Ga naar inhoud
Wimke

H7 leds plaatsen in Cee'd 2012

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk is er al wel iets over geschreven maar ik kan niet zo 1,2,3 een passend antwoord vinden op mijn vraag.

Ik wil graag LED lampen in plaats van mij Xenon look H7 lampen. Nu begreep ik dat je adapters moet hebben voor het plaatsen van de lampen omdat je bij het dimlicht geen veertje gebruikt maar de houder er in draait waar je de lamp in steekt. Deze adapters heb ik al wel gevonden op Aliexpress maar kan iemand mij van advies voorzien of ik LED lampen met Canbus moet hebben en of ik beter LED lampen met een ventilator kan gebruiken of lampen met van die koelstrips.

Heeft er al iemand ervaring mee?

HTB17PrTX8HH8KJjy0Fbq6AqlpXa6.jpg

HTB15CapRVXXXXcWXpXXq6xXFXXXv.jpg

HTB1hlbESpXXXXaXXFXXq6xXFXXXS.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op een auto evenement eens goed naar die dingen gekeken. Ze stonden daar als demo al heel de dag aan, beide versies. De koeling zou volgens de verkoper oké zijn, maar eind van de dag waren ze echt bloedheet, en daarom durf ik het niet aan omdat ze maar in een kleine ruimte gepropt worden. Bovendien twijfel ik of ze passen in de unit qua grootte... 

Die houdertjes gebruik ik momenteel voor de xenon, ook van Ali.. Prima spul..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb je al eens gevoeld hoe heet een xenon lamp word ??

ik denk dat het wel los zal lopen met de hitte 

heb ze zelf met een fan er op geeft nog 0 problemen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, maar het verschil is dat bij Xenon alleen de lamp zelf heet wordt.. De LED units werden zelf zo heet dat ze niet eens meer beet te pakken waren, zowel die strips als de koelribben. Ik heb dit zelf gevoeld maar goed, als jij vindt dat "het wel los zal lopen", moet je daar vooral aan vast houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 29-12-2017 om 19:59 zei ff4266:

Ja, maar het verschil is dat bij Xenon alleen de lamp zelf heet wordt.. De LED units werden zelf zo heet dat ze niet eens meer beet te pakken waren, zowel die strips als de koelribben. Ik heb dit zelf gevoeld maar goed, als jij vindt dat "het wel los zal lopen", moet je daar vooral aan vast houden.

Die warmte heeft ook alles te maken met het rendement (verhouding lichtopbrengst en warmteopbrengst) van de LEDlamp. Hoe beter de kwaliteit des te minder warm ze worden. Sommige LED lampen hebben zelfs geforceerde koeling nodig om de lamp te koelen. Ik ben daar niet zo'n voorstander van omdat die ventilatortjes een extra storingsrisico vormen en ook meer ruimte innemen wat soms aanpassingen aan de armatuur-deksel nodig maakt. 

Gebruik zelf Philips LED lampen met passieve koeling (alleen een koelvin en dat is genoeg) in de Picanto en die worden wel goed warm, maar niet heet. Wel wat duurder (±€ 100,- per set) , maar op een auto van meer dan €12K vind ik dat ten behoeve van beter licht en dus veiligheid te verwaarlozen.

• Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moet je ook een zgn. Canbus uitvoering hebben met zo'n extra kastje er tussen of geeft een set zonder zo'n kastje geen storingen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

als je geen melding krijgt dat er een lamp stuk is heb je geen canus uitvoering nodig 

en volgens mij heeft een ceed uit 2012 dit niet dus niet nodig 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik Heb Ze bij mijn Cee´d toch Ingebouwd met die Adapters natuurlijk.

Die van mij zijn met Canbus ik heb Zelfs mijn Grootlichten ook deze H/ led erin gepropt.

Tot zo ver werken ze noch geen problemen mee gehad.

Voor mij een aanrader.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen