicals wheels clean and coat en met kwastje eroverheen. Afspuiten. De auto was ik met gyeon bathe+. Dus eerst wassen daarna puur op je handschoen(gyeon washmitt). Daarna afspuiten en af en toe doe ik er nog monello aquafobia overheen.  En erna drogen met gyeon silk dryer.  Over maandje de wintervelgen erop die ben ik nu aan het opknappen was corosie onder de blanke lak gekomen. En kunnen mijn eige velge weer nieuwe glascoating op.  

Oftewel. Uit de hand gelope hobby

10 uur geleden zei Rio-invidia:

Lourens, 

mooie rio had je! Hoe komt het dat hij de deur uitging?

Omdat hij bijna 3 jaar oud was en ik dus wel weer toe was aan iets nieuws ;)

Wij wilde ook graag weer iets hoger zitten, dus onze keus is gevallen op de Vitara.

B_W_rood_2.jpg

10 uur geleden zei Rio-invidia:

knip.....

Oftewel. Uit de hand gelope hobby

Die uit de hand gelopen hobby die ken ik maar al te goed.

Wassen doe ik hem iedere week op de hand met het 2 emmer systeem, eerst foamen met honeydew. (ik ben gek op Chemical Gays) Drogen doe ik hem met speed wipe quikckdetailer. Met deze detailer kan je ook waterloos wassen en dat doe ik minimaal nog 1 keer per week. (als het moet kan ik mijn hele auto in 10 minuten wassen) Het voordeel van deze quikckdetailer is dat hij een super mooie mirror shine heeft. vuil afstotend en antistatisch is, hoge water beading en UV bescherming heeft en extra lak bescherming geeft.

Kunstof delen hou ik bij met VRP dressing, de banden doe ik met de VRP dressing en vinylspray van cartec

Verder zet ik mijn hele auto incl de velgen 2 tot 3 x per jaar in de collinate 845. Deze soft wax is makkelijk aan te brengen en heeft een super lange standtijd en een goede water beading. Hierdoor valt het vuil er bijna vanzelf af ;)

1 x per jaar krijgt de auto een totaal behandeling. clayen, polijsten, waxen en Carbon Flex C9 sealant

2 uur geleden zei _(ツ)_ Lourens:

Die uit de hand gelopen hobby die ken ik maar al te goed.

Wassen doe ik hem iedere week op de hand .............. valt het vuil er bijna vanzelf af ;)

1 x per jaar krijgt de auto een totaal behandeling. clayen, polijsten, waxen en Carbon Flex C9 sealant

En dan ook nog tijd over om te rijden?:tt1:

• Thanks 1

Collinite 845 heb ik ook echt super wax.  Ooit al keer fusso geprobeerd voor op lichte lakke. Stond ook echt super dik op de rio!!!  

En qua tijd betreft.  Ik was 10 uur bezig met wassen kleien polijsten ontvetten glascoating.  Nou 1 dag hard werken. En 1 jaar genot 

57 minuten geleden zei Rio-invidia:

Collinite 845 heb ik ook echt super wax.  Ooit al keer fusso geprobeerd voor op lichte lakke. Stond ook echt super dik op de rio!!!  

En qua tijd betreft.  Ik was 10 uur bezig met wassen kleien polijsten ontvetten glascoating.  Nou 1 dag hard werken. En 1 jaar genot 

De Fusso Coats ken ik zeker, Ik vindt alleen de bescherming en standtijd van de fusso tegen vallen. Ook de witte residu op zwarte kunstof delen is er moeilijker vanaf te krijgen. Ik hou het dus lekker bij de 845.

Kunstof afplakken dat scheelt je weer hoop gedoe!  En had je de fusso wel goed aangebracht. Ik krijg aankomend weekend weer een  witte polo uit 2015. Wassen/polijsten/ontvetten met IPA en fusso coating. En velgen gyeonq2m rim. Zelf op de rio de fusso gehad. Ik was dik tevreden! 

Ik plak alleen af als ik een DAP gebruik. En ja de fusso was goed aangebracht. Maar dan nog haalt hij de standtijd van 12 maanden bij lange na niet. Na 2 maanden was de beadinge echt al een heel stuk minder.

Als je de Fusso niet goed aanbrengt is de kans groot op vlekken. En daarbij komt ook nog eens dat je het niet kan layeren en soms zelf tot 20 minuten moet laten drogen alvorens je het uit kan wrijven.

Ik ben gewoon verknocht aan de 845. Makkelijk en snel aan te brengen, lange standtijd en goede bescherming. 

Lourens. Gisteren een polo afleverd met de fusso coat.  Ik ben daar toch echt dik tevreden over en bij mij zag die er nog perfecf uit na 2 maanden! 

F06BB49A-FC3A-421B-BC36-3900BA09AB96.jpeg