Jump to content
MarkS

Dashcam met parkeerfunctie en Accu

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met een dashcam met parkeerfunctie.

Zelf heb ik een blackvue 650s 2ch (voor en achter ) dashcam. De 1e paar maanden werkte de parkeerfunctie gemiddeld 8 tot 12 uur, tegenwoordig doet deze het soms helemaal niet, dan weer een paar uur en de laatste keer ging de parkeerfunctie aan tijdens het file rijden. Camera op gestuurd naar blackview nl, daar geven ze aan dat de camera in orde is.

Ik begin nu sterk te twijfelen aan de accu, dashcam staat met blackvue powerswitch rechttreeks op de accu, en schakeld bij te laag voltage dus uit. Maar dat verklaard niet het omschakelen naar parkeerfunctie. 

Wie heeft er nog meer een dashcam in de Niro en herkend de problemen of juist niet.

MarcS

Link to post
Share on other sites

Vandaag bij de garage geweest.  Blijkt dat de niro voorrang geeft aan alles voordat de accu bij geladen wordt. In de praktijk dus alleen bij lange ritten.

Dus NIRO rijders koop geen dashcam met parkeerfunctie op de accu, maar schaf een extra accupack aan voor de camera,  wel iets duurder maar werkt beter.

MarcS

Link to post
Share on other sites

Mijn dashcam hangt achter een geschakelde plus, dus auto uit: dashcam geen 12V. Kan dus nooit de accu leegtrekken.

Tijden datum  van de camera wordt na opstart altijd gesynct via GPS.

Link to post
Share on other sites
Op 11-12-2017 om 23:20 zei HenkM:

Mijn dashcam hangt achter een geschakelde plus, dus auto uit: dashcam geen 12V. Kan dus nooit de accu leegtrekken.

Tijden datum  van de camera wordt na opstart altijd gesynct via GPS.

Ivm koreaanse logica is mijn -door KIA als extra te leveren - camera op dezelfde wijze gemonteerd, waardoor geen bewakingsmogelijkheid tijden s parkeren. 

Geeft ook rust na een avondje concert, want start gewoon op. Overigens zijn de beelden HD.

Link to post
Share on other sites

Een beetje laat misschien om hier nog op door te gaan maar beter dan een nieuw topic beginnen denk ik. 

Ik heb ook een vraag betreft de dashcam. Een tijdje terug (vlak voor het begin van corona) had ik mijn auto geparkeerd tijdens werk en toen ik aan het einde van de middag weer naar huis wilde rijden, had ik mooie schade aan mijn bumper zitten. Helaas geen briefje achtergelaten door de eerlijke dader wat betekent dat ik zelf kan opdraaien voor de totale kosten. Voor mij een reden dus om een dashcam aan te schaffen met parkeerfunctie (daar gaat het mij eigenlijk om).

Nu heb ik een dashcam gekocht (AZDome M10 Pro en de bijbehorende achtercamera) met een continuvoeding, wat nodig is voor het gebruik van de parkeerfunctie. Dit pakket heb ik laten installeren door een bedrijf wat hierin gespecialiseerd is. Deze continuvoeding zou de camera (als in 'parkeerfunctie') moeten afsluiten wanneer hij onder de 11,6V komt ongeveer waardoor de accu dus niet leeg getrokken zou moeten worden. Onderhand is mijn accu al drie keer leeg getrokken en begin ik mij toch wel af te vragen of het überhaupt mogelijk is met de Niro. De eerste keer dacht de pechhulp dat de auto wellicht niet helemaal goed was afgesloten en daarom de accu had leeg getrokken. De tweede keer dat het gebeurde wist ik zeker dat dat niet het geval was en moest het wel aan de dashcam liggen. Hierop hebben we toen de aansluiting anders geprobeerd aan te sluiten op de zekeringen. Helaas heeft dat ook niet geholpen want vorige week had ik weer een lege accu te pakken. Vrij frustrerend kan ik nu wel zeggen!

Volgens mij kan ik qua aansluiting niet zoveel meer veranderen en zou dit setje van de dashcam ook gewoon goed moeten werken (icm de continuvoeding). Het enige wat ik nog zou kunnen doen, wat ook hierboven is beschreven, is een extra batterypack kopen. Is dit een goed werkende optie? 

Wanneer ik elke dag rij, zijn er geen problemen met bovengenoemd setje. Het is nu vanwege corona dat ik vrijwel altijd thuis ben en dus niet de auto dagelijks pak en de accu wordt leeg getrokken. Voor het gemak nu dus ook maar de dashcam losgekoppeld van de stroomvoorziening maar dat is natuurlijk niet wat ik zou willen en hem voor gekocht heb.

Mocht iemand tips hebben over het correct aansluiten en op welke zekeringen of een tip betreft de batterypack, dan hoor ik dat graag.

Daarnaast mag ik nu ook een bezoekje brengen aan de Kia dealer om de accu na te laten kijken aangezien die waarschijnlijk schade heeft opgelopen na drie keer leeg getrokken te zijn. :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Marjan fiets
      Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit.
      maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? 
      Alvast bedankt
    • By Dingo
      Een vraag over een Sportage uit 2016.
      Na een kleine onderhouds beurt aan mijn auto bij een Kia dealer ging spontaan het alarm af dat de bestuurders deur open stond.
      Op advies van de Dealer is een slot besteld en mogelijk een vocht probleem werd gezegd.
      Wat punten die opvielen waren: binnen verlichting blijft branden en spiegels gaan niet open als de afstand bediening werd in gedrukt.
      Na vervanging van het slot leek alles te werken.
      Ca. drie dagen later was de accu schoon leeg, 6 a 7 Volt.
      De accu opgeladen zodat er voldoende spanning aanwezig was en bij een banden boer mijn accu laten controleren.
      Deze was in orde.
      De accu klem los gehaald en ik constateerde een lekstroom van ca 2 Ampere.
      Deze loopt terug na 10 a 20 seconden naar 0,65 Ampere.
      Dit is nog veel te hoog.
      De binnen zekeringen uit geschakeld maar dat had geen effect.
      De zekeringen onder de motor kap 1 voor 1 uitgeschakeld ,De zekering B+4 50 Amp. had het grootste effect, weg was de 0,65 Amper stroom.
      Er liep nog wel 0,1 Amp. dacht ik .
      De zekering B+4 is van de onder staande verbruikers
      Deze is  van de Smart- verbindingsblok ( Zekering -E-Call, Tail Gate ,P/Seat Pass, Door Lock, Awd, P/seat, Zekering automatische lekstroomonderbreker- memory, Interior |Lamp, Multimedia.
      Is hier iemand bekend mee met deze storing.
       
    • By Celke
      Goedemiddag,
      Ik ben op zoek naar een "beste koop" accu voor mijn Kia Cee'd1 station wagon (ED) 2.0 benzine (143PK, BJ 2007) . Ik heb al eens gekeken op Winparts en Autodoc, maar er worden er zoveel aangeprezen. Ik denk dat ik niet lager moet gaan dan vermogen 60Ah met koudestartstroom EN 540A.                  Weet iemand wat de beste koop is (prijs/kwaliteit verhouding)?                      Mvg. Celke                     
       
    • By Flying_Dutchman
      Mijn Plug-in Hybride lijkt problemen te hebben met de 12V accu.
      Wanneer ik de status aflees zie ik Waarschuwing in rood staan. De accu-spanning zal dan (te) laag zijn, neem ik aan. Nu rijd ik vrijwel altijd elektrisch, dus de benzinemotor loopt amper. Is dat de oorzaak (dat de benzinemotor stil staat) of zou de 12 V accu door de rij-accu's opgeladen moeten worden? Weet iemand hier het fijne van?
       

    • By Willem Reijnierse
      Hoi, misschien kan iemand mij helpen. De trekhaak van mijn KIa Niro Hybrid is 13 polig. Nu denk ik dat de zekering van de constante stroom is gesmolten. Ben op zoek gegaan naar de accu maar kan deze niet vinden. Weet iemand waar deze zich bevindt en is deze makkelijk toegankelijk.
      gr.
×
×
  • Create New...