Verwarming alleen op ramen
0

11 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Beste Niro rijders, ik heb de laatste tijd last van het volgende probleem: Ik kan de verwarming niet goed instellen.

Wanneer ik de verwarming op bijv. de voeten wil zetten, switcht hij na 2 seconden weer door naar ramen, met daarbij het woord "auto".

Het lukt soms de hele reis niet om dit te wijzigen. 

Ik heb het vermoeden dat er een sensor is die bepaalt dat er op de ramen moet worden geblazen. Maar de dealer kan niks vinden, omdat het probleem zich op dat moment niet voor deed. 

Wie herkent dit? Zit er ergens een sensor die gereinigd moet worden? Of is het een software fout? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei rick_m:

Beste Niro rijders, ik heb de laatste tijd last van het volgende probleem: Ik kan de verwarming niet goed instellen.

Wanneer ik de verwarming op bijv. de voeten wil zetten, switcht hij na 2 seconden weer door naar ramen, met daarbij het woord "auto".

Het lukt soms de hele reis niet om dit te wijzigen. 

Ik heb het vermoeden dat er een sensor is die bepaalt dat er op de ramen moet worden geblazen. Maar de dealer kan niks vinden, omdat het probleem zich op dat moment niet voor deed. 

Wie herkent dit? Zit er ergens een sensor die gereinigd moet worden? Of is het een software fout? 

Ja,

Er zit een sensor in die bepaald of er een risico is op beslaan van de voorruit. Bij bepaalde temperatuur en luchtvochtigheid zal deze dus zorgen voor warme lucht naar de ramen.  Je zou verwachten dat als je de airco helemaal uit de auto stand haalt dit ook niet doet. Maar blijkbaar is dat niet zo. Ik ben meer de persoon van de auto stand. Ik zit er bijna nooit aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het net even getest: Als ik de verwarming op de voeten zet gaat de autostand uit. De verwarming blijft op de voeten gericht. Wellicht toch ergens iets mis? Volgens mij zit er een sensor in het bultje op het dashboard midden voor bij de voorruit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je de auto stand inschakeld bepaald de Niro zelf de te gebruiken uitstroomopeningen, de aanjagersnelheid, de luchtinlaat en de airconditioning worden automatisch geregeld op basis van de gekozen temperatuur. Wanneer je zelf een ander instelling selecteert vervalt de auto stand (en regel je dus alles zelf). Wanneer de voorruit is beslagen gebruik ik de Toets voorruitontwaseming tot de ruit schoon is. 

Zie ook de 14 paginas over verwarming in handleiding . Ik gebruik de auto stand dan hoef ik deze niet allemaal te onthouden :-) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig ik had dit “probleem” ook. Standaard staat dit aan (ADS) maar je kunt het uitzetten.

Zet je contact in “on” en houd de vooruit (Front) “verwarming" knop ingedrukt. Nu gaat het ledje daarboven snel knipperen en krijg je te zien dat ADS “off” is gezet. Wil je het toch weer aan hebben dan doe je hetzelfde en krijg je “auto” te zien.

Dit is dus heel wat anders dan de airco op auto zetten. Zie blz 4-136 van het instructie boekje. Daar staat trouwens een fout, in beide gevallen wordt gesproken over uitschakelen, uiteraard gaat het om uitschakelen en inschakelen. Wanneer je het leest is het verwarrend maar probeer het maar eens, dan spreekt het voor zich.

Mijn ervaring is echter wel dat met ADS off de ruiten eerder beslaan, en ja je kan dan zelf aan de slag met de juiste stand van de verschillende uitstroom openingen maar ik ervaar toch dat met ADS in auto het beter werkt. Alleen ADS is de baas, dus wil je toch warmte naar je voeten en ADS vindt dat de ruiten verwarmd moeten worden dan gaat dat gebeuren en niet je voeten.

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het klopt helemaal. Bij mij deed ie dat ook. even front vasthouden en de ADS gaat op off. Ik gebruik overigens vooral de automatische climate control. Die levert voor mij goed gekozen functies, gewoon automatisch

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het liefst wil ik ook dat de auto het allemaal zelf regelt, maar ik kreeg last van koude voeten :?

Citaat

Grappig ik had dit “probleem” ook. Standaard staat dit aan (ADS) maar je kunt het uitzetten.

Ah super! Dank voor deze reactie. Ik ga het morgen even proberen, maar het klinkt logisch. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vreemd trouwens dat de dealer mij dat niet kon vertellen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden zei rick_m:

Vreemd trouwens dat de dealer mij dat niet kon vertellen...

De dealer weet dit niet :-)  Van alle auto’s die ik tot nu toe heb gekocht kreeg ik overal dezelfde vriendelijke uitleg, en die beperkte zich tot hoe het licht, richtingaanwijzers, ruitenwissers werken. De rest maar zelf uitvogelen, ik vind het wel leuk maar het verbaasd mij niet dat veel mensen niet weten wat er allemaal kan met de elektronica in hun auto. Het wordt niet verteld en het staat in het boekje, maar het boekje is zo onleesbaar geworden omdat alle uitvoeringen in hetzelfde boekje staan. Vandaar dat fora (zoals deze) zo fijn zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vooral dat : 

Citaat

omdat alle uitvoeringen in hetzelfde boekje staan. 

maakt het instructie boekje in veel gevallen moeilijk leesbaar, temeer omdat vaak ook al moeilijk te achterhalen is wat nou eigenlijk standaard op een versie zit. (En wat daar soms nog aan toegevoegd is) Lekker makkelijk voor de producent, waardeloos voor de eindgebruiker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden zei gjcvro:

vooral dat : 

maakt het instructie boekje in veel gevallen moeilijk leesbaar, temeer omdat vaak ook al moeilijk te achterhalen is wat nou eigenlijk standaard op een versie zit. (En wat daar soms nog aan toegevoegd is) Lekker makkelijk voor de producent, waardeloos voor de eindgebruiker

Inderdaad, ik snap ook niet dat dit niet digitaal wordt opgelost. Je logt in bij Kia en download daar de handleiding voor jouw versie, kan niet heel lastig zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
0