Jump to content
De-bouwer

Data verbruik tomtom

Recommended Posts

@De-bouwer

En hoe zijn de eerste 10 dagen verlopen met de sim only ?

Ben wel benieuwd hoeveel je verbruikt en wat er afgerond wordt door Vodafone. cq ronden ze bijvoorbeeld elke verbinding af op 1MB ?

[mention=18651]De-bouwer[/mention]
En hoe zijn de eerste 10 dagen verlopen met de sim only ?
Ben wel benieuwd hoeveel je verbruikt en wat er afgerond wordt door Vodafone. cq ronden ze bijvoorbeeld elke verbinding af op 1MB ?

Vanaf 26-4 heb ik nu 16mb gebruikt.
Dit is met het prepaid kaartje dus €1,60
In nog geen 2 weken.

De data ronden ze af per kb

Ik denk ik toch voor het simpel abbo voor 2,50€
Dat is toch voordeliger maandelijks

Ik rijvooral wat kleinere stukjes meerdere keren per dag.

Zie dat hij elke keer de informatie opzoekt.

De mifi router werkt perfect.

Gaat elke keer aan als ik de auto start
2cb7068b952b8a06bac17e938319ed05.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Thanks 1

De koppeling met wifi is toch enkel nodig bij snelwegen/lange ritten. Kan me voorstellen dat bij een ritje supermarkt de wifi niet direct naar verkeers info hoeft te zoeken en het mss dan beter is de usb eruit te trekken (zeggende als zuinige/gierige nederlander:chinese:)

De koppeling met wifi is toch enkel nodig bij snelwegen/lange ritten. Kan me voorstellen dat bij een ritje supermarkt de wifi niet direct naar verkeers info hoeft te zoeken en het mss dan beter is de usb eruit te trekken (zeggende als zuinige/gierige nederlander:chinese:)

Daar heb je wel gelijk in,
Maar wil juist iets waar ik niet over hoef na te denken.
Dat het dataverbruik hoger is dan mensen die alleen 2 keer per dag een rit maken naar hun werk snap ik.

Het was voor mij dan ook meer een test, om te kijken wat uiteindelijk voordeliger was.

En ach simpel is nu de eerste 6 maanden voor 1,50

@De-bouwer: Bedank voor het terugkoppelen. :adanku:Trouwens knap van je dat je het vak onder de armsteun nog zo mooi leeg hebt.

Die heb ik leeggemaakt voor de foto
Anders liggen er brillen kaarten voor de wasstraat bonnetjes enz enz

Weet iemand of het zo is dat als je telefoon verbonden is met je mifi, en je vervolgens via usb android auto start, hij ook deze verbinding blijft gebruiken en niet overschakelt naar de 4g data?
Heb een telefoon van het werk met een relatief kleine databundel, dus wil straks een mifi router in de Niro gooien maar ook wel Android auto gaan gebruiken. Deze zou dan alleen wel liefst de mifi moeten blijven gebruiken.

Android auto zal als ik het goed heb de data van de gekoppelde telefoon pakken. Maar je zou wel kunnen proberen die telefoon aan de mifi router te koppelen.

43 minuten geleden, gjcvro zei:

Android auto zal als ik het goed heb de data van de gekoppelde telefoon pakken. Maar je zou wel kunnen proberen die telefoon aan de mifi router te koppelen.

Dat was inderdaad mijn idee: telefoon koppelen aan de mifi, en dan android auto gebruiken (of spotify etc) 
Maar dan moet hij dus wel bij voorkeur de data van de mifi pakken, en niet alsnog overschakelen op 4g

Dan is het toch veel simpeler om een goedkope Andriod telefoon in je auto te leggen in plaats van een MIFI router? Dan weet je zeker dat het goed gaat.

Maar op een goedkope Android gsm zal android auto weer niet lekker werken.

Die kans heb je.

Op een Huawei P smart van 190 euro werkt het normaal voor zover ik kan zien. Ken geen andere telefoons met AA.

Edited by gjcvro

zoiets

10 uren geleden, Brat Pit zei:

Dan is het toch veel simpeler om een goedkope Andriod telefoon in je auto te leggen in plaats van een MIFI router? Dan weet je zeker dat het goed gaat.

Ja en nee; misschien wel voor android auto, maar dan heb ik nog steeds geen normale wifi beschikbaar in de auto. Had gehoopt die zaken te kunnen combineren met een mifi.

normale wifi kan ook via de hotspot van die android foon.. Nadeel is alleen dat als de auto lang stilstaat de telefoon uitschakelt, en waarschijnlijk niet meer inschakelt.

Als het kan zou je kunnen testen: hang je telefoon aan het wifi netwerk, sluit die aan op je radio (als je auto tenminste dicht genoeg bij huis staat) en zet mobiele data uit..

werkt AA normaal, en kun je navigeren of spotify afspelenj, dan gaat je mifi oplossing werken. zo niet, moet je creatief worden.

Ik heb de auto nog niet, dus kan het nog niet testen ;) 

Je Mifi is een hotspot, waar je je auto via wifi op aansluit. Dat kan je ook met je telefoon doen. Dan pakt ie de data van Mifi, en niet van je telefoon, omdat je dan een wifi verbinding hebt. Je databundel van je telefoon blijft dan gewoon in stand. 

Edited by Ron Penguin

Top, dat zou mooi zijn.
De Mifi,  een Huawei E8372his vandaag binnen gekomen uit China. Is een stuk voordeliger dan hier.
Nu nog een abonnementje afsluiten en gaan :)     

Oja, en nog even wachten op de auto ;)