Jump to content
  • Sign Up
Gerwin.f

Foutmelding Navigatie Cee'd GTLine

Recommended Posts

Hallo heeft iemand al eerder de volgende melding gehad van de navigatiessysteem en wat is hier de oorzaak van?

Vriendelijke groet

Gerwin16a6b3a1f341eaa5e1bee7ef30cf875d.jpg&key=f1c4c3161573377596ef9a3bf9feae1f932a79688428fdc892d49f2eef685298

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Krijg melding trouwens onder het rijden!!

Stond je motor aan (draaien) of had je enkel het contact aan? Bij enkel contact aan is deze melding normaal

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Stond je motor aan (draaien) of had je enkel het contact aan? Bij enkel contact aan is deze melding normaal

Krijg deze melding onder het rijden
Dus met draaiende motor

Hele vreemde melding.

Zelf nog nooit gehad. Zou bijna denken een laad probleem / dynamo.

Meten is weten.

Heb alleen de melding gezien bij stilstaan / niet draaiende motor

Dan zou ik in eerste instantie denken aan een los contact van de schakelspanning naar de radio.
Gaat de radio wel uit en aan met het uit en aan zetten van het contact?

zekering constante spanning er uit????

DAT lijkt mij dan weer sterk; volgens mij zou de radio dan helemaal niks doen.
Bovendien wordt in bijna alle moderne auto's die zekering ook gebruikt voor de binnenverlichting en daarover is niets gezegd...

ja zekering als contact aan staat speelt hij wel maar houd de instellingen niet vast dan is de zekering van constante spanning er uit of de verbinding is los 

Alles functioneerd voor de rest normaal .
Hij gaat atomatisch aan en onhoud ook gewoon alle instellingen.
Krijg alleen af en toe die melding onder het rijden.
Kan het ook iets softwarematigs zijn?

Vriendelijke grt

Gerwin

Ja als hij voor de rest wel alles doet dan zou ik ook gaan denken aan software fout

ja zekering als contact aan staat speelt hij wel maar houd de instellingen niet vast dan is de zekering van constante spanning er uit of de verbinding is los 

"Vroeger" werkte het idd zo; de geschakelde spanning was ook de bron van het vermogen voor de radio. De permanente draad was enkel voor de geheugens.

Bij moderne radio's (van de laatste 15 a 20 jaar minimaal) pakt de radio de grote stroom voor het vermogen op de permanente spanning en is de geschakelde spanning enkel een signaaldraad.
Daarom kun je tegenwoordig vaak de radio ook aanzetten zonder contact, maar krijg je een melding als hierboven.
Een radio zonder permanente voeding doet niks, ook niet als er wel schakelspanning is.

In dit geval kan het probleem in de software zitten, maar ik zou toch eerst de aansluitingen nakijken; tijdens het rijden kan er ook iets los/vast trillen, wat bij stilstand wel contact maakt...

Ik heb deze melding een tijd geleden ook voor het eerst gehad. Ben er toen mee terug gegaan naar de dealer. Deze heeft toen de accu en alles doorgemeten maar alles bleek gewoon in orde. Voor de zekerheid wel een nacht aan de lader gehangen bij de dealer.

Het is blijkbaar zo dat de dynamo's tegenwoordig niet enorm veel vermogen meer hebben om de accu bij te laden. Het advies was om zo veel mogelijk op de motor af te remmen zodat de accu voldoende wordt bijgeladen. De melding komt bij mij nog incidenteel voor, ik maak me er niet druk om. Ik vermoed dat in de software van de radio gewoon een erg hoge drempelwaarde is geprogrammeerd voor de accuspanning wat deze melding triggerd.

Neemt natuurlijk niet weg dat er daadwerkelijk iets mis kan zijn. Mijn advies is om even langs de dealer te gaan, die kunnen alles goed doormeten.

is het probleem al opgelost , heb nagenoeg het zelfde probleem krijg ook die melding alleen staat er bij mij ook bij dat hij na 1 min uitgeschakeld wordt , ik heb de navie via marktplaats gekocht origineel kia picanto uit 2016 mijn picanto is uit 2015, stekkers passen en alles werkt.

groeten rene 

40683984_2064992550213087_8713687133967089664_n.thumb.jpg.7619052a667324cdd4f131051fcf7a17.jpg