navigatie
3 3

81 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Brat Pit:

Denk ik niet, het is meer vanuit een security oogpunt dat een hotspot niet direct connect. Die keuze van Apple begrijp ik. Het lijkt er eerder op dat ze bij LG hebben zitten slapen, of.... Samsung heeft een lange arm. Morgen eens even bellen naar LG :winkiss:

De hotspot wordt uitgeschakeld zodra je smartphone zelf verbinding maakt via WiFi (bijv. in je woning). Dat kan ook niet anders want hotspot is het verbinden van een WiFi apparaat via GSM (3G, 4G) en als je smartphone zelf de GSM verbinding verbreekt om via WiFi data binnen te halen kan dat niet meer. Zodra je smartphone dan weer verbinding maakt via GSM moet je inderdaad de hotspot weer aan zetten. Maar dat heeft dus niets met veiligheid te maken. En ook niet met Samsung.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Brat Pit:

Wat ik niet goed begrijp, is dat de wifi connectie die nodig is voor de "connected services" niet via usb ingang gemaakt kan worden. Dat is erg jammer, want dat betekent dat je elke keer die hotspot handmatig op je iPhone aan moet zetten

Ik vind het juist jammer dat Android Auto niet via Wifi werkt. Ik gebruik Android Auto vooral voor de navigatie (altijd up-to-date) en Spotify. Met de Kia app wordt de Wifi automatisch ingeschakeld en dat geklooi met een kabeltje vind ik lastig en eigenlijk niet meer van deze tijd.

Ook kun je voor Android Auto alleen de USB poort onder het dashboard gebruiken en niet die in de armsteun.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ga eens op zoek naar gebruikers van Hotspot op de IPhone, kijken of zij met andere merken radio/navigatie ook dezelfde handelingen moeten verrichten.

Niet met een Niro, maar met mijn oude TomTom zonder ingebouwde SIM; ja, daar moest ik ook HotSpot "voor" zetten op mijn telefoon voor ik de navigatie inschakelde.
En bij mijn huidige ook als ik bijv. een update wil binnenhalen, want dat doet deze ook enkel via WiFi.

Zoals anderendaags aangaven; dat hoort zo en is een veiligheidsdingetje. Anders zou iemand die ooit jouw Hotspot mocht gebruiken deze telkens kunnen/gaan gebruiken als je bij elkaar in de buurt bent, ten koste van jouw databundel...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Derrek:

De hotspot wordt uitgeschakeld zodra je smartphone zelf verbinding maakt via WiFi (bijv. in je woning). Dat kan ook niet anders want hotspot is het verbinden van een WiFi apparaat via GSM (3G, 4G) en als je smartphone zelf de GSM verbinding verbreekt om via WiFi data binnen te halen kan dat niet meer. Zodra je smartphone dan weer verbinding maakt via GSM moet je inderdaad de hotspot weer aan zetten. Maar dat heeft dus niets met veiligheid te maken. En ook niet met Samsung.

Dat heeft wel met veiligheid te maken. Apple voorkomt hiermee dat iemand die ooit gepaird heeft altijd zonder meer kan pairen. Android zal dat een worst zijn. Anders is dat als je de iPhone bedraad als hotspot gebruikt (dat werkt alleen niet in de Kia) Als ik dezelfde iPhone hotspot gebruik voor mijn PC, hoef ik alleen maar de draad erin te stoppen en hij is gekoppeld. Jammer dat dat in de Kia niet kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Murcielaygo:

Niet met een Niro, maar met mijn oude TomTom zonder ingebouwde SIM; ja, daar moest ik ook HotSpot "voor" zetten op mijn telefoon voor ik de navigatie inschakelde.
En bij mijn huidige ook als ik bijv. een update wil binnenhalen, want dat doet deze ook enkel via WiFi.

Zoals anderendaags aangaven; dat hoort zo en is een veiligheidsdingetje. Anders zou iemand die ooit jouw Hotspot mocht gebruiken deze telkens kunnen/gaan gebruiken als je bij elkaar in de buurt bent, ten koste van jouw databundel...

Zo zit het.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het juist jammer dat Android Auto niet via Wifi werkt. Ik gebruik Android Auto vooral voor de navigatie (altijd up-to-date) en Spotify. Met de Kia app wordt de Wifi automatisch ingeschakeld en dat geklooi met een kabeltje vind ik lastig en eigenlijk niet meer van deze tijd.

Ook kun je voor Android Auto alleen de USB poort onder het dashboard gebruiken en niet die in de armsteun.

Android heb ik geen ervaring mee. Maar ik vermoed dat de hoeveelheid data en de response snelheid van het systeem, zowel bij carplay als android auto gebaat zijn bij een draadje. Met draadloze communicatie ben je een deel van de systeem controle kwijt. In theorie is draadloze communicatie vaak even snel, maar je signaal zou bijvoorbeeld korte tijd weggedrukt kunnen worden en als het systeem dan een handeling verricht is dat niet fijn. Voor zoiets als verkeersinfo is dat niet erg, dat komt een paar seconden later aan, maar voor bediening is dat erg vervelend. 

Een draadje heeft nog meer voordelen: je moet je telefoon toch laden, dan is een draadje het aangewezen middel. Alles wat dan bedraad kan hoe ouderwets ook, werkt altijd goed en is betrouwbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een korte kabel is de oplossing. Bij kabelexpert 20 cm usb kabel besteld (zelfs 3 voor de prijs van 2). En dat werkt goed, je gsm gebruikt meer batterij, dus word meteen bijgeladen.
Voor carplay nu ook de 20 cm lightning kabel besteld en ook dat werkt super.
Je telefoon ligt mooi in het bakje voorin met een klein stukje kabel......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Brat Pit:

Dat heeft wel met veiligheid te maken. Apple voorkomt hiermee dat iemand die ooit gepaird heeft altijd zonder meer kan pairen. Android zal dat een worst zijn. Anders is dat als je de iPhone bedraad als hotspot gebruikt (dat werkt alleen niet in de Kia) Als ik dezelfde iPhone hotspot gebruik voor mijn PC, hoef ik alleen maar de draad erin te stoppen en hij is gekoppeld. Jammer dat dat in de Kia niet kan.

Apple fan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei wimkia:

Een korte kabel is de oplossing. Bij kabelexpert 20 cm usb kabel besteld (zelfs 3 voor de prijs van 2). En dat werkt goed, je gsm gebruikt meer batterij, dus word meteen bijgeladen.
Voor carplay nu ook de 20 cm lightning kabel besteld en ook dat werkt super.
Je telefoon ligt mooi in het bakje voorin met een klein stukje kabel......

Bij Aliexpress gekocht: € 1,29

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Apple fan?

Haha, ik kan met recht zeggen dat redelijk objectief ben in de apple/windows discussie. En met 30 jaar zakelijke ICT ervaring heb ik eigenlijk alles voorbij zien komen.  Ik gebruik het allemaal door elkaar heen. Als het om de telefoon gaat heb ik een lichte voorkeur voor iPhone. En dat is met name gedreven door de beveiliging in vergelijking met android. Maar ik zal nooit die zure man worden die zegt "dit is beter dan dat". Alle systemen hebben voor en nadelen.

En jij? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij Aliexpress gekocht: € 1,29

Let ff op. Als hij bij de volgende update nog wel laadt maar niet connect, dan weet je waar het aan ligt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-12-2017 om 10:42 zei Brat Pit:

Haha, ik kan met recht zeggen dat redelijk objectief ben in de apple/windows discussie. En met 30 jaar zakelijke ICT ervaring heb ik eigenlijk alles voorbij zien komen.  Ik gebruik het allemaal door elkaar heen. Als het om de telefoon gaat heb ik een lichte voorkeur voor iPhone. En dat is met name gedreven door de beveiliging in vergelijking met android. Maar ik zal nooit die zure man worden die zegt "dit is beter dan dat". Alle systemen hebben voor en nadelen.

En jij? 

Nu je het vraagt, ik heb niet zo veel met Apple.

Bijna 30 jaar (ongeveer zelfde leeftijd?) gewerkt als elektronica ing. (ook ICT dus) voor en Japans bedrijf in apparatuur voor de Grafische Industrie). De tijd meegemaakt waar Apple groot is geworden door de muis wat handig is voor grafische toepassing. Niet dat Apple de muis bedacht had maar Apple heeft het idee wel slim opgekocht van de echte uitvinder.

Veel technische problemen met Apple gezien en meegemaakt. Jij zult ook nog wel het “bommetje” herinneren op het Apple scherm dat regelmatig verscheen als de computer weer eens vastliep.

Ook het idee van de Smartpone is slim ingekocht en Apple heeft zich vervolgens ontwikkeld als een zeer sterke typisch Amerikaanse marketingmachine die sterk inzet op image building waarbij ze zeer succesvol hun producten op de markt wist te zetten en mensen zelfs zover wist te verleiden dat de sukkels uren en zelfs nachten voor een winkel gingen liggen voor een te duur product. Maar dan “hoorde je er wel bij”…..

Het lijkt op Volvo die jarenlang geadverteerd heeft dat ze de veiligst auto hadden. Als je eenmaal tegen een boom reed was dat misschien wel zo, maar de wegligging was met hun starre achteras ook zo dat je wel meer kans maakte om tegen die boom te rijden....

Of de Duitse auto's met hun opgebouwde image van "degelijke bouwkwaliteit" maar volgens alle statistieken (veel) meer technische problemen kennen dan Aziatische auto's. Zo heb je met een Audi volgens de ANWB statistieken 2,5 x zoveel kans op pech langs de weg dan met een Kia.....

Die Marketing van Apple is op zich wel knap en ik zeg hierbij ook niet dat Apple technisch slecht is. Maar echt niet de beste.

Laten we het verder maar over auto's en in het bijzonder over die mooie Kia's hebben. En om bij het onderwerp te blijven, ik heb zelf mijn S6 vervangen door een S8 en gebruik deze in de Niro voor Android Auto, onder andere voor de navigatie omdat de kaarten van de fabrieksnavigatie hopeloos achter lopen (dat zal nooit verbeteren) en Google Maps altijd wel volledig up to date is. Verder Spotify en het oplezen van Whatsapp berichten is een leuke opmerkelijk goed Nederlands "sprekende" gadget. En alles werkt zonder probleem. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Apple maps in combinatie met Flitsmeister werkt als een tierelier.
Flitsmeister meldingen komen er doorheen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei HenkBhz:

17 minuten geleden zei HenkBhz:

Flitsmeister is prima, heb ik ook jaren gehad en eigenlijk kan daar geen enkel systeem tegen op. Het ziet er alleen een beetje jaren 90 uit.

Heb jij je telefoon dan in een houder op je dashboard/raam, of komen de flitsmeister meldingen door op het scherm van CarPlay? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Flitsmeister is prima, heb ik ook jaren gehad en eigenlijk kan daar geen enkel systeem tegen op. Het ziet er alleen een beetje jaren 90 uit.
 Heb jij je telefoon dan in een houder op je dashboard/raam, of komen de flitsmeister meldingen door op het scherm van CarPlay? 

Ik heb de iPhone verbonden via USB en Flitsmeister staat altijd “open” op m’n telefoon.
Meldingen komen als audio binnen (wegwerkzaamheden, flitspaal, stilstaand voertuig etc). Even de mediaknop op je stuur aantikken en hij staat weer op de radio.

Apple kaarten geeft ook realtime verkeersinfo en berekend automatisch een nieuwe route bij files etc. Werkt probleemloos.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Derrek:

Nu je het vraagt, ik heb niet zo veel met Apple.

Bijna 30 jaar (ongeveer zelfde leeftijd?) gewerkt als elektronica ing. (ook ICT dus) voor en Japans bedrijf in apparatuur voor de Grafische Industrie). De tijd meegemaakt waar Apple groot is geworden door de muis wat handig is voor grafische toepassing. Niet dat Apple de muis bedacht had maar Apple heeft het idee wel slim opgekocht van de echte uitvinder.

Veel technische problemen met Apple gezien en meegemaakt. Jij zult ook nog wel het “bommetje” herinneren op het Apple scherm dat regelmatig verscheen als de computer weer eens vastliep.

Ook het idee van de Smartpone is slim ingekocht en Apple heeft zich vervolgens ontwikkeld als een zeer sterke typisch Amerikaanse marketingmachine die sterk inzet op image building waarbij ze zeer succesvol hun producten op de markt wist te zetten en mensen zelfs zover wist te verleiden dat de sukkels uren en zelfs nachten voor een winkel gingen liggen voor een te duur product. Maar dan “hoorde je er wel bij”…..

Het lijkt op Volvo die jarenlang geadverteerd heeft dat ze de veiligst auto hadden. Als je eenmaal tegen een boom reed was dat misschien wel zo, maar de wegligging was met hun starre achteras ook zo dat je wel meer kans maakte om tegen die boom te rijden....

Of de Duitse auto's met hun opgebouwde image van "degelijke bouwkwaliteit" maar volgens alle statistieken (veel) meer technische problemen kennen dan Aziatische auto's. Zo heb je met een Audi volgens de ANWB statistieken 2,5 x zoveel kans op pech langs de weg dan met een Kia.....

Die Marketing van Apple is op zich wel knap en ik zeg hierbij ook niet dat Apple technisch slecht is. Maar echt niet de beste.

Laten we het verder maar over auto's en in het bijzonder over die mooie Kia's hebben. En om bij het onderwerp te blijven, ik heb zelf mijn S6 vervangen door een S8 en gebruik deze in de Niro voor Android Auto, onder andere voor de navigatie omdat de kaarten van de fabrieksnavigatie hopeloos achter lopen (dat zal nooit verbeteren) en Google Maps altijd wel volledig up to date is. Verder Spotify en het oplezen van Whatsapp berichten is een leuke opmerkelijk goed Nederlands "sprekende" gadget. En alles werkt zonder probleem. 

Kan ik grotendeels mee meegaan. Ik weet uit betrouwbare bron dat het "eenvoudig in gebruik" imago van apple koste wat kost in stand gehouden moet worden. Terwijl de PC's eigenlijk draken van systemen zijn als je er net iets meer mee wilt dan huis tuin en keuken gebruik. De kwaliteit is dan wel weer prima, op een defect toetsenbordje na, werkt alle nog wat ik de laatste 15 jaar heb gekocht (iMac/mac mini, diverse iPhones). Ook als je het open maakt voor een modificatie zie je direct hoe knap het in elkaar zit. 

Dat was voor mij ook de reden om op Kia over te stappen, naast een mooi ontwerp wil ik zo min mogelijk gedoe met storingen en dergelijke. Ik denk dat ze dat erg goed voor elkaar hebben. Android auto heeft ook zeker mijn interesse en dat blijf ik volgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HenkBhz:

Ik heb de iPhone verbonden via USB en Flitsmeister staat altijd “open” op m’n telefoon.
Meldingen komen als audio binnen (wegwerkzaamheden, flitspaal, stilstaand voertuig etc). Even de mediaknop op je stuur aantikken en hij staat weer op de radio.

Apple kaarten geeft ook realtime verkeersinfo en berekend automatisch een nieuwe route bij files etc. Werkt probleemloos.

Goeie tip, ga ik proberen. De meldingen van flitsmeister zijn ook eigenzinnig: wel eens in Frankrijk gereden op de snelweg?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kia heeft ook een hotspot app voor android.  kan hem zelf nog niet uit proberen want ik mag nog even op mijn Niro wachten, maar mogelijk maakt deze app het makkelijker 

image.thumb.png.2138060308407fd6f6777b631dd3de3e.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zeer tevreden met de navigatie oplossing die Apple CarPlay mij biedt. Ik denk dat dit ook geldt voor gebruikers van Android Car. Wel heb ik van de week een nadeel ervaren. Ik had een probleem met mijn internet bundel op mijn telefoon. Dan heb je dus geen navigatie. Gelukkig kon ik terugvallen op de ingebouwde navigatie van de Niro. Niet de meest up to date navigatie met het bracht mij waar ik moest zijn. Kortom, alles heeft zo z’n voor- en nadelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei chippie777:

Ik ben zeer tevreden met de navigatie oplossing die Apple CarPlay mij biedt. Ik denk dat dit ook geldt voor gebruikers van Android Car. Wel heb ik van de week een nadeel ervaren. Ik had een probleem met mijn internet bundel op mijn telefoon. Dan heb je dus geen navigatie. Gelukkig kon ik terugvallen op de ingebouwde navigatie van de Niro. Niet de meest up to date navigatie met het bracht mij waar ik moest zijn. Kortom, alles heeft zo z’n voor- en nadelen.

Bij mij heeft Carplay moeite om twee dingen tegelijk te doen. Ik wil en navigeren en muziek streamen. De navigatie blijft stug doorgaan de muziek valt vaak spontaan weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hieperdepiep, na de laatste update? van IOS verloopt het overschakelen naar Hotspot (in de Niro) en naar WiFi (thuis) vise-versa, helemaal automatisch en hoef nergens meer aan te komen of handmatig iets in te stellen.

Niro 2018
Telefoon Iphone 5S  2016

update was 11.2.6

Sorry voor alle lezers en specifiek surfingjohn, de wens was de vader van de gedachte, het is een dag per ongeluk?? zo gegaan, misschien wel 5 a 6 X thuis / in de auto, maar krijg het nu ook niet meer voor elkaar, dus toch handmatig blijven aan zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou dat moet ik eens gaan testen, volgens mij heb ik update 11.2.6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zal ook nooit gaan werken omdat apple het nooit zal toestaan dat een buitenstaander (lees in dit geval Niro) automatisch toegang krijgt tot een iPhone zonder verdere controle. Apple staat dat wel toe via usb. Logisch want dan zie je direct wie er aan je iphone hangt. Hoe jammer is het dat Kia dat niet heeft vrijgegeven. Even koppelen en klaar, niet dus.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

onderstaande app zou het proces elke keer automatisch moeten laten verlopen zodra je het de eerste keer hebt ingesteld.

Moet zelf nog 3 maandjes wachten om het uit te proberen

image.thumb.png.7dfefa53d26c42f1fe98d6a7c83b43b3.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, daar hoef je geen drie maandjes op te wachten hoor, wan dat gaat niet werken, althans niet op de iPhone.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
3 3