navigatie
3 3

91 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Brat Pit:

Nou, daar hoef je geen drie maandjes op te wachten hoor, wan dat gaat niet werken, althans niet op de iPhone.

Wel op de Android.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is veel gezegd over navigatie, maar toch heb ik daar nog een vraag over. De Niro heeft de bekende 'standaard' navigatie die je, mbt file- en flitsinfo, kan koppelen aan TomTom info via de hotspot. Echter, de kaarten zijn vaak niet up-to-date zoals we weten.

Werkt bovenstaande in exact dezelfde manier ook als je Maps gebruikt  die je krijgt als je, in mijn geval, Apple CarPlay gebruikt als navigatie? Dus dat je ook dáár de file- en flitsinfo in krijgt? Maps is nl vaak wel beter up-to-date, maar ik kan niet vinden of die TomTom info ook daar dan wordt gebruikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In apple maps zit wel verkeersinfo, die kun je op je telefoon aanzetten. Je ziet dan de files, maar voor zover mij bekend gaat het systeem niet omleiden. Flits info zit er niet in. De TT informatie kan niet worden geïntegreerd. 

Hoewel de kaartinfo achterloopt is het standaard systeem wel een zeer prettig werkend systeem, zeker in vergelijking met de 4 andere systemen die ik hiervoor had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik de KIA hotspot app op mijn telefoon. Een paar minuten na het instappen zie ik dat het woordje TMC op de navigatie is veranderd in TPEG.

Vanaf dat moment krijg ik file-en flits info. Ook worden er alternatieve routes voorgesteld bij vertragingen.

Vaak rij ik zonder de bestemming ingesteld en zie dan toch op de map waar de vertragi gen zijn. Rij ik bijvoorbeeld bij Amsterdam, dan kan ik al zien dat er vertraging is op de A27 tussen Utrèg en Eemnes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb wel een keer bij Apple maps een omleiding te zien gekregen en er wordt gevraagd of je het alternatief wil gebruiken.

Maar ik zit bijna nooit in de spits:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed te horen dat er op de apple ook wordt omgeleid. Ik heb het zelf nog niet ervaren, maar wellicht was de file de snelste optie.:x

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij rijden gewoon met de standaard navigatie van Kia (TomTom) is een mooi, duidelijk en accuraat systeem.

In  de twee maanden dat we hem gebruiken slecht 1 X in de war door nieuwe  situatie van de weg.

Als we instappen zetten we onze I-phone  "hotspot-aan", in het begin is dit wel even wennen, maar gaat na verloop van tijd bijna automatisch en is een kleine moeite.

Naar het schijnt en eerder vermeld in dit forum doet Android dit automatisch.

Binnen een minuut krijg ik de melding dat mijn I-phone verbonden is en zie ik op het navigatie beeldscherm een extra icoontje van een camera verschijnen .

(Dit heeft overigens niets met de handsfree telefoonverbinding te maken, dit gaat gewoon automatisch zodra je instapt (bluetooth).

Je krijgt nu 100 meter voor een camera een pieptoontje en een oplichtende camera (daar waar hij staat) op de kaart in beeld.

File informatie, zeer snel accuraat en ook zichtbaar op wegen waar file staat zonder dat je route daar langs loopt.

Omleidingsroutes werken ook perfect, al een paar keer gehad dat ik uiteindelijk minder km's afgelegd had na een omleiding, (sluiproute's??)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De kia android hotspot app werkt alleen voor oudere android versies. de KIA software is verouderd waardoor je geen contact/communicatie hebt via de app. je kan natuurlijk wel handmatig je hotspot aanzetten.

Ikzelf heb de app carspot wifi op mijn android 8.0 telefoon gezet, lijkt goed te werken.

hotspot.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uur geleden zei frogman:

Wij rijden gewoon met de standaard navigatie van Kia (TomTom) is een mooi, duidelijk en accuraat systeem.

In  de twee maanden dat we hem gebruiken slecht 1 X in de war door nieuwe  situatie van de weg.

Als we instappen zetten we onze I-phone  "hotspot-aan", in het begin is dit wel even wennen, maar gaat na verloop van tijd bijna automatisch en is een kleine moeite.

Naar het schijnt en eerder vermeld in dit forum doet Android dit automatisch.

Binnen een minuut krijg ik de melding dat mijn I-phone verbonden is en zie ik op het navigatie beeldscherm een extra icoontje van een camera verschijnen .

(Dit heeft overigens niets met de handsfree telefoonverbinding te maken, dit gaat gewoon automatisch zodra je instapt (bluetooth).

Je krijgt nu 100 meter voor een camera een pieptoontje en een oplichtende camera (daar waar hij staat) op de kaart in beeld.

File informatie, zeer snel accuraat en ook zichtbaar op wegen waar file staat zonder dat je route daar langs loopt.

Omleidingsroutes werken ook perfect, al een paar keer gehad dat ik uiteindelijk minder km's afgelegd had na een omleiding, (sluiproute's??)

iI heb tijdens het rijden eens een keer op de camara met plusje gedrukt omdat ik verwachte meer info te krijgen. Maar volgens mij meld je dan dat er een flitser staat. Was een beetje onduidelijk . Heb ook geen idee of iemand (tomtom) er ook wat mee doet. Misschien dat iemand op dit forum daar iets meer over weet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Apple kaarten werkt prima en is veel meer up to date dan de standaard NAV in de Niro.  Wel vind ik de standaard nav erg prettig werken. De connectie met TomTom maakt het toch een goed bruikbaar systeem. Ik heb wel eens gemeld dat er geen flitspaal stond maar die info wordt niet verwerkt Is mijn ervaring. 

Maar eigenlijk gebruik ik nu alleen nog Apple kaarten. Van te voren op je telefoon al een route bekijken is zo’n handig dingetje. Zal ongetwijfeld ook bij Android goed werken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij werkt tomtom zo: Een melding geeft nog niks, maar komen er meer van ongeveer hetzelfde punt, dan zal het wel waar zijn.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan er nog steeds niet echt wijs uit worden. Standaard Navi mankeert nogal wat aan vind ik, en Android auto wordt automatisch afgesloten bij koppelen met audio in de auto dmv kabel....

Verstuurd vanaf mijn GM 6 d met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Android, I-phone, navigatie combinaties werken NIET met een draadje, dus alleen draadloos via Bluetooth, de app en/of hotspot

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei frogman:

Android, I-phone, navigatie combinaties werken NIET met een draadje, dus alleen draadloos via Bluetooth, de app en/of hotspot

Hoe bedoel je dat? Mijn iPhone icm met Apple Maps werkt alleen met een draadje. Dat gaat echt niet werken via Bluetooth.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei surfingjohn:

Hoe bedoel je dat? Mijn iPhone icm met Apple Maps werkt alleen met een draadje. Dat gaat echt niet werken via Bluetooth.

Zie bericht van Brat Pit van december 2017, ik heb dezelfde ervaring, maar hij omschrijft het duidelijk:

Wat ik niet goed begrijp, is dat de wifi connectie die nodig is voor de "connected services" niet via usb ingang gemaakt kan worden. Dat is erg jammer, want dat betekent dat je elke keer die hotspot handmatig op je iPhone aan moet zetten.

De iPhone is zo ontworpen dat je een hotspot connectie kunt maken via Bluetooth, wifi of USB. Hotspot via Bluethooth of wifi moet je altijd handmatig bevestigen door je telefoon aan te zetten en het betreffende meu op te starten. Ergens wel logisch, anders zou iemand die één keer toegang heeft gekregen tot je mobiel altijd toegang hebben en dat wil je niet. Anders is dat bij een bedrade hotspot connectie: die werkt na eenmaal bevestigen altijd direct. Ook logisch want je ziet tenslotte wie of wat er aan hangt (het navigatiesysteem in ons geval).

In tegenstelling tot wat Surfingjohn hierboven aangeeft, werkt dat connecteren helaas bij mij niet automatisch. Ik heb het internet afgestruind en alle iPhone gebruikers lopen hier tegen aan. Behalve dan degenen die de iPhone gejailbreakt hebben. 

Een oplossing is om een extra USB/4g stick met wifi te installeren in de andere usb ingang. Of ik dat ga doen weet ik nog niet. Duo sim zou ook kunnen, alleen ondersteunt mijn provider dat niet.

Zou de hotspot via de USB ingang wel werken, dan biedt dat twee voordelen: directe connectie en je telefoon wordt opgeladen. Waarom Kia er voor gekozen heeft om alleen via wifi te connecteren terwijl usb en Bluetooth ook al connecteren, is mij een raadsel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei surfingjohn:

Beetje verwarrend. De verkeersinfo en flitsinfo wordt alleen via de wifi connectie van de telefoon en de auto verwerkt, niet als je hem bedraad aansluit. Is een gemiste kans mijns inziens. Althans dit geldt voor iPhone.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beetje verwarrend. De verkeersinfo en flitsinfo wordt alleen via de wifi connectie van de telefoon en de auto verwerkt, niet als je hem bedraad aansluit. Is een gemiste kans mijns inziens. Althans dit geldt voor iPhone.

Als je je iPhone aansluit via de USB en je gebruikt Apple kaarten gebruikt deze verkeersinfo. Bij een file berekend hij bijv gewoon een alternatief.

Als je daarnaast de Flitsmeister app op de achtergrond aan hebt krijg je ook flitsinfo. Heb je bijvoorbeeld je radio aan dan komt de flitsinfo er doorheen. Met de mediaknop op je stuur ga je terug naar de zender.

Werkt als een tierelier. Je moet alleen even weten hoe.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei HenkBhz:

Als je je iPhone aansluit via de USB en je gebruikt Apple kaarten gebruikt deze verkeersinfo. Bij een file berekend hij bijv gewoon een alternatief.

Als je daarnaast de Flitsmeister app op de achtergrond aan hebt krijg je ook flitsinfo. Heb je bijvoorbeeld je radio aan dan komt de flitsinfo er doorheen. Met de mediaknop op je stuur ga je terug naar de zender.

Werkt als een tierelier. Je moet alleen even weten hoe.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Tuurlijk, alles op de iphone werkt prima, in feite zijn dat nog steeds net wat betere systemen dat die zeer standaard inbouwen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei frogman:

Een oplossing is om een extra USB/4g stick met wifi te installeren in de andere usb ingang. Of ik dat ga doen weet ik nog niet. Duo sim zou ook kunnen, alleen ondersteunt mijn provider dat niet.

Dit wist ik niet. Is het zeker dat het goed werkt met een USB/4g stick? M.a.w. heeft iemand dat uitgeprobeerd in de Niro?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden zei Brat Pit:

Dat werkt goed getuige een Duitse forum post:

Zoek even op Huawei 8132

https://www.niro-forum.de/index.php?thread/347-wifi-via-iphone-connect-and-re-connect-automatically/

Had het even verkeerd begrepen. Met de USB/4G stick werken alleen de "connected sevices" (TomTom) voor je Kia Navigatie. Maar daar gebruik is al een MiFi router voor die vast in m'n Niro zit. Dat werkt al meer dan een jaar perfect! En ook de tablet (van de passagiers) heeft dan Internet. Maar dan blijf je met die antieke kaarten van Here zitten want je kunt met de stick niet Maps met Apple caplay of, in mijn geval, het betere Android Auto :-) gebruiken met de navigatie van Google Maps of Waze.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan kun je nog overwegen om een goedkope android telefoon permanent in de auto te leggen ipv je MIFI router. :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei gjcvro:

Dan kun je nog overwegen om een goedkope android telefoon permanent in de auto te leggen ipv je MIFI router. :wink:

Dat ben ik niet met je eens. Ook ik heb al ruim een jaar een MIFI router in mijn Niro en nooit problemen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

?? Waar zeg ik iets over problemen?

En android auto doet het zo slecht zonder android, vandaar de suggestie voor een permanente cheap android done.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het niet zo dat AA alleen goed werkt met de duurdere toestellen, met de recentere versies van het OS?
Dan zou een goedkoop modelletje niet veel uithalen, omdat die vaak oudere software draaien...

Maar ik kan me -als Apple-gebruiker- vergissen natuurlijk...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
3 3