Jump to content
  • Sign Up
surfingjohn

afwijken van voorgestelde route

Recommended Posts

Nu 1 week de Niro in bezit, zit echter nog te zoeken in de navigatie of het mogelijk is als er een route gekozen is een alternatieve route te kiezen.

In Google Maps was ik gewend dat er 2 a 3 opties waren, even de alternatieve route aantikken en klaar.

Als voorbeeld Gouda-Amsterdam Droogbak,

Niro navigatie gaat via A12>A2>S110

In Google Maps A12>A2>A10>S114 of 

A12>A2>A10>S112 of

A12>A4> S102 of

Zou dit ook mogelijk zijn in de navigatie van de Niro, ik heb het in ieder geval (nog) niet gevonden.

Het is mogelijk om de instelling te veranderen in korte of snelle route.

Je kan ook snelwegen verwijderen of tol wegen  pont enz. Dan krijg je een andere route aangeboden. 

Verder zit er een kaart in welke nog niet aangepast is aan de laatste veranderingen van de wegen.

A4 bij Delft klopt nog niet en de nieuwe A9 bij Badhoevedorp staat ook nog niet in de aangepaste nieuwe staat.

Klopt, maar dat geeft niet het resultaat wat ik wil.

Probeer eens Waze onder Android Auto
Kiest continu de snelste route en omzeilt files (indien nodig)

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk

Blijft altijd een beetje behelpen met de standaard navigatie.   De apps zijn vaak beter.

Volgends de handleiding is dit het enige dat je kunt doen naast kortste, snelste en dergelijke:

Straat vermijden

Hiermee kunt u een ingestelde route veranderen en opnieuw berekenen door bepaalde straten te vermijden.

Dit maakt het mogelijk bepaalde straten te vermijden vanwege verkeersomstandigheden. U kunt een alternatieve route vanaf de locatie van het voertuig tot de bestemming berekenen.

1. Druk op [NAV] > [Route] > [Straat vermijden].

2. Druk op de stra(a)t(en) die u wilt vermijden.

3. Druk op [OK].

Als u de opdracht wilt annuleren, drukt u op [Alles demarkeren].

4. Druk op [Start].

Waze gaat niet via Apple Carplay.

Maar wel altijd gebruikt in mijn vorige auto, als de route via de vaste navigatie niet bevalt, dan Waze op de IPhone gebruiken, helaas wel een klein scherm, maar werkt uitstekend!

Wie weet dat Apple ooit Waze gaat toestaan (denk het niet, volgens mij heeft Google Waze overgenomen)

Ik gebruik nu ook al een tijdje Wase tot volle tevredenheid maar heb alleen ‘s-avonds geen nachtscherm. Ik heb alle instellingen in Wase al geprobeerd dus op auto, op nacht etc. Wie weet de oplossing om ‘s-avonds het (donkere) nachtscherm te krijgen in Wase.  Mijn Kia navigatie schakelt bij het donker worden wel naar de nachtstand,  echter Wase blijft een helder wit scherm tonen.

6 uur geleden, Specialmade zei:

Ik gebruik nu ook al een tijdje Wase tot volle tevredenheid maar heb alleen ‘s-avonds geen nachtscherm. Ik heb alle instellingen in Wase al geprobeerd dus op auto, op nacht etc. Wie weet de oplossing om ‘s-avonds het (donkere) nachtscherm te krijgen in Wase.  Mijn Kia navigatie schakelt bij het donker worden wel naar de nachtstand,  echter Wase blijft een helder wit scherm tonen.

Dat moet Waze zijn natuurlijk.  Wie heeft de oplossing hiervoor?