Jump to content
Derrek

Ervaringen KIW

Recommended Posts

Kia's behoren statistisch tot de meest betrouwbare automerken(Consumentenbond november 2017). Daarom ben ik benieuwd of er toch ervaringen zijn met de pechhulp van Kia. Zowel in Nederland als in Europa. Dit onderwerp is in 2014 al eens op dit forum verschenen, maar het is inmiddels (bijna) 2018 en misschien tijd voor wat recentere ervaringen.

Zelf heb ik de ANWB wegenwacht jaren geleden al opgezegd nadat bleek dat die op naam stond (niet op kenteken) en ze mijn dochter met pech met mijn auto (toen nog geen Kia!) op de van Brienenoordbrug lieten staan omdat ik weliswaar wel (meer dan 25 jaar) lid was maar zij persoonlijk niet.  Heb daarna de CentraalBeheer pechhulp genomen die ook nog veel goedkoper bleek en wel op kenteken stond zodat mijn vrouw, dochter en zoon ook geholpen zouden worden bij pech.

Eénmaal op vakantie gebruik moeten maken van deze pechhulp en dat bleek een berger. Maar perfect geholpen! De Seat werd eerst met ons van de snelweg afgehaald en naar een veiliger plek op een parkeerplaats bij een Seat dealer in de buurt gebracht. Het probleem kon echter door de berger (die ook automonteur was) niet 1,2,3 te verholpen worden en ook niet door de dealer. Ik kreeg direct een leenwagen mee die ik in mijn woonplaats kon inleveren. De auto werd naar mijn eigen dealer gebracht. (het bleek uiteindelijk een draadje van een sensor te zijn waarvan de isolatie was afgesleten en kortsluiting maakte).

Met de KIW heb ik echter geen ervaring. Zijn die er wel?

2 uur geleden zei Derrek:

Kia's behoren statistisch tot de meest betrouwbare automerken(Consumentenbond november 2017). Daarom ben ik benieuwd of er toch ervaringen zijn met de pechhulp van Kia. Zowel in Nederland als in Europa. Dit onderwerp is in 2014 al eens op dit forum verschenen, maar het is inmiddels (bijna) 2018 en misschien tijd voor wat recentere ervaringen.

Met de KIW heb ik echter geen ervaring. Zijn die er wel?

Ja ik heb twee maal gebruik gemaakt van de KIW. Eerste keer met mijn Sp3 die maanden had stilgestaan (operatie aan mijn voet) en niet meer startte. KIW gebeld en binnen 15 min. stond er een berger welke een starthulp bij zich had. Probleem ter plekke opgelost. Twee keer (ook SP3) terug van wintersport en de volgende ochtend een lekke band. Kreeg de wielmoeten niet los. Ook niet m.b.v. een wielsleutel en stuk pijp. KIW gebeld en wederom binnen 20-25 min. werd de band verwisseld (door eigen Kia dealer)  en werd de band meegenomen naar de Kia dealer. Daar werd hij een dag later weer, gerepareerd,  op de SP3 gelegd en het reserve wiel weer achterin de kofferbak. Dit alles zonder kosten. Kan niet anders zeggen dat de service uitstekend is.

Ik heb ook twee keer met een lege accu gestaan.

Eén keer was de binnenverlichting blijven branden, de andere keer

liet ik de sleutel in het contactslot zitten en stond hij niet op het stuurslot.

Beide keren vlot geholpen door monteur met hulpaccu.

22 uur geleden zei moto:

Ik heb er hele goede ervaringen mee. Ik had een aanlopende achterrem. De velg werd aardig heet. De rio werd afgesleept en naar mijn dealer gebracht. In de middag werd ik gebeld dat de rem weer gemaakt was. Omdat ik op dat moment geen vervoer had, werd ik door een taxi opgehaald en naar mijn dealer gebracht. Hulde dus voor de kiw. 

Edited by Goldy

Bij mij vergelijkbare ervaring. Lege startaccu door laten branden binnenverlichting. Binnen 15 min na bellen stond de berger met starthulp. Goed geregeld dus.

Guest Warmentuuter

Ik heb KIW gebruikt toen het ruitrubber van het portier bij -10 graden celcius stuk ging en de zijruit open bleef staan.
Niet fijn kan ik je zeggen als je nog 10 kilometer naar huis moet. 
Eenmaal thuis heb ik even gebeld en begripvol geholpen en 20 minuten later stond er een berger voor de deur.
Ik schrok even, van ga je de Venga meenemen maar het was al snel duidelijk dat dit niet de bedoeling was.  (75% weten ze de auto's weer tijdelijk te repareren zodat je weer verder kan)
Het raam van het zij-portier was weer snel dicht door wat knipwerk in de rubberen strip.
De volgende dag werd ik gebeld door de dealer dat het nieuwe ruitrubber was besteld en wanneer ik de auto kon brengen.
Vond dit een prettig idee. 
De berger vertelde mij dat zijn organisatie voor meerdere merken werkte waaronder Kia en Hyundai.
Deed in mijn ogen niet onder voor de anwb. 

Twee jaar geleden alweer dat dit onderwerp in dit forum besproken werd. Mijn vraag: Ik heb een nieuwe Niro hybride in de private lease. Ben al jaren verzekerd bij de ANWB maar vraag me nu af of dat nu niet overbodig is geworden. Kia heeft toch ook zijn eigen pechhulp?

Ik heb een half jaar geleden een keer gebruik gemaakt van de KIW. De Niro stond bij mij thuis, startte niet en deed eigenlijk niets meer.

Het nummer van de KIW gebeld. Het duurde ongeveer 10 minuten tot ik een vriendelijke dame aan de lijn kreeg die mijn gegevens opnam en een monteur ter plaatse ging sturen.

Binnen 20 minuten stond de monteur inderdaad met zijn gele bus (nee, niet van de ANWB) voor onze woning. Omdat de achterklep niet meer open ging (die wordt elektrisch geopend) kon hij niet direct bij de accu komen, maar binnen no time had hij de klep toch open middels een sleufje van binnenuit in de klep. Hij had het euvel snel gevonden; de accu was dood (ik heb een Niro van de eerste serie met de 12 Volt boordaccu achterin). Met de starthulp van de monteur deed de Niro het direct weer en ik werd geadviseerd een half uurtje te gaan rijden om de accu weer op te laden.

Ik heb de accu wel snel daarna zelf vervangen. Niet die dure officiele KIA accu maar een Varta (scheelt meer dan 100 Euri!) Sindsdien geen enkel probleem meer.

Ik was zeer tevreden over de hulp van KIW. Bij elkaar binnen een half uur was de hulp aanwezig en na een half uurtje het probleem opgelost. Dat heb ik bij de ANWB wel anders meegemaakt. Die kwamen niet eens toen mijn dochter met mijn auto (toen nog Seat) met een lekke band op de van Brienenoordbrug was gestrand. Dit omdat ik wel lid was van de Wegenwacht, maar mijn dochter niet. Ze lieten haar gewoon op de brug barsten. Ik ben er dan maar zelf op de motor naar toe gereden. En ook als mijn vrouw met onze auto op weg was zou ze geen hulp van de Wegenwacht krijgen, daarvoor moest ze persoonlijk lid worden (tegen extra kosten). Dit is overigens zo’n 8 jaar geleden; ik weet niet of dat nog zo is, maar voor mij maakt dat ook niet meer uit.

Direct alles opgezegd bij de ANWB en een pechhulpverzekering bij CentraalBeheer afgesloten. Ook daar 2x gebruik van moeten maken (met de Seat dus) in Zuid Limburg en ook door CB goed geholpen.

Maar sinds ik Kia rijd heb ik die verzekering en ook de ANWB niet meer nodig maar heb de KIW.

On 12/10/2019 at 2:38 PM, Derrek said:

Dit is overigens zo’n 8 jaar geleden; ik weet niet of dat nog zo is, maar voor mij maakt dat ook niet meer uit.

Officieel moeten ze een partner- of gezinspas hebben (eenmalig EUR 5), maar toen mijn vrouw de eerste keer langs de weg stond werd ze gewoon geholpen. Wel toen de partnerpas aangevraagd, ook al omdat zij nogal eens ergens komt waar ANWB leden korting krijgen. WIj hebben nog een oud pakket dat ANWB het liefst ziet verdwijnen aangezien het maatwerk was (zodat er geen dubbele dekking met de vezekering en is). De KIW gebruik ik voor als ik in onze woonplaats problemen krijg en heb dat ook niet meer bij ANWB in het pakket zitten. ANWB is voor ons handig omdat wij regelmatig in Duitsland komen en daar is de ADAC hulp vaak handiger. Nu wij ook onze autoverzekering bij de ANWB (is voor ons de goedkoopste) hebben is het helemaal ideaal.

Onze ervaring met KIW is positief en voor mij weer een reden om alsnog bij de dealer mijn auto te laten onderhouden. Wachttijd was kort en hulp was goed.

BTW bij private lease zit toch altijd standaard al wegenwachthulp enverzekering?

• Like 1