Jump to content

Emissie service bij service beurt

PeterSelie
 Share

Recommended Posts

Mijn Niro "moet" over 2 weken  voor de eerste beurt.
Staat ca 6000 km. op.

Via email wordt afspraak bevestigd en zie tot mijn verbazing ook vermeld staan:
EMISSIE SERVICE € 49.95

Heb dit beetje gegoogeld en blijk iets van toevoeging bij brandstof te zijn. (Voordeel is nooit officieel bewezen).
Ook doet men, weet niet of dit bij Kia gebeurt, voordat olie wordt verwijderd een toevoeging bij "zodat geen oude olieresten achterblijven".
Tegenwoordig met die synthetische olie met visco van 0 is dit de grootste onzin, of....... je moet constant in bergen met zware belasting rijden.

Voor mij is dit wederom geldklopperij en zal dit zeker niet laten uitvoeren.
Niet om die 50 euro, maar als je er profijt van heb zeg ik OK.
In dit geval is dit 50 euro weggooien. 
Moet er alsnog aan de brandstof een additive toegevoegd moeten worden....... Automateriaalzaak levert dit voor 7 euro.

Graag jullie mening.

Oh ja, volgens dealer wordt ook de zekeringkast vernieuwd.

Zekering kast is om het startprobleem / lege start accu te voorkomen
De rest is wat mij betreft geld klopperij

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

6000 km en dan al de eerste beurt?

Jan

Volgens mijn gegevens en ervaring is de eerste keer nodig bij 15.000 km. En bij mijn Niro is toen FortU Gas treatment 400ml. toegevoegd voor de prijs van 20.30 excl.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Zekering kast is om het startprobleem / lege start accu te voorkomen
De rest is wat mij betreft geld klopperij

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Mijn Niro moet ook voor een beurt naar dealer over 2 weken en daarom vraag ik mij af welke serie een nieuwe zekeringkast krijgt, omdat ik ook al een keer met een lege accu heb gestaan zonder aanwijsbare oorzaak. Is hierover meer bekend ?

4 minuten geleden zei Dudeljo:

Volgens mijn gegevens en ervaring is de eerste keer nodig bij 15.000 km. En bij mijn Niro is toen FortU Gas treatment 400ml. toegevoegd voor de prijs van 20.30 excl.

Peterselie zegt:mijn niro moet volgende week voor de eerste beurt.De auto heeft er dan ongeveer 6000 km opstaan.

Mijn reaktie was met 6000 km?

Ik weet ook dat de eerste beurt met 15000km of 1 jaar moet.

Maar 6000 km en dan al eerste beurt???

De servicebeurt is onderdeel van het garantiepakket van 7 jaar.

Zelfs ik vond het een beetje onzin om een beurt te lagen uitvoeren.

Olie is tegenwoordig zo goed, maar ja...?...

1 uur geleden zei PeterSelie:

De servicebeurt is onderdeel van het garantiepakket van 7 jaar.

Zelfs ik vond het een beetje onzin om een beurt te lagen uitvoeren.

Olie is tegenwoordig zo goed, maar ja...?...

De eerste olie vervangen is nog niet zo'n slecht idee. Daarna wordt het minder belangrijk, zeker bij het aantal km wat jij maakt. 

12 uur geleden zei Dudeljo:

Mijn Niro moet ook voor een beurt naar dealer over 2 weken en daarom vraag ik mij af welke serie een nieuwe zekeringkast krijgt, omdat ik ook al een keer met een lege accu heb gestaan zonder aanwijsbare oorzaak. Is hierover meer bekend ?

Bij de dealer weten ze precies welke serie Niro’s hiervoor in aanmerking komen via een z.g.n. TSB.  Als je de Niro voor een service-beurt aanmeldt worden dit soort werkzaamheden/updates automatisch uitgevoerd. 

Die "verplichte" beurten van een nieuwe auto is eigenlijk een betaalde garantie. Je hebt nl. 7 jr. garantie op de auto als je elk jaar een beurt laat uitvoeren.   Heeft dat zin ??      Niet zoals dat nu gebeurt en zeker tegen die hoge prijzen.    Lek jaar olie verversen is vaak wenselijk , zeker als er veel korte ritten gereden worden, kan de olie zwart en dus vervuild raken.   Maar de rest ?????????   Veel te duur voor hetgeen noodzakelijk is.

En na 2 jr. remvloeistof verversen ????   wat een onzin.  Ik heb al diverse (nieuwe) auto's gehad en eerlijk gezegd, nog nooit remvloeistof ververst.   Waarom verversen??   En tegenwoordig is de techniek op zich beter als voorheen.   Toch dure beurten ????

Daarom je betaalt uiteindelijk je eigen garantie!!    De olie moet goed zijn, eventueel een nieuw oliefilter, het luchtfilter moet ook zuiver zijn, maar verder ????????    Zeker de eerste  40.000-60.000 km. afhankelijk van een en ander.   Ik heb indertijd (inmiddels 24 jr. geleden)  25 jaar in de autobranche gewerkt, dus ik zat kort bij het vuur.

Ik heb zelf altijd gezorgd voor olie / oliefilter/luchtfilter en goede bougies en verder Rijden !!!!!

Het wordt inderdaad duur gemaakt door allerlei toevoegingen / controles enz. enz.   Daarbij komt nog de prijs: € 171,-  voor drie kwartier werk ???     Dus betaalde garantie !!

m.vr.gr. Joep 

• Like 1

Citaat

En na 2 jr. remvloeistof verversen ????

De Picanto is onlangs voor z'n beurt geweest, volgens schema moest remvloeistof vervangen worden.

De dealer heeft deze gemeten: prima in orde en is dus niet vervangen.

23 uur geleden zei Dudeljo:

Dudeljo: mijn uitvoering is een FE geleverd februari 2017.

6 uur geleden zei Joepie:

Die "verplichte" beurten van een nieuwe auto is eigenlijk een betaalde garantie. Je hebt nl. 7 jr. garantie op de auto als je elk jaar een beurt laat uitvoeren.   Heeft dat zin ??      Niet zoals dat nu gebeurt en zeker tegen die hoge prijzen.    Lek jaar olie verversen is vaak wenselijk , zeker als er veel korte ritten gereden worden, kan de olie zwart en dus vervuild raken.   Maar de rest ?????????   Veel te duur voor hetgeen noodzakelijk is.

En na 2 jr. remvloeistof verversen ????   wat een onzin.  Ik heb al diverse (nieuwe) auto's gehad en eerlijk gezegd, nog nooit remvloeistof ververst.   Waarom verversen??   En tegenwoordig is de techniek op zich beter als voorheen.   Toch dure beurten ????

Daarom je betaalt uiteindelijk je eigen garantie!!    De olie moet goed zijn, eventueel een nieuw oliefilter, het luchtfilter moet ook zuiver zijn, maar verder ????????    Zeker de eerste  40.000-60.000 km. afhankelijk van een en ander.   Ik heb indertijd (inmiddels 24 jr. geleden)  25 jaar in de autobranche gewerkt, dus ik zat kort bij het vuur.

Ik heb zelf altijd gezorgd voor olie / oliefilter/luchtfilter en goede bougies en verder Rijden !!!!!

Het wordt inderdaad duur gemaakt door allerlei toevoegingen / controles enz. enz.   Daarbij komt nog de prijs: € 171,-  voor drie kwartier werk ???     Dus betaalde garantie !!

m.vr.gr. Joep 

Ook ik heb "vroeger", 35 jr geleden in het autovak gezeten. Bij de verhuurauro's was oliewissel iedere 5000 km en grote beurt 10000 km incl bougies, filters e.d.

De oliekwaliteit was stukken minder dan nu.

Dudeljo: mijn uitvoering is een FE geleverd februari 2017.

PeterSelie: dank voor je melding, mijn Niro FE is geleverd in november 2016 en zal die zekeringkast nog ter sprake brengen.
Mijn ervaring bij de dealer is meestal "nee meneer nog nooit van gehoord" maar na enig aanhouden is het komt het tot nu toe wel in orde. Lang leve dit forum, zo houden we elkaar op de hoogte van de ontwikkelingen van het reilen en zeilen van de Niro.

• 3 months later...

Zoals eerder aangegeven rij ik door omstandigheden zeer weinig km.

Denk dat ik in 24 mnd rond 11000km kom.

Wat gebeurt er met garantie als ik bij 2de beurt zeg dat remolie niet verwisseld hoeft te worden. Grootste onzin eigenlijk.

Iemand idee?

Bij de Picanto heeft de dealer de remvloeistof gemeten en besloten deze niet te vervangen.