Ga naar inhoud
Deaken

Vrijloopbegeleiding

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

WIe heeft er al iets gevonden over Predictive Energy Control ?

Kan er in de handleiding van de navigatie en auto niks over vinden. Ben van model 2016 overgestapt naar model 2018 

En ben ook van mening dat we misleid zijn met het model 2016 daar werd dit al in beloofd.

https://www.groen7.nl/zo-werkt-het-nieuwe-eco-das-systeem-in-de-kia-niro-hybrid/

aangepast door niro
aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yup, werkt eigenlijk best OK. Geeft naar mijn gevoel iets te vroeg aan om gas los te laten, maar dat komt wellicht ook omdat ik nog wat moet wennen aan de vrijloop die de DCT heeft. Het voelt soms in het begin aan alsof hij te snel vaart verliest, maar uiteindelijk toch lang blijft doorrollen. Gewenning dus.

Maar terug ontopic: ja het werkt goed als je maar een actieve route in je navigatie hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag nieuwste software gekregen.

Mijn KIA Niro is in november geleverd dus 2018 model.

ik krijg echter geen vrijloopbegeleidingssignalen?

Of geld dat alleen boven bepaalde snelheid?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moet de Kia navigatie aanzetten en een adres invoeren. Overigens krijg ik het ook niet op mijn scherm. (model geleverd dec 2018 en nieuwste sw)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden zei Brat Pit:

Je moet de Kia navigatie aanzetten en een adres invoeren. Overigens krijg ik het ook niet op mijn scherm. (model geleverd dec 2018 en nieuwste sw)

Euh, wanneer geleverd? :innocent:

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei gjcvro:

Euh, wanneer geleverd? :innocent:

Nog niet helemaal wakker zeker. December 2017.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij werkt de vrijloop ook. Ik krijg een melding in de display maar geen geluidje (godzijdank).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden zei Johan64:

Bij mij werkt de vrijloop ook. Ik krijg een melding in de display maar geen geluidje (godzijdank).

Wanneer is jouw auto geleverd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik krijg een melding en geluidje maar doe er niets mee. (april 2018)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mij zei het ook niks en ik heb sinds half juni en 2018 model. Pas op vakantie in Scandinavië hoorde ik het piepje en zag ik het symbooltje. En inderdaad als de navigatie aanstaat geeft ie af en toe dit signaal. Was me in Nederland nooit opgevallen. Het werkt wel als je rustig rijdt met actieve navi aan. De auto rolt dan best een stuk door zonder gas te geven. Je moet geen haast hebben daarom zag ik het pas denk ik op vakantie.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag ook verschillende keren Vrijloop met een toontje in beeld gekregen, heb even gekeken, ik kan hem op 3 standen instellen, lange uitloop, normale uitloop en korte uitloop, heb hem op de korte gezet echt een stuk realistischer en zeker veiliger voor de aanhang achter je op o.a een uitvoegstrook van de snelweg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen