Ga naar inhoud

model 2018


Hanz99

Aanbevolen Berichten

  • 3 jaar later...

Goedemiddag Mijn naam is René, woonachtig in Zevenaar

Ik sta op het punt een Niro aan te schaffen maar twijfel tussen de verschillende bouwjaren. Ik kan niet echt helder krijgen wat het verschil is qua modeljaar 2018 en ervoor. Iemand die mij kan helpen? Ik heb gechat op de site van kia maar die sturen enkel de specificaties van de motorinhoud 🤔 maar dat kan ook komen omdat ik de vraag niet duidelijk genoeg heb gesteld.

Ook vraag ik me af of je stoelverwarming achteraf kunt inbouwen? Ik zie verschillende modellen te koop staan waar de knoppen wel zitten maar ze geen verwarming hebben, dit vind ik essentieel. Zorgt er echter wel voor dat het zoekgebied erg klein wordt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-4-2022 om 23:06, zei Anticky:

Volgens mij de accu resetknop en natte platen koppelingen.

Dank voor je bericht! Echt, dan maakt het dus weinig verschil, prijsverschil is best groot tussen "oude model" en " Nieuwe model" Maar als ik je goed begrijp los van de buitenkant qua uiterlijk zijn de verschillen klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, zei gjcvro:

Buitenkant is toch ook 98 % gelijk? Net als binnenin. Grootste verschil is wat eerder al in dit topic wordt vermeld de verplaatsing van de accu.

 

Dank voor je bericht. Wij vinden het gewoon heel lastig. Als je bij een dealer komt zijn die over het algemeen niet heel eerlijk (niet allemaal uiteraard) omdat ze gewoon willen verkopen. Wij willen van onze 1 op een emmer Tucson af en zijn eigenlijk al jaren fan van de Niro. Dan lees je dat er in 2018 een facelift is geweest en denk je “oh jee” ik kan beter de 2018 versie kopen. Als je dan gaat googlen staat er eigenlijk nergens een simpel lijstje met verschillen waardoor je dan uit zekerheid maar voor een 2018 model gaat. Door hier de vraag te stellen weet je nu dus dat 2017 qua model ook prima is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is bijna elk jaar wel wat aangepast, en het zijn vaak wel verbeteringen, maar alles bij elkaar niet heel schokkend.

Alleen de eerste srie had wat problemen, volgens mij iets met de cilinderkop en de koppeling, maar die zijn bijna allemaal onder garantie al gefixt.

Ik zou zelf tussen 2017 en 2019 kijken naar de beste deal die je kunt vinden voor jezelf. Wij zijn zelf net overgeschakeld van een my2018 hybride (uit 2017) naar de e-niro, daarin merk je wel wat verschil in de elektronica vind ik, zoals de active cc die beter is en meer kleine dingetjes. Maar we waren ook nog steeds erg tevreden met de hybride.

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 4/8/2022 at 11:06 PM, Anticky said:

Volgens mij de accu resetknop en natte platen koppelingen.

In 2018 versie natte platen koppeling en in de versies ervoor droge? Wat is het voordeel / nadeel?

 

2018 model heeft dacht ik ook een groter beeldscherm.

 

Vanaf model 2017 november zouden alle Niro's geschikt zijn om tot 1300kg te trekken. Daarvoor was het een af fabriek optie. Check dus het kenteken bij RDW, wat daar staat is leidend. Staat daar dat de auto 0kg mag trekken dan blijft dat zo, is achteraf niet meer aan te passen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...