Ga naar inhoud

vreemd knopje aan bestuurderskant op het dahsbord


Franco49

Aanbevolen Berichten

Hallo, ik weet het echt niet wat het is , ik heb een Sportage 3  excutive uitvoering , diesel en wvd van 2011 , net twee weken , dus ben nog aan het verkennen ,maar waar wordt een  Nitro-switch voor gebruikt , ik heb werkelijk geen idee !

ik heb er alleen bij stilstand en contact aan op gedrukt en er gebeurde niks .

En ik heb net een stukje gereden alles geprobeerd , met stilstaan en lichten aan en rijden er gebeurd niks , heel vreemd waar het voor kan dienen !

Ook snap ik het alarm niet , ik denk zelf dat dat is uitgeschakeld in dien mogelijk , , ook geprobeerd om als de auto is afgesloten en flink aan de auto geschud , niks geen enkel zichtbaar wat dan ook !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wimis on , nee is niet te volgen , gaat zoals je kunt zien naar achter het dahsbord en dan is het nergens meer terug te vinden , snap er weinig van en denk ook niet aan wat je eerder dacht een  Nitro-switch  , kan denk ik niet op een diesel of heb ik het mis , misschien dan ik de vorige eigenaar proberen kan te benaderen , weet zijn naam en waar de auto in onderhoud is geweesd .

En bedankt voor het welkom   Afbeeldingsresultaat voor emoticon spaanse vlag

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je zegt dat er een alarm op de auto zit kan het daar ook onderdeel van zijn misschien?

Ik heb eens zitten zoeken op "alarm reset button" en ik kom dan van Cobra plaatjes tegen van precies hetzelfde knopje.
Zal dus deel uitmaken van het alarm, is alleen de vraag of het alarm dan nog functioneel is...
Link naar reactie
Delen op andere sites


38 minuten geleden zei Murcielaygo:


Ik heb eens zitten zoeken op "alarm reset button" en ik kom dan van Cobra plaatjes tegen van precies hetzelfde knopje.
Zal dus deel uitmaken van het alarm, is alleen de vraag of het alarm dan nog functioneel is...

Misschien wel ik heb echt geen idee , denk dat mij maar een ding over blijft en dat is naar de Kia garage te gaan , maar ik denk dat het wel achteraf is ingebouwd en het alarm af fabriek , wat mij ook weer denken laat hoe kan dat 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit snap ik even niet;
Ik zeg dat het knopje onderdeel is van je alarm, dat onderschrijf ik daarna zelfs nog, maar omdat er alarmstickers op zotten denk jij dat het NIET van een alarm is?

Of denk ik door het slaapgebrek van de nachtvoedingen even niet meer helder?

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden zei Franco49:

Misschien wel ik heb echt geen idee , denk dat mij maar een ding over blijft en dat is naar de Kia garage te gaan , maar ik denk dat het wel achteraf is ingebouwd en het alarm af fabriek , wat mij ook weer denken laat hoe kan dat 

Moet toch haast wel een achteraf ingebouwd “iets” wezen. Voor een affabriek knoppie vind ik hem er beroerd uitzien en zijn ingebouwd......

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden zei Machlo:

Moet toch haast wel een achteraf ingebouwd “iets” wezen. Voor een affabriek knoppie vind ik hem er beroerd uitzien en zijn ingebouwd......

Ik zelf denk er net zo over , maar er komt vast wel de oplossing wat het is 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Murcielaygo , denk dat we mekaar een beetje verkeerd hebben begrepen , het verschil is dat het alarm wat op het moment niet werkt , tenminste denk dat het is uitgeschakeld af fabriek is ingebouwd en het vreemde knopje achteraf , natuurlijk kan het zijn dat de vorige eigenaar het knopje heeft laten inbouwen , maar kan mij niet voorstellen waarom ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden zei Franco49:

Wimis on , nee is niet te volgen , gaat zoals je kunt zien naar achter het dahsbord en dan is het nergens meer terug te vinden , snap er weinig van en denk ook niet aan wat je eerder dacht een  Nitro-switch  , kan denk ik niet op een diesel of heb ik het mis , misschien dan ik de vorige eigenaar proberen kan te benaderen , weet zijn naam en waar de auto in onderhoud is geweesd .

En bedankt voor het welkom   Afbeeldingsresultaat voor emoticon spaanse vlag

Maar mischien is de nitro wel op en doet deze daarom niks :smileys-car-driving-433567: :wink:

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mij zegt het feit dat die sticker erop zit dat het juist NIET af-fabriek is.
Terwijl ik bij een SP3 een fabriekssysteem niet raar zou vinden, want dat hebben de Picanto en Rio uit 2011 ook.

Watvoor afstandsbediening heb je bij de auto?
En zit er bijv. een knipperlichtje midden onder de voorruit?

Het af-fabriekssysteem op mijn Picanto gaat pas af als de auto meer dan een minuut op slot staat, rode LED knippert en er een deur, achterklep of motorkap geopend wordt met de sleutel, dus zonder remote. Probeer dat anders eens uit.

En nogmaals; dit exacte model knopje vind ik dus als Alarm reset...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedemorgen, ik heb nogmaals gekeken en de waarschuwingsstickers zitten dus niet op het glas geplakt maar in het glas een bijde kanten , dus geen latere inbouw , tevens zitten er binnen in de auto een soort cameratje heel klein , zowel links en rechts , ik dacht zelf is voor de luidsprekers voor de telefoon , ook nog niet geprobeerd , zal straks wel even proberen om als de auto op slot zit deze met de sleutel te openen , laat het nog even weten 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden zei Franco49:

Goedemorgen, ik heb nogmaals gekeken en de waarschuwingsstickers zitten dus niet op het glas geplakt maar in het glas een bijde kanten , dus geen latere inbouw , tevens zitten er binnen in de auto een soort cameratje heel klein , zowel links en rechts , ik dacht zelf is voor de luidsprekers voor de telefoon , ook nog niet geprobeerd , zal straks wel even proberen om als de auto op slot zit deze met de sleutel te openen , laat het nog even weten 

die 2 cameraatjes zijn waarschijnlijk de ultrasoon sensoren die bij het genoemde later ingebouwde alarm horen 

mischien even een foto daarvan maken dan kunnen we daar ook een passend antwoord opgeven 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden zei Franco49:

Hallo, ik weet het echt niet wat het is , ik heb een Sportage 3  excutive uitvoering , diesel en wvd van 2011 , net twee weken , dus ben nog aan het verkennen ,maar waar wordt een  Nitro-switch voor gebruikt , ik heb werkelijk geen idee !

ik heb er alleen bij stilstand en contact aan op gedrukt en er gebeurde niks .

En ik heb net een stukje gereden alles geprobeerd , met stilstaan en lichten aan en rijden er gebeurd niks , heel vreemd waar het voor kan dienen !

Ook snap ik het alarm niet , ik denk zelf dat dat is uitgeschakeld in dien mogelijk , , ook geprobeerd om als de auto is afgesloten en flink aan de auto geschud , niks geen enkel zichtbaar wat dan ook !

Bij het af fabriek ingebouwde alarm gaat dit niet af door te schudden aan de auto. Probeer eens de auto met de afstandsbediening af te sluiten en daarna met de sleutel te openen. Dan zal het alarm afgaan. Dit is standaard voor de SP3. Probeer daarna eens om een raam op te zetten en de auto met de afstandsbediening af te sluiten om daarna je arm in de auto te steken. Misschien zijn het inderdaad sensoren voor het alarm. Eventueel kun je nog met het knopje aan/uit zetten om te controleren of e.e.a. dan wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei xtra40:

die 2 cameraatjes zijn waarschijnlijk de ultrasoon sensoren die bij het genoemde later ingebouwde alarm horen 

mischien even een foto daarvan maken dan kunnen we daar ook een passend antwoord opgeven 

Sleutel in de deur gedaan en omgedraait en ja hoor het alarm ging af en met de sleutel onm de deur teopenen ging het weer uit , gelukkig !

Maar over het knopje ben ik er nog steeds niet uit , weet niet of het mogelijk is  om  nitro te gebruiken bij een diesel ??? 

nog een foto van de kleine (camera,s ) in de auto 

20171126_123107_resized.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze zit dus aan beide kanten .

Wat mij wel bevreemd is als ik het goed heb de auto opgekrikt kan worden zonder dat het alarm afgaat ,

dus we weten nog steeds niet waar het knopje voor dient , ik nog eens bij de auto kijken of ik wat kan ontdekken !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...