Ga naar inhoud

Minpuntjes Niro


Deaken

Aanbevolen Berichten

1 uur geleden zei Derrek:

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo en vind het eigenlijk wel grappig als de spiegels je verwelkomen als je bij je Niro aan komt lopen. En niet alleen de spiegels klappen uit, maar tegelijk gaat ook het lampje branden in de deurkruk zodat je het in het donker goed kunt vinden. Denk dat is doelbewust zo bedacht is. slim toch? Bovendien, die enkele keer dat de spiegels in de weg zitten als je naast een geparkeerde auto wilt lopen (zoals bij de vele miljoenen andere auto's) en er niet goed door kunt, dan druk je die spiegel gewoon een keertje handmatig om.  Zo is het ook gemaakt en om daarvoor nu en programmeur aan de gang te zetten? Of ga lijnen, dan kun je er mss wel tussendoor :):)

 .

Bij mij staat de auto op het garagepad naast het huis. Elke keer dat je de voordeur verlaat, klappen die spiegels open. Als je op de fiets springt, de postbus leegt, de krant haalt, een boodschapje gaat doen, de vuilnisbak aan de staat zet, de vuilnisbak weer terugzet, et cetera. Ik erger me er niet aan, maar wil onnodige slijtage voorkomen.

  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Brat Pit:

Bij mij staat de auto op het garagepad naast het huis. Elke keer dat je de voordeur verlaat, klappen die spiegels open. Als je op de fiets springt, de postbus leegt, de krant haalt, een boodschapje gaat doen, de vuilnisbak aan de staat zet, de vuilnisbak weer terugzet, et cetera. Ik erger me er niet aan, maar wil onnodige slijtage voorkomen.

De sleutels binnen laten liggen, geen last :-)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Problemen met de ACC. Het is mij nu al diverse keren overkomen dat de auto spontaan ging remmen toen ik in de ACC reed, meestal in een bocht. Vanmiddag zat er bijna iemand op mijn achterklep. Super vervelend. Kent iemand dat ook ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


58 minuten geleden zei KiaNiro:

Wanneer je de acc instelt als normale cc (door het knopje langer ingedrukt te houden), blijft die instelling dan behouden nadat de auto uit gezet is?

Nee je moet dat steeds opnieuw doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nope.. Eerste dat ik probeerde.  Als er een auto voor je zit doet hij het niet, maar op een lege weg, met een flauwe bocht en een fietser, is het bijna altijd raak.

Zoals het nu werkt is het gewoon r*k. Zou er dan ook geen stuiver voor over hebben de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het prima werken zeker op de snelweg en die fietser, wat zou de auto daar dan wel mee moeten? Ik het geval van CC trap je op de rem, of stuur je naar links als er ruimte genoeg is. In het geval van ACC trap je op het gaspedaal (ja is even wennen) of als er een tegenligger aankomt gaat alles automatisch.

Binnen enige tijd stuurt de auto er omheen als het kan, alleen zijn we zo ver nog niet.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De fietser rijdt op een vrijliggend fietspad meter berm er tussen. Is dus geen enkel issue, en voordat je er erg in hebt (je verwacht het domweg niet omdat de fietser buiten je interesegebied rijdt gaat de auto op de rem. ALs je het meemaakt zul ook jij verrast zijn en misschien inwendig een keer vloeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


35 minuten geleden zei gjcvro:

De fietser rijdt op een vrijliggend fietspad meter berm er tussen. Is dus geen enkel issue, en voordat je er erg in hebt (je verwacht het domweg niet omdat de fietser buiten je interesegebied rijdt gaat de auto op de rem. ALs je het meemaakt zul ook jij verrast zijn en misschien inwendig een keer vloeken.

Ik heb een dergelijke situatie nog niet meegemaakt. Wel bij een scherpe bocht in de weg i.c.m. een tegenligger. Toen de Niro een remming in wilde zetten heb ik gewoon even de acc uitgeschakeld met de knop op het stuur. Daarna weer acc ingeschakeld met dezelfde knop. Ik heb liever dat de Niro een keer vaker remt als en keer te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei KiaNiro:

Halen we hier geen twee zaken door elkaar?
Autonome noodremassistentie (AEB)
Adaptieve cruise control (SCC)
Beide functionaliteiten zijn alleen beschikbaar op de BusinessLine en de ExecutiveLine.
Kan trouwens aan jullie avatar niet zien welke versie jullie rijden.
AEB kan ingesteld worden op Vroeg, Normaal en Laat. Het kan ook worden uitgeschakeld.
SCC kan ingesteld worden op vier afstanden, en SCC kan ook nog ingesteld worden op gevoeligheid, namelijk op Traag, Normaal en Snel.

Mijn vraag is dan ook: Is de SCC verantwoordelijk voor de noodstop of de AEB?

Gebruiken jullie verschillende instellingen?
Lijkt me wel eens zinvol om dit te vergelijken. 
 

ACC = 1 blokje in de stad, soms 2 blokjes op de snelweg,  AEB= snel. Dat zijn mijn instellingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei KiaNiro:

AEB = snel, kan niet, de instel mogelijkheden zijn Vroeg, Normaal en Laat

SCC is dus bij jou 1 blokje in stad, 2 op snelweg.
Maar wat heb je ingesteld bij gevoeligheid van SCC, Traag, Normaal of Snel?

Kijk de handleiding nog eens door, ik vermoed dat op deze wijze verwarring ontstaat.

AEB = vroeg (snel)

SCC moet zijn ACC,  stand  Normaal

Link naar reactie
Delen op andere sites


En als ik bovenstaand fragment uit de handleiding bekijk zal die noodrem (AEB) meer niet werken dan wel, omwille van een hele waslijst aan beperkingen.

Terwijl mijn auto wel degelijk om de haverklap begint te remmen in die tunnel, maar enkel als de ACC ingeschakeld is. Daarbuiten geen problemen met het systeem, overigens...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Als de rugleuning van de achterbanken zijn neer geklapt en er staat gewicht op (bv koffer) dan zijn de deuren bij een smart key versie niet te sluiten via de deur drukknop.
Wel via de afstandsbediening, het systeem denkt dat er nog iemand in de auto aanwezig is en geeft een signaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...