vreemd knopje aan bestuurderskant op het dahsbord
5 5

38 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Deze zit dus aan beide kanten .
Wat mij wel l bevreemdis als ik het goed heb de auto opgekrikt kan worden zonder dat het alarm afgaat 
Als je deze wil testen moet he je deur dicht doen raan op een kier zo dat je met je arm naar binnen kan auto afsluiten minimaal 1 minuut wachten en dan met je arm naar binnen door die kier en zwaaien dan zou het alarm ook af moeten gaan daar dienen deze oogjes / microfoontje voor

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Franco49:

Sleutel in de deur gedaan en omgedraait en ja hoor het alarm ging af en met de sleutel onm de deur teopenen ging het weer uit , gelukkig !

Maar over het knopje ben ik er nog steeds niet uit , weet niet of het mogelijk is  om  nitro te gebruiken bij een diesel ??? 

nog een foto van de kleine (camera,s ) in de auto 

20171126_123107_resized.jpg

Dat zijn utrasoon sensoren. De ene zend een hoge onhoorbare toon uit en de andere ontvangt deze toon. Zodra  er iets beweegt dan veranderd de frequentie door het "dopplereffect". De ontvanger detecteert dat en het alarm gaat af.

Maar waar dat knopje nu voor dient.....?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is een clifford alarmsysteem klasse 3 of hoger. Je hebt hierbij of een aparte handzender, of het clifford systeem maakt gebruik van de originele voertuigsleutel voor deactivatie van het systeem. Het knopje met het ledje is de noodfunctie van het systeem. Als bijvoorbeeld de handzender defect raakt kan je met deze knop en een bepaalde toestenhandeling een code ingeven om het alarmsysteem en/of startblokkering vrij te geven. Hiervoor heb je wel een codekaart nodig welke bij het systeem is afgegeven bij inbouw. Als je deze kaart niet hebt, heb je een probleem bij storing. Demontage van het gehele systeem is dan noodzakelijk....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei bullet:

Dit is een clifford alarmsysteem klasse 3 of hoger. Je hebt hierbij of een aparte handzender, of het clifford systeem maakt gebruik van de originele voertuigsleutel voor deactivatie van het systeem. Het knopje met het ledje is de noodfunctie van het systeem. Als bijvoorbeeld de handzender defect raakt kan je met deze knop en een bepaalde toestenhandeling een code ingeven om het alarmsysteem en/of startblokkering vrij te geven. Hiervoor heb je wel een codekaart nodig welke bij het systeem is afgegeven bij inbouw. Als je deze kaart niet hebt, heb je een probleem bij storing. Demontage van het gehele systeem is dan noodzakelijk....

Ik heb de garage een bericht gestuurd , of de vorige eigenaar wel contact met mij op wil nemen voor nadere uitleg , dat lijkt mij de beste optie , ik heb geen extra codekaart of iets dergelijks 

20171126_145524_resized.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Franco49:

Ik heb de garage een bericht gestuurd , of de vorige eigenaar wel contact met mij op wil nemen voor nadere uitleg , dat lijkt mij de beste optie , ik heb geen extra codekaart of iets dergelijks 

20171126_145524_resized.jpg

Ook heb ik deze stikers ontdekt , dus extra nog 3 op de achterruit en achter zij ruiten , zal dat nep zijn of nog een extra alarm !!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die oranje stickers "horen" bij een alarm met startblokkering, zoals bijv. de beschreven Clifford of de door mij aangehaalde Cobra.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zwarte teksten "in" het glas zijn van het fabriekssysteem.
De oranje stickers van het naderhand geplaatste systeem waar het knopje en de ultrasoon sensoren (doe jij cameraatjes noemde) deel van uitmaken.
En zoals bullet al aangaf; je hebt een codekaart van het alarm nodig om in geval van problemen het alarm alsnog uit te kunnen schakelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat jullie helemaal gelijk hebben , ik heb de cobra alarm instrukties gezien heel wat filmpjes en het knopje is hetzelfde als wat ik in mijn Sportage zit , dus daar zijn ge gelukkig uit , alleen het knopje ( noem het maar zo) flikkert niet , dus denk het is uitgeschakeld . En ik heb geen driverkaart of pincode,  codekaart  of wat dan ook , dus hoop dat ik reactie krijg van de vorige eigenaar . anders zou ik het niet weten hoe ik het moet oplossen of misschien naar een bedrijf die de alarm van de cobra inbouwd . Of hebben jullie een idee ? In iedergeval hartelijk dank voor de zoektocht en hulp. :adanku:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het alarm het niet doet (hand door geopend raam al geprobeerd?) en de auto doet het verder wel zou ik het lekker zo laten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Murcielaygo:

Als het alarm het niet doet (hand door geopend raam al geprobeerd?) en de auto doet het verder wel zou ik het lekker zo laten...

Hallo, waarom , graag uitleg , dacht dat het beter was ,maar ik heb er weinig verstand van , gaan namelijk oo richting Spanje en dacht extra veilig 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een afspraak gemaakt mij een autoalarm inbouw bedrijf en daar kan ik komende week dinsdag de 5 dec. heen , die gaan kijken wat voor een systeem ik in de auto heb , wat Murcielygo  al zij het is bijna zeker dat het een cobra instalatie is , alleen wat het inbouwbedrijf zij is het aparte afstandbediening waarschijnlijk niet van 2011  maar moet in de autosleutelafstandsbediening zijn ingescand of hoe het ook mag heten , zodra ik er geweest ben geef ik het door . Het vreemde is dat het via mijn kenteken niet op de site van cobra  of waar het geregistreerd wordt voorkwam .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan nog net ! Ik ben vandaag naar Groningen gereden betreffende de vermeende autoalarm , nou het blijkt dat er daadwerkelijk een tweede alarm in de auto zit , alleen die is compleet uitgeschakeld , vreemd maar waar , het bedrijf gaf mij de uitleg dat het tweede alarm een was , het zou wel een cobra alarm zijn alleen van iets van 2011 en nooit aangemeld geweest , raar maar waar . er waren bij nader de alarm te hebben bekeken 2 zekeringen eruit gehaald en 2 kabeltjes losgekoppeld ,dus kon niet meer werken,Het bedrijf heeft het geheel ingetapete en dus laat ik het zo , het originele Kia alarm , dus die doet het gewoon . ik ben niet van plan om een 800 euro voor een tweede alarm aan te schaffen . de sensoren in de auto en het vreemde knopje laat ik mooi zitten , lijkt net echt .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
5 5